راهنمای بازی Resident Evil 7
این راهنما با توجه به تجربیات نویسنده از بازی و همچنین راهنمای سایت یوروگیمر نوشته شده است.
عنوان Resident Evil 7 با بازگشت خود به ریشهها و گیمپلی کند و معماییاش، توانسته توجه بسیاری را به خود جلب کند. دوربین اول شخص آن ریسکی بود که جواب داد و به فضای وحشت بازی کمک کرد. با این حال این گونه نیست که همه حوصله این گیمپلی کند و معمایی را داشته باشند. از جهتی بعضی از معماها با خواندن نوشتهها و سرنخها حل میشود که شاید اینکار برای فارسی زبانان دشوار باشد.
بنابراین تصمیم گرفتیم تا یک راهنمای کوتاه از برخی مراحل بازی را تهیه کنیم که در روند بازی یاری رسان شما باشد. دقت داشته باشید که این راهنمای قدم به قدم نیست و به انتخاب نویسنده، بهترین روش گذراندن از نبردها و حل معماهای دشوار و پیدا کردن برخی وسایل پنهان را به شما نشان میدهد.
پیشنهاد میشود اگر بازی را انجام نمیدهید از خواندن این راهنما و یا دیدن عکسها پرهیز کنید.
در این راهنما میتوانید:
۱- در نبرد با Mia پیروز شوید.
۲- در نبرد با جک در گاراژ پیروز شوید.
۳- روش به دست آوردن کلید عقرب را بفهمید.
۴- روش به دست آوردن شاتگان را بفهمید.
۵- روش به دست آوردن سر سگ اول و دوم را بفهمید.
۶- معمای Incinerator Room را حل کنید و کلید Dissection Room را به دست بیاورید.
۷- سر سگ سوم را پیدا کنید و در نبرد دوم با جک پیروز شوید.
۸- اسلحه شعلهافکن را بسازید.
۹- مجسمه سنگی برای باز کردن راه مخفی Old House را پیدا کنید.
۱۰ و ۱۱- میله لنگ را پیدا کنید و با استفاده از آن کلید کلاغ را بیابید.
۱۲- در اولین مواجهه با مارگاریت پیروز شوید.
۱۳-اسلحه نارنجکانداز را پیدا کنید.
۱۴- در نبرد اصلی با مارگاریت پیروز شوید.
۱۵- کلید مار را پیدا کنید.
۱۶ و ۱۷- کارت آبی و قرمز را پیدا کنید.
۱۸- روش حل معمای Happy Birthday Cake را بفهمید.
۱۹- معمای اتاق جشن را رد کنید.
۲۰ و ۲۱- در نبرد نهایی با جک پیروز شوید و بین زویی و میا انتخاب کنید.
۲۲- فیوز مورد نیاز برای پیدا کردن درِِ راه پله کشتی پیدا کنید.
۲۳- کلید کاپیتان کشتی را پیدا کنید.
۲۴- معمای تابلوها را حل کنید.
۲۵- روش راه انداختن آسانسور را بفهمید.
۲۶- در نبرد نهایی بازی با اِوِلین پیروز شوید.
۱- نبرد با Mia
در اولین صحنه اکشن بازی با بالا رفتن از نردهبان با میا روبرو میشوید که به نظر میرسد کنترل خودش را ندارد و با یک اره برقی به شما حملهور میشود. در اینجا برگردید به عقب و به سمت در بروید و سپس شروع به تیراندازی با کُلتی که قبلا بدست آوردهاید کنید. سعی کنید تا جایی که میشود سر او را هدف بگیرید.
برای این که از سرعت رسیدن او به خودتان کم کنید از دیوار چوبی که در عکس نشان داده شده استفاده کنید. البته بعد یک مدت ممکن است میا آن را اره کند. بعد از زدن حدود ۱۰ تا ۱۵ گلوله احتمالا او را از پا درآوردهاید. بعد از نبرد با میا از همان راهی که آمدهاید برگردید که یک کاتسین میبینید که در نهایت شما را به قسمت Main House بازی میبرد، جایی که ماجراجویی اصلی شما آغاز میشود.
۲-نبرد با جک در گاراژ
بعد از کاتسین گاراژ، تفنگ را موقعی که جک هنوز مشغول است از روی زمین بردارید.دقت کنید که شروع به تیراندازی به جک نکنید و به جای آن سریعا به سمت میز آن طرف گاراژ بروید و کلید ماشین را بردارید و سوار ماشین شده و آن را روشن کنید. با جلو و عقب بردن ماشین ، به جک آسیب بزنید. زمانی که جک از دیدتان ناپدید شد یک کاتسین میبینید که جک روی ماشین میپرد. زمانی که ماشین خراب شد دیگر کار تمام است. از ماشین بیرون بیایید و انفجار ماشین جک را میسوزاند.
۳- به دست آوردن کلید عقرب ( Scorpion Key )
این اولین کلید از سه کلیدی است که برای بازکردن درهای قفل خانه نیاز دارید. در ابتدا شما باید مجسمه چوبی را به دست بیاورید. مجسمه چوبی را در حمام طبقه بالای Main Hall میتوانید به دست بیاورید.
با استقاده از این مجسمه، راه پنهان طبقه همکف را باز کنید. همان طور که در شکل میبینید برای باز کردن در باید مجسمه را آنقدر بچرخانید تا سایه آن شکل پرنده شکاری شود.
با بازشدن این راه مخفی شما به Processing Room میروید. با گشت و گذار در Processing Roomمیتوانید کلید عقرب را روی میز قبل از در Dissection Room پیدا کنید.البته مواظب جانورهایی که در سر راهتان میآید باشید. اگر میبینید گلولههای کافی ندارید نیازی نیست شلیک کنید و فرار گزینه بهتری است.
بعد از به دست آوردن شاتگان فرصت خوبی برای جبران و کشتن این جانورها خواهید داشت.
۴- به دست آوردن شاتگان
شاید شاتگان را بتوان مهمترین اسلحه بازی نامید که در مواقع بسیاری در طول بازی به داد شما میرسد. برای به دست آوردن شاتگان ابتدا باید کلید عقرب(Scropion Key) را به دست آورده باشید.
در این نقطه از بازی میتوانید به Dissection Room هم بروید اما شدیدا پیشنهاد میکنم که این کار را نکنید و ابتدا شاتگان را بدست بیاورید.
احتمالا با ورود به Main Hall از اولین چیزهایی که به چشمتان میخورد شاتگانی است که در دست یک مجسمه سرباز فلزی قرار دارد.اما با برداشتن این شاتگان در بسته میشود. شما در اینجا باید یک چیز دیگر به جای شاتگان بگذارید تا در باز بماند.
برای این کار به طبقه بالا و به سمت Recreation Room در سمت چپ پلهها بروید. در این مرحله جک دوباره ظاهر میشود. پیشنهاد این است که از جنگ با او خودداری کنید و گلولههای خود را ذخیره نمایید. احتمالا با ۱۰-۱۵ گلوله زدن به جک او را به زمین میاندازید اما او بعد از حدود ۳۰ ثانیه دوباره بلند میشود. بنابراین با دویدن و فرار کردن سعی کنید که جک شما را نتواند پیدا کند. به Recreation Room بروید و با کلید عقربی که دارید در را باز کنید. یک شاتگان خراب شده در سمت چپ در وجود دارد. این همان آیتمی است که برای جایگزین کردن شاتگان سالم نیاز دارید. بهتر است کشوهای این اتاق را بگردید چرا که برای من گلولههای شاتگان پیدا شد که بسیار به دردتان خواهد خورد. به طبقه همکف برگردید اما مواظب باشید که جک پیدایتان نکند یا او را گُم کنید چرا که اگر جک دنبالتان بیاید نمیتوانید جایزگزینی شