به گزارش پردیس گیم و به نقل از wccftech، “شوهی یوشیدا” اخیرا مصاحبهای با خبرنگار مشهور صنعت بازیهای ویدیویی یعنی “گرگ میلر” از گیماسپات داشته است.
طی گفتوگوی این دو، میلر از یوشیدا راجع به عدم اعلام تاریخ انتشار یکسری از عناوین بزرگ PlayStation پرسید. بهنظر میرسد تیم Sony از اشتباهات گذشته خود درس گرفته باشد:
“در واقع ما این کار را از قصد انجام دادیم. مثلا گفتیم Gran Turismo Sport در پاییز 2017 انتشار مییابد یا God of War تا اوایل 2018 در دسترس قرار میگیرد زیرا در گذشته تاریخ انتشار بسیاری از بازیهای را اعلام میکردیم و در نهایت مجبور به عذرخواهی و تاخیر در عرضه آنها میشدیم. عناوین PS4 به حدی بزرگ هستند که حتی تیمهای با تجربه و قدیمی با بیش از 10 سال سابقه توسعه بازی، همچنان در زمینه محاسبه میزان کار باقی مانده برای گسترس، اشکال زدایی و سایر موارد اشتباه میکنند بنابراین ما تصمیم گرفتیم تاریخ انتشار هیچ عنوانی مشخص نشود تا زمانی که بسیار به آن نزدیک شده باشیم! چنین چیزی چالشهای زیادی برای تیم بازاریابی و فروش ما به وجود میآورد اما آنها درک کردند و پذیرفتند تا به ما اجازه دهند فقط یک بازه زمانی برای عرضه بازیها مشخص کنیم؛ مثلا پاییز، اوایل سال یا بهار، تا وقتی که به پایان نهایی نزدیک باشیم. به این دلیل است که ما از زمان عرضه دقیق عناوین خود چیزی نگفتیم.”
اما برخی از بازیها کاملا در کنفرانس سونی برای E3 2017 غایب بودند. شاید بزرگترین آنها پروژه بعدی استودیوی Sucker Punch است که آخرین بار محتوای دانلودی Infamous First Light را در اوت 2014 منتشر کردند. یوشیدا گفته بود او نمونه اولیه بازی را انجام داده است:
“من بارها و بارها بازی را تجربه کردهام. هر زمان که به تجربه چنین عناوینی میپردازم… بیشتر از این دیگر نباید صحبت کنم! نمونههایی از بازیهای ما در دست توسعه هستند. ما آنها را با تیم گزارشات و بازاریابی خود به اشتراک میگذاریم و هر بازی زمانی معرفی میشود که به نقطهای از توسعه برسد تا قابل نمایش باشد و به این خاطر که ما همایشهای زیادی در طول سال برگزار میکنیم، باید طبق برنامه و استراتژی پیش برویم.”
شاید در رویداد PSX 2017 در ماه دسامبر (آذر ماه) شاهد معرفی بازی جدید Sucker Punch باشیم. البته اگر چیز خاصی پیش از آن لو برود، ما به شما گزارش خواهیم داد.