حراج بی ام و Z8 استیو جابز

شاید یکی از مطرح ترین خودروهای استیو جابز موسس شرکت بزرگ اپل مرسدس بنز SL55 AMG باشد اما آیا می دانستید او دارای یک بی ام و Z8 کروک هم بود؟ داستان از این قرار بوده که استیو جابز توسط مدیرعامل اوراکل Larry Ellison پیشنهاد می شود که یک دستگاه خودرو بی ام و Z8 را با عنوان یک خودرویی با مهندسی مدرن و ارگونومی بالا، خریداری کند. Larry Ellison بی ام و Z8 را یک خودرویی می دانست که تناسبی با شغل استیو جابز داشت از این رو جابز نیز تصمیم گرفت یک دستگاه خودرو کروک بی ام و Z8 را که در دوره خود محصولی لوکس و قابل توجه به نظر می رسید، خریداری کند.

حراج بی ام و Z8 استیو جابز

حال به تازگی با گذشت چند سالی از مرگ استیو جابز خودرو Z8 او برای حراج گذاشته شد که در دسامبر سال جاری طی رویداد New York – Icons به حراج گذاشته خواهد شد تا طرفداران یا افرادی که به استیو جابز علاقمند بودند این خودرو زیبا را خریداری کنند. اگرچه جابز Z8 بی ام و را خریداری کرد اما در سال ۲۰۰۳ تصمیم می گیرد آن را به فروش برساند و مدل تاکنون به بهترین شکل بدون هیچ خط و خشی نگهداری شد. با گذشت ۱۷ سال به نظر می رسد Z8 استیو جابز صدمه خاصی دیده باشد و یک مدل زیبا و شیک به نظر می رسد. گفته شد این خودرو ۲۴ هزار کیلومتر تاکنون طی کرده و همیشه سرویس دهی شده است.

استیو جابز

در کنار Z8 بی ام و یک دستگاه گوشی همراه موتورولا درون خودرو نیز به حراج گذاشته می شود که شرکت بی ام و آن را به عنوان یک دستگاه جانبی در Z8 جای داده بود. پیشرانه آن از نوع ۸ سیلندر ۴.۹ لیتری ۴۰۰ اسب بخاری بوده که در ۴.۵ ثانیه می تواند به ۱۰۰ کیلومتر برساعت برسد. Henrik Fisker یکی از طراحان مطرح خودرو Z8 بی ام و را طراحی کرده و تنها شش هزار دستگاه آن تولید شده است. از آنجایی که بی ام و Z8 مورد اشاره برای استیو جابز بود با قیمت ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار دلار به حراج گذاشته می شود تا ارزش خود را به خوبی نشان دهد و باید منتظر ماند تا مشخص شود چه کسی آن را خریداری می کند.

تانی کال

آی تک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *