خانم “ریحانا پرچت”(Rihanna Pratchett)، نویسنده دو نسخه Tomb Raider و Rise of the Tomb Raider چندی پیش کنار گذاشتن این سری را اعلام کرد و به گزارش پردیس گیم و به نقل از VG247، طی مصاحبهای با Eurogamer، او جزئیاتی در مورد اولین پایان موردنظر برای بازی را افشا کرد.
“در اصل، بازی اول پایانی تاریک تر داشت و برروی آن پسزمینه فداکاری در برابر شکست تمرکز بیشتری بود. اما بازخورد بازیکنان به گونهای بود که متوجه شدیم که بازی هم اکنون مرگ های زیادی داشته است و زمانی که به پایان بازی برسید همه چیز ناراحت کننده تر میشود.
زمانی که من اولین بار نمایشنامه را نوشتم، مرگ های زیادی در آن وجود نداشت اما بعد از آن رفته رفته مرگ های مختلفی وارد داستان شدند و حس و حال روایت داستان را عوض کردند.”
بعد از اینکه همه چیز مانند داستان های George R.R Martin ( نویسنده Game of Thrones ) شد، پرچت مجبور شد در آخرین لحظه پایان بازی را عوض کند. اما در نظر او “آن حسی که باید القا میشد وجود نداشت.”
طی صحبت کردن در مورد اولین قتل Lara، خانم پرچت گفت که او علاقه داشت یک راه حل برازنده برای اولین کشتن آن شخصیت وجود داشته باشد و اتفاقات دیگری بعد از آن پیش بیایند.
“بسیار خوب میشد اگر زمان بیشتری را به فکر کردن در مورد اینکه چطور یک شخصیت میتواند از چنین موقعیتی بگذرد، اختصاص می دادیم. شاید میتوانستیم کاری کنیم که او، اسلحه را از صخره به پایین پرت کند. اگر اینطور میشد قطعا حسی که شخصیت داشت واقع گرایانه تر بود. ممکن بود بازیکن کمی اذیت شود اما با خود میگفتید که خب، مشکلی نیست، انجام چنین عملی برای یک انسان طبیعی است.”
پرچت توصیف می کند که چطور علاقه داشت که Lara کمی بیشتر برروی مخفی کاری بعد از آن موقعیت تمرکز کند، یعنی برروی تیر و کمان خود تمرکز کرده و تنها در موقعیت های اضطراری از سلاح گرم خود استفاده کند.
“من بسیار بیشتر علاقه داشتم کمی آن انفجار ها و تیراندازی های بسیار زیاد در یک صحنه کمتر شود و فهم و درک شخصیت ها بیشتر بوده باشد.”
این بدلیل تفاوت هایی است که Crystal Dynamics با ساخت ریبوت ایجاد کردند.به نوعی که این کمپانی قصد داشت که شخصیت Lara تک بعدی نباشد.
علیرغم این قصد، پرچت اعتقاد دارد که “ طعنه آمیز بودن و حالتی Devil May Cry گونه به اعتماد بنفس و درکی نیاز دارد که شخصیت Laraa هنوز به آن دست نیافته است.
من میدانم که بازی های تاریک در پنج سال اخیر بسیار محبوب شده اند. من فکر نمیکنم که بطور حتم مورد نیاز بود اما بطور کامل میتوانم بگویم که چرا Crystal میخواست یک راه دیگری را گرفته و Lara و شخصیت های دیگر را به نوعی دیگر به تصویر بکشد. اصلا اگر اینکار را نمیکرد، ریبوت کردن سری چه دلیلی داشت؟!”
پردیس گیم