بررسی فروش فیلم‌ها درهفته‌ی‌ اخیر، “شکاف” همچنان در مرتفع ترین نقطه‌ی باکس آفیس

جدیدترین فیلم آقای «ام.نایت.شیامالان» (m.night shyamalan) ، کارگردان فیلم هایی چون «حس ششم» و «دیدار»، دومین هفته‌ی اکران خود را با موفقیت چشمگیری می‌گذراند و هم‌چنان در صدر جدول فروش قرار دارد. شکاف، داستان آدم‌ربایی روان‌پریش ( با هنرنمایی جیمز مک آووی) را روایت می کند که دارای 23 شخصیت متفاوت است و ما قرار است روایت ربوده شدن 3 دختر جوان و دست پنجه نرم کردن آن‌ها با شخصیت منفی فیلم را ببینیم.

ظاهرا بیشترین چیزی که بعد از کارگردانی قابل قبول شیامالان از طرف منتقدین مورد ستایش قرار گرفته، هنرنمایی «جیمز مک کاووی» (James McAvoy) است که توانسته به خوبی 23 شخصیت را با لهجه و واکنش‌های مختلف بازی کند.

نکته‌ی قابل توجه درمورد شکاف، کم هزینه بودن بودجه اش (9میلیون دلار) بود که البته برخلاف فروش کلی‌اش در این دوهفته که به رقمی حدود 108 میلیون دلار بود دست پیدا کرد.

احتمالا خیلی از شماها با دیدن این عکس، به یاد «هاچیکو» (سگی با وفا که به عنوان اسطوره‌ی وفاداری در کشور ژاپن شناخته می شود) و داستان جذابش می‌افتید که از قضا فیلمی هم درباره‌اش ساخته شده. واحتمالا شاید برایتان جالب باشد که بگویم کارگردان آن فیلم یعنی آقای «لاسه هالستروم» (Lasse Hallström) ، تصمیم گرفته که فیلمی مانند هاچیکو بسازد. او این بار مستقیما به سراغ اهداف وآرمان‌های یک سگ رفته تا به ما نشان بدهد که « هدف یک سگ» چه چیزی می تواند باشد.

لاسه هالستروم که فیلم‌های موفقی از جمله «شکلات» و« زندگی من مانند سگ» ( باز هم سگ !) را درکارنامه اش دارد، ظاهرا فیلم جدیدش نتوانسته به موفقیت فیلم‌های قبلی‌اش دست پیدا کند. بازتاب های تقریبا یکسانی درمورد این فیلم از طرف منتقدین وجود دارد که اکثرشان فیلم را اثری احساسی که دائما به انسانیت و طبیعت اشاره می کند نامیده اند.

هدف یک سگ ،در اولین هفته‌ی اکران خود به رقی حدود 18.5 میلیون دلار دست پیدا کرده است که با توجه به بودجه ی 22 میلیون دلاری اش ، رقم موفقیت آمیزی به نظر نمی رسد.

فیلم «شکل‌های پنهان»، داستانی بر اساس ماجرایی واقعی و حول سه شخصیت اصلیِ زن ریاضی‌دان است که می‌خواهندعملیاتی خطیر را به سرانجام برسانند و دراین راه باید از ایمان و‌ روحیه‌ی قوی خود درمواقع ضروری استفاده کنند ( و بله ، آنها سیاهپوست هستند !)

ظاهرا فیلم شکل‌های پنهان، مورد قبول مردم (وصد البته منتقدین) واقع شده است و با توجه به نمرات آن می توان گفت باز هم موضوع کلیشه ای نژاد پرستی احساسات بسیاری را جریحه‌دار کرده است.

این فیلم ششمین هفته‌ی اکران خود را پشت سر می‌گذارد ودر رده‌ی سوم جدول قرار دارد.

فروش کلی آن هم چیزی حدود 113 میلیون دلار است.

آخرین قسمت از سری فیلم «رزیدنت اویل»، اقتباسی که چندان هم دوست داشتنی از آب درنیامد، اولین هفته‌ی اکران خود را پشت سر می‌گذارد و تا کنون هم نمرات متوسطی را  دریافت کرده‌است. فیلمی با بودجه‌ای تقریبا متوسط که ظاهرا قرار نیست دنباله ای داشته باشد. «رزیدنت اویل : آخرین قسمت» تا الان به فروشی حدود 87 میلیون دلار دست پیدا کرده است.

