سخنان تأمل برانگیز توسعه دهنده سابق Bioware در خصوص آینده بازی های Electronic Arts

همانطور که همه شما در جریان هستید، شرکت EA اخیراً استودیو کهنه کار Visceral Games رو بعد گذشت 19 سال فعالیت حرفه ای در صنعت بازی سازی و ساخت عناوینی ارزشمند و ماندگار تعطیل کرد، اقدامی که باعث ایجاد ترس و نگرانی هایی در بین بسیاری از بازیکنان شد، ترس و نگرانی از این بابت که شرکت EA با این اقدام خود دیگر قصد سرمایه گذاری بر روی عناوین تک نفره نداشته باشه و دیگر شاهد بازی های تک نفره داستانی خوب از سوی این شرکت نباشیم.متأسفانه به نظر میرسه که آینده بازی های شرکت EA در حال تغییر به عناوین آنلاین چند نفره باشه، چرا که یکی از توسعه دهندگان سابق Bioware در گفتگویی اعلام کرده که این ناشر آمریکایی در حال حاضر علاقمند به تولید بازی هایی که بتونه به راحتی از اونها کسب درآمد کنه و اینکه از نگاه EA بازی های تک نفره جایگاهی در رویکرد منفعت طلبانه این شرکت ندارد!

جناب Manveer Heir، طراح گیم پلی سابق Bioware در گفتگوی خود با Waypoint اعلام کرده که شرکت EA بر روی بازی های دنیای باز بیشتر تمرکز داره و این مسیریه که میتونه اونها رو (به لحاظ وضعیت مالی) بهتر کنه اما.. : « کلماتی در اینجا وجود دارد که بسیار مورد استفاده قرار گرفتند: “آیا آنها دوباره و دوباره به بازی بازمی‌گردند”.چرا به چنین چیزی در EA اهمیت می‌دهید؟ در حقیقت دلیلی که شما به آن اهمیت می‌دهید، سیستمی است به نام میکروترنسکشن (Microtransactions) یا پرداخت های درون برنامه ای: مثلاً با خرید بسته های کارت در حالت چند نفره بازی های Mass Effect.این همان دلیلی بود که ما بسته های کارت را به بازی Mass Effect 3 اضافه کردیم: چگونه میتوانیم کاری کنیم که بازیکن ها بعد از انجام 60 تا 100 ساعت بازی، دوباره علاقمند به انجام بازی بشوند؟ »
Electronic Arts به عنوان یکی از بدترین ناشرین در صنعت بازی های ویدئویی شناخته میشه، تا جایی که این ناشر در آمریکا بر سر بدترین شرکت مورد رایزنی قرار گرفت.علاوه بر این، Ian Bell، رئیس استودیو Slightly Mad پیش از این در مصاحبه ای از برخورد ناعادلانه این شرکت یاد کرده بود، به طوری که EA به دنبال نابودن کردن استودیو و به سرقت بردن فناوری شون بوده.البته نباید اتفاق تلخ چند روز گذشته این شرکت رو مبنی بر بستن استودیو Visceral Games رو هم فراموش کنیم که به شدت هواداران رو ناراحت کرد.
بر اساس گفته های Heir، اکثر ناشرین این صنعت بازی سازی منجمله خود EA، تنها به بازگشت مبلغ سرمایه گذاری شده اهمیت می‌دهند.به این ترتیب، اونها درباره چیزی که بازیکنان خواهانش هستند اهمیتی نداده، اما درباره چیزی که بازیکنان رو مجاب به پرداخت پول در بازی کنه اهمیت می‌دهند.همچنین، Heir اشاره کرد که افرادی وجود داشتن که هزینه 15,000 دلاری صرف خرید کارت های چند نفره بازی Mass Effect کردند: « شما باید به مقدار پولی که در پرداخت های درون برنامه ای می‌پردازید آگاه باشید.من اجازه ندارم که عددی را بیان کنم، اما می‌توانم بگویم وقتی که حالت چند نفره بازی Mass Effect 3 بیرون آمد، آن دسته از بسته های کارتونی که ما فروختیم، و مقدار پولی که ما از آن بسته های کارتی بدست آوردیم بسیار مهم بود، به این دلیل بود که بازی Dragon Age هم دارای بخش چند نفره شد.به همین دلیل است که سایر محصولات EA هم رفته رفته شروع به گرفتن بخش چند نفره کردند که قبلاً ما شاهد چنین بخشی در بازی ها نبودیم، چون ما بر روی آن متمرکز بودیم و پول زیادی از آن بدست آوردیم.این یک درآمد قابل تکرار علیه درآمدهای یک باره هستند. »
Heir در ادامه اشاره کرده که بازی های تک نفره درجه A شرکت EA در حال حاضر مردند: « بازی Anthem (جدیدترین IP در دست ساخت EA و Bioware) شبیه به دیگر عناوین Bioware به نظر نمیرسد، درسته؟ اگر شما چنین عنوانی را از سوی استودیویی چون Bioware میبینید، متعلق به EA هست، جایی که من برای هفت سال در آن کار کردم؛ کاری که شما با بسته شدن استودیو Visceral Games و واگذاری پروژه Star Wars به استودیو Vancouver مشاهده کردید؛ این بدان معنی است که زمان بازی های تک نفره خطی درجه یک و AAA در شرکت EA به سر آمده و به نوعی مردند. »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *