اطلاعات جدید از جهان و داستان DEATH STRANDING
بعد از به نمایش درآمدن تریلر 8 دقیقهای Death Stranding در مراسم The Game Awards، شاید با خود فکر کرده باشید که دقیقا چه اتفاقی در حال افتادن است و ما انتظار چه چیزی را میکشیم؟ وبسایت IGNمصاحبهای را با خالق این اثر یعنی “هیدیو کوجیما” انجام داده است که تا حدی به همین سوالات پاسخ میدهد.
در ادامه میتوانید بخشهای مهم مصاحبه کوجیما را مطالعه کنید:
مرگ تنها آغاز راه است
1- بازیها از 40 سال قبل آغاز شدند، برای اولین بار بر روی دستگاههای آرکید مفهوم مرگ و شکست را دیدیم، به طوری که وقتی شما میمردید به عقب باز میگشتید و هر بار هم که بمیرید باید یک مسیر را تکرار کنید. این مکانیکی است که در طوری تاریخ تغییر نکرده است اما یکی از تمهای Death Stranding موضوع مرگ و زندگی است و این را باید بدانید که وقتی در بازی جان خود را از دست میدهید، این پایان داستان شما نخواهد بود.
2- فضای موجود در زیر آب همچون برزخی میماند که بازیکنان بعد از مرگ به آنجا انتقال پیدا میکنند و این امر نوعی الهامگیری از مفهوم پذیرش شکست و عواقب آن در سری Dark Souls است.
3- هر بار که “سم” جان خود را از دست میدهد، او به صورت اول شخص در اعماق اقیانوس پدیدار شده و میتواند با جستجو کردن در این محیط، آیتمهای مختلف را پیدا کرده و آنها را به جهان دیگر بازگرداند که البته قسمت آخرش (بازگرداندن آیتمها) ممکن است حقیقت نداشته باشد. این دقیقا همانند صفحهای است که پیام “آیا به بازی کردن ادامه میدهید؟” را نشان میدهد.
4- شما پس از اینکه از مرگ به زندگی باز میگردید، به جای اینکه در همان نقطه که کشته شدهاید، ظاهر شوید، در بخشی از جهانی که در آن بودهاید زنده میشود و اثرات شکست خود در ماموریت و اتفاقاتی که در جهان آفتاده است را خواهید دید. مرگ هرگز شما را از بازی خارج نخواهد کرد.
5- صفحه Game Over بازی کاملا حالتی تعاملی دارد. اما Death Stranding سعی دارد که ایده ممارست را در بازی معرفی کند و اگر به آخرین تریلر توجه کرده باشید، قبل از منتقل شدن “سم” به محیط دوزخی، انفجاری شدیدی رخ میدهد و با بازگشت دوباره او به جهان اولیه، گودال عظیمی قابل مشاهده است. در واقعه با هر بار مردن، شما اثر و تغییراتی را در دنیای اولیه به جای خواهید گذاشت.
6- به طوری کلی، نوزادی که در بازی میبینیم، هم به داستان و هم به مکانیک بازی مربوط بوده و در تمامی سه تریلر یک شخص واحد است.
7- در تریلر شاهد شخصی بودید که تحت تاثیر قطرات باران قرار میگرفت و با سرعت زیادی فرسوده میشد. این قطرات، Timefall نام دارند که روند گذر زمان را تغییر میدهند و بدن انسان در زمان برخورد با آنها بصورت مولکولی متلاشی میشود. بیشتر شخصیتهای بازی از وجود ماهیت این نوع باران آگاه هستند اما “سم” از لحاظ برخورد با این پدیده کمی فرق دارد.
کوجیما تئوریهای شما را میخواند و از ذهن خلاق شما لذت میبرد
8- این تئوریها واقعا جالب است و واقعا برای من سرگرمکننده هستند! این یک مورد منحصربفرد در مورد بازیها است که قبل از انتشار آنها میتوانیم با مردم در مورد آنها سرگرم شویم. من برخی از چیزها را عمدا در تریلر میآوردم که بتوانم همراه با مردم در مورد آنها تصمیم بگیرم، زیرا فکر میکنم چنین چیزی برای همه جالب است.
9- ارتباط بین بازیکنان از همین الان ایجاد شده است. شما تریلر را میبینید و از ثانیه به ثانیه آن جزئیات را کشف میکنید. تا الان برخی از تئوریهای مردم درست بوده است اما برخی از آنها نیز اشتباه است.
10- برخی از مردم میگویند که تو فقط در حال شوخی کردن و سرگرمکردن هستی و پول را هدر میدهی. اما این افراد باید بدانند که ساخت یک بازی و عرضه آن کار سادهای نیست. اگر شما هم یک تیم ساخت را از قبل داشته باشید، یک موتورگرافیکی آماده داشته باشید، ابزارها و تمامی امکاناتتان هم مهیا باشد، حدود سه تا پنج سال برای ساخت یک بازی AAA زمان لازم است. این زمان برای برخی از پروژهها در برخی از شرایط خاص تا ده سال هم میتواند افزایش پیدا کند.
11- بخش آنلاین بازی در مقایسه با چیزی که تاکنون از یک بخش آنلاین دیدهاید، بسیار متفاوت و منحصربفردتر است.
12- تریلری که اخیرا تماشا کردیم، مدت کوتاهی پس از مقدمه بازی رخ میدهد.
13- برخی از مردم به من میگویند که تو مثل استنلی کوبریک و دیوید لینچ یک نابغهی دیوانه هستی، این باعث افتخارمه اما من عناصری که در بازیهایم بکار میبرم و شما آنرا تجربه میکنید مختص به طراحی بازیها هستند و آنها در کنار هم یک خط مشخص را دنبال کنند.
Death Stranding چیست؟ این قطعا یکی از مهمترین سوالات کنونی صنعت گیم است و باید اعتراف کنیم، سیاست کوجیما در درگیرکردن گیمرها با بازیاش آن هم پیش از انتشار آن، یک اتفاق کمسابقه در دنیای سرگرمی دیجیتال محسوب میشود.