دومین ساخته‌ی کارگردان با استعداد، آقای «دیمین شیزل» (Damien Chazelle) که با اولین فیلم خود «شلاق» نامش برسرزبان ها افتاد، این بار هم با فیلم محبوب «لالالند»، توانست خودش را اثبات کند. لالاند در مراسم گلدن گلوب امسال، با درو کردن هفت جایزه، رکورد بیشترین تعداد دریافت جایزه را زد و موفقیتی چشمگیربرای عواملش به ارمغان آورد.

این فیلم در هشتمین هفته‌ی اکرانش به سر می‌برد وبا توجه به بودجه‌ی نه چندان چشمگیر 30 میلیون دلاری‌اش، توانسته به رقم مطلوب 230 میلیون دلاری دست پیدا کند.

فیلم «سه ایکس: بازگشت ژاندر کیج»، دنباله‌ای نه چندان موفق از سری ناموفق «سه ایکس»، در سومین هفته‌ی اکران خود، در رده‌ی ششم قرار دارد و احتمالا در هفته‌ی آینده دیگر شاهد آن در جدول باکس آفیس نخواهیم بود. سه ایکس : بازگشت ژاندرکیج ، با بودجه‌ای حدود 85 میلیون دلار ساخته شد که با فروش کلی 131 میلیون دلاری‌اش نتوانست انتظاراتی ( حداقل از لحاظ تجاری) برای سازندگانش برآورده کند.

به هرحال عشاق «وین دیزل» (Vin Diesel) احتمالا می‌توانند هنگام دیدن این فیلم لذت کافی را ببرند.

و سرانجام نوبت به انیمیشن مهیج و موزیکال جدول می‌رسیم که از زمان اکرانش تا به حال ، حسابی مورد توجه قرار گرفته و به واسطه‌ی صداپیشه هایی از جمله «متیو مک کانهی» (Matthew McConaughey)  و «اسکارلت جوهانسون» (Scarlett Johansson) و «سث مک فارلن»  (Seth MacFarlane)، که به جای حیوانات صحبت می‌کنند به عبارتی حسابی ترکانده است !
چیزی حدود 800 ترانه ( که البته بعضی از آن ها به طور کامل خوانده نمی‌شوند) در انیمیشن «آواز» وجود دارد که بسیاری از آن ها می‌توانند برای شما خاطره انگیز باشند.

 آواز، از طرف منتقدین ومردم حسابی تحویل گرفته شده وظاهرا آن ها به طور کامل از صداپیشه های این انیمینشن رضایت دارند. پس به صداپیشه ها اعتماد کنید و از‌این انیمیشن لذت ببرید.

آواز، ششمین هفته‌ی اکران خود را پشت سر می‌گذارد وموفق شده‌است به فروشی حدود 468 میلیون دلار در سرتاسر جهان دست پیدا کند.

فیلم «یاغی:داستانی از جنگ ستارگان»، داستانی جداگانه از سری فیلم های «جنگ ستارگان» است که ظاهرا به مذاق طرفداران این سری خوش نیامده، به هرحال این فیلم در هشتمین هفته‌ی اکران خود توانسته فروش فوق العاده ای را تجربه کند و از نظر تجاری یک اثر موفقیت آمیز محسوب می‌شود.

فیلم «کامیون‌های غول آسا» در رده‌ی نهم و فیلم «طلا» در رده‌ی دهم قرار دارد.

نکته‌ی قابل توجه درمورد فیلم طلا هنرنمایی «متیو مک کانهی» هست که با سعی و تلاش خود توانست برای ایفا کردن نقشش، تحت تاثیر رژیم غذایی خاصی قرار بگیرد و وزنش را زیاد کند، ظاهرا تنها نکته‌ی مثبت این فیلم بازی درخشان مک‌کانهی بوده و از لحاظ فروش و بازتاب منتقدین، فیلم طلا انتظارات خاصی را برآورده نکرده است.

نویسنده: یاسین رئوفی

 پردیس گیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *