دیوید کیج (David Cage)، خالق استودیوی بازیسازی Quantic Dream و کارگردان بازی در دست ساخت Detroit: Become Human، در جریان اجلاس DICE 2017 در خصوص روند نوشتن داستان بازیهایش و مدت زمان طولانی نگارش بازی اشاره شده صحبت کرده است.
کیج توضیح داد که چند سال پیش، توسعه دهندگان تنها بر روی مکانیکهای یک بازی ویدئویی متمرکز میشدند و بیشتر تمایل داشتند تا بازیکنان به آزمایش مهارتهای خود بپردازند. اما با گذشت زمان، بازیکنان بیشتری خواستار دلیلی برای مبارزه شدند که این دلیل منجر به توجه بیشتری به داستان یک بازی ویدئویی شد. در حقیقت، کیج معتقد است که یک داستان خوب به همراه روایتی عالی، خواستهی اصلی بازیکنانی است که میخواهند بدانند در یک بازی چه اتفاقهایی به وقوع خواهد پیوست و چگونه به پایان خواهد رسید. وی معتقد است این دلیلی اصلی برای بازی کردن این عدهی پرشمار است.
کیچ در ادامه ابراز داشت که نوشتن داستان بازیهای تولیدی خودش، مقدار زمان زیادی از وقت او را خواهد گرفت. وی برای نگارش داستان هر یک از بازیهایش به بیش از ۱۸ ماه زمان نیاز دارد که این مدت برای بازی Detroit: Become Human بسیار بیشتر بوده است.
به گفتهی کیج، [نگارش داستان] یک فرآیند فوقالعاده طولانی و حتی دردناک است. زمانی که شما نویسندهی یک بازی هستید، نیازمند به الهام گرفتن از موارد مختلفی هستید تا بتوانید داستان خود را روایت کنید. خود او پس از الهام گرفتن، شروع به ترکیب موارد مختلف و سپس اعمال تغییرات در داستان و گیمپلی مد نظرش و عواقب ناشی از تصمیمگیریهای بازیکن میکند. این موارد نوشتن را شبیه حل کردن یک پازل میکند. در آن لحظه، وی باید موارد مختلف را به یکدیگر ارتباط دهد. او نمیتواند تا به خلق بازی بپردازد که داستان و گیمپلی آن با یکدیگر سازگاری ندارند، بنابراین وی زمان زیادی را صرف پیدا کردن راهی برای سازگاری دو بخش یاد شدهی بازیهای خود میکند.
جدیدترین ساختهی دیوید کیج که با نام Detroit: Become Human شناخته میشود، در حال حاضر مراحل ساخت و توسعهی خود را برای عرضه به صورت انحصاری برای کنسول پلیاستیشن ۴ طی میکند. سونی هنوز تاریخ انتشار احتمالی این بازی را مشخص نکرده است. اما اینطور که پیداست، در سال ۲۰۱۸ میلادی شاهد انتشار Detroit: Become Human به بازار خواهیم بود.
گیمفا