سری Forza در بهترین حالت خود قرار داشته و همچنان با هر نسخه موفقیت و فروش فوقالعادهای دارد. این سری به لطف بازیهای خوب و مخصوصا موفقیت Forza Horizon 3 از قالب همیشگی خود خارج شده و تبدیل به چیزی فراتر از یک عنوان که تنها عاشقان اتوموبیل و بازیهای رانندگی را سرگرم میکند، شده است.
به گزارش پردیسگیم و به نقل از GamingBolt براساس گفتههای کارگردان و طراح استودیو Turn 10 یعنی “دن گرینوالت” (Dan Greenawalt) در مصاحبهای با GameIndustry.biz این موفقیت در سری بازیهای Motorsportt این فرنچایز نیز وجود دارد. وی در این مورد میگوید:
“وقتی شما به انگیزه خالص بازیکنان نگاه میکنید، میتوانید آن را از ژانر رانندگی جدا کرده و به چیزهایی نظیر اکتشاف، رقابت، بخش تکنفره در برابر چندنفره و دیگر چیزها نگاه کنید؛ و نه اینکه آنها چه کاری میخواهند انجام داده و طالب چه چیزی هستند بلکه اینکه چرا میخواهند دست به انجام چنین کارهایی بزنند. وقتی شما به چنین مرحلهای برسید، از اینکه بفهمید افرادی که عاشق اتوموبیلها بوده و از گشتوگذار و اکتشاف جهانباز لذت میبرند، به سمت Horizon جذب شده، تعجب نخواهید کرد. همچنین افرادی که واقعا از رقابت حرفهای خوششان بیاید و به اتوموبیلها عشق بورزند، به سمت Motorsport جذب خواهند شد. “
“ولی زمانی میرسد که شما چنین گروه بزرگ و عظیمی دارید که به سمت هر دو عنوان میروند، چرا که عاشق رقابت با دیگر افرادی که طرفدار اتوموبیلها بوده، هستند. من زیاد میشنوم که افراد درباره زیرمجموعههای ژانرها و اینکه بازیها شبیهساز بوده و یا استایلی آرکید مانند دارند، صحبت میکنند. و بسیاری از چیزهای دیگر که انگیزهها و یا تعداد یازیکنان ما را برجسته نمیکند. ما تعداد بسیاری بازیکن و گیمر داریم که هردو عنوان را تجربه میکنند.”
با توجه به اینکه همواره این بازیها در زمره عناوین خوب قرار گرفتهاند، میتوان Forza Horizon 3 را به نوعی یک عنوان سیستمسلِر نیز دانست. یاید دید این فرنچایز در ادامه به چه راهی خواهد رفت.
پردیس گیم