خانه سلامت زیبایی اشتباهات آرایشی متداولی که سنتان را افزایش می‌­دهد

اشتباهات آرایشی متداولی که سنتان را افزایش می‌­دهد

0

آرایش صورت یک کار بسیار تخصیصی است. به همین دلیل است که در سینما رشته‌ای صرفا برای آرایش صورت و به طور کلی گریم‌های سینمایی بوجود آمده است. ممکن است یک اشتباه کوچک باعث شود تا همه‌ی آنچه که از آرایش صورتتان انتظار دارید رخ ندهد. توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید آرایش چهره شما سنتان را بیشتر نشان ندهد نکات زیر را به دقت مطالعه کنید.

انتخاب یک رژ لب پررنگ و تیره

لب­‌ها، تازگی و حجم خود را با گذشت زمان از دست می­‌دهند، و رنگ‌­های تیره آن‌ها را حتی کوچک‌تر از چیزی که هستند نشان می‌­دهد. از سوی دیگر، رنگ­‌هایی از خانواده صورتی یا ارغوانی روشن، لب­‌ها را برجسته نموده و حجم آن‌ها را از لحاظ بصری افزایش می­‌دهند. همچنین، با اعمال یک لایه براق­‌کننده لب می‌­توانید حجم لب­‌هایتان را افزایش دهید. اگر در هر حال تصمیم گرفتید از یک رنگ رژ تیره استفاده نمایید، از یک رنگ مات بهره برده و یا با اعمال ضربه­‌های آرامی به رژ لبتان (با انگشت خود)، لایه براق آن را پاک کنید. از خط لبی استفاده کنید که به جای انطباق با رنگ رژ لبتان، با رنگ طبیعی لب شما منطبق باشد. به این ترتیب، لب­‌های شما بیش از حد تیره نشده و ظاهر کم حجم‌­تری نخواهند داشت.

انتخاب یک رژ لب پررنگ و تیره

استفاده از کرم پودری با رنگ اشتباه

کرم پودری که بیش از حد روشن یا تیره باشد، به جای برخورداری از ظاهری جوان و شاداب، ظاهر غیرطبیعی و کسل‌­کننده‌­ای به شما خواهد داد. برای اینکه از مناسب بودن رنگ کرم پودر مورد نظر خود در حین آزمایش و خرید آن از فروشگاه مطمئن شوید، اندکی از آن را بر روی پوست صورت خود (و نه بر روی دستتان) اعمال کنید، چرا که سایه رنگ دست شما می‌­تواند با رنگ پوست صورتتان متفاوت باشد. رنگ کرم پودری که می‌خواهید خریداری نمایید، باید حتی قبل از اینکه آن را کاملا بر روی پوستتان بمالید، با آن مطابقت داشته باشد.

استفاده از کرم پودری با رنگ اشتباه

عدم رسیدگی به ابروها

ابروهای شما معمولا با گذشت زمان کم­‌حجم و پراکنده می­‌شوند، به خصوص اگر شما آن‌ها را بیش از حد اصلاح کرده باشید. بنابراین، بهتر است ابروهای خود را با یک سایه ابروی مناسب و با رنگی که یک درجه روشن­‌تر از ابروهای طبیعی شما است، پر کنید. یک ایده خوب و مناسب دیگر این است که از بالم لب برای نرم کردن ابروهای نامنظم و آشفته استفاده نمایید.

عدم رسیدگی به ابروها

اعمال رژ گونه به یک نقطه اشتباه از صورت

اگر رژ گونه خود را تنها بر روی سیب گونه‌­های خود اعمال کنید، ظاهر غیرطبیعی و نازیبایی به گونه­‌های خود خواهید داد. از طرف دیگر، اگر رژ گونه را بیش از حد لازم به قسمت زیرین استخوان­‌های گونه خود اعمال نمایید، ممکن است فرم چهره شما از لحاظ بصری به پایین کشیده شده و ظاهر افتاده‌­ای به صورتتان بدهد. بنابراین برای دستیابی به یک صورت جوان و شاداب، رژ گونه خود را با برس موردنظرتان در امتداد استخوان گونه به آرامی بکشید. این خط را از بخش زیرین مرکز چشم خود شروع کرده و سپس برس را به سمت بالا بکشید.

اعمال رژ گونه به یک نقطه اشتباه از صورت

کشیدن خط در قسمت پایین چشم‌­ها

خط زیر چشم باعث می­‌شود که چشمان شما کوچک‌تر دیده شود، در حالی که خط بالای چشم می­‌تواند ظاهر بزرگ و کشیده‌­تری به آن‌ها دهد. اما مراقب باشید، چرا که خطوط ضخیم و رنگ‌­های تیره ممکن است ظاهر سنگینی به چشمانتان اعطا نمایند. به همین دلیل، بهتر است یک لایه نرم از خط چشم قهوه‌­ای یا خاکستری خود را به گوشه بالایی و بیرونی چشم خود اعمال کرده و سپس برای دستیابی به یک اثر روشن‌کننده، آن را اندکی پخش نمایید. در نهایت، با استفاده از ریمل مژه و اعمال آن بر روی مژه­‌های بالایی خود، کار خود را به پایان برسانید.

کشیدن خط در قسمت پایین چشم‌­ها

اعمال یک لایه سنگین از کرم پودر یا پنکیک بر روی صورت

یک لایه ضخیم از کرم پودر یا پنکیک بر روی چین و چروک­‌های ریز و درشت صورت قرار گرفته و توجهات را به چین و چروک‌­ها افزایش می‌­دهند. کرم پودرهای سبک، مرطوب­‌کننده‌­های رنگی، و کرم‌­های بی بی(BB) ، راحت­‌تر ترکیب شده و کمتر از یک فرمول پودری صاف و هموار هستند. شما می­‌توانید کار خود را با فشار یک اسفنج مرطوب به مناطقی با چین و چروک بیشتر (برای خیس کردن آرایش اضافی) به پایان برسانید.

اعمال یک لایه سنگین از کرم پودر یا پنکیک بر روی صورت

استفاده از یک رنگ رژ گونه کدر و دلگیر

رنگ­‌های روشن برخلاف سایه­‌های رژ گونه تیره یا قهوه­‌ای، ظاهر حجیم‌­تری به گونه­‌های شما می­‌دهند. این امر ظاهر کلی چهره شما را جوان و شاداب می­‌کند. کرم­‌ها، گزینه­‌های ایده­‌آلی هستند، چرا که آن‌ها رطوبت فوق­‌العاده‌­ای را به صورتتان اعطا می‌­کنند که از عهده محصولات پودری برنمی‌­آید.

استفاده از یک رنگ رژ گونه کدر و دلگیر

استفاده از کانسیلری با سایه رنگی اشتباه

تلاش برای پوشاندن حلقه­‌های تیره و کدر زیر چشم با سایه‌­ای که بیش از حد روشن باشد، این بخش­‌های تیره را درست مانند رنگ تیره و طبیعی آن و به همان اندازه برجسته می‌­سازد. همچنین از استفاده از محصولاتی بر پایه رنگ سبز خودداری نمایید، چرا که این کار می‌­تواند توجهات را به سایه‌­های تیره جلب کند. در عوض، بهتر است برای خنثی کردن رنگ مایل به بنفش حلقه­‌های تیره‌­ی زیر چشم، از رنگی با تن هلویی یا زرد استفاده نمایید.

استفاده از کانسیلری با سایه رنگی اشتباه

اعمال بیش از حد پودر صورت

هنگامی که شما درخشش پوست طبیعی خود را با پودر صورت پوشش می­‌دهید، در واقع بر درخشش جوانی چهره خود (وقتی که پوستتان نور را منعکس می­‌سازد) سرپوش می‌­گذارید. به همین دلیل، بهتر است پودر صورت را با دستمال‌­های پاک­‌کننده مخصوص جایگزین کنید. این محصولات، چین و چروک صورت را به گونه‌­ای که آرایش آن‌ها را برجسته می­‌کند، مشخص نمی‌­سازند. اگر شما واقعا نمی‌­توانید عادت استفاده از پودر صورت یا پنکیک را ترک کنید، آن را تنها بر روی چانه و بینی خود اعمال نمایید.

اعمال بیش از حد پودر صورت

استفاده از سایه چشم براق

براق‌­کننده، اغلب درون چین و چروک پلک شما قرار گرفته و آن‌ها را بیش از حد برجسته می­‌سازد. در عوض، بهتر است برای دستیابی به یک ظاهر روشن­‌تر، از یک سایه چشم مات استفاده نموده و از سایه براق خود تنها در گوشه داخلی چشمانتان بهره ببرید.

استفاده از سایه چشم براق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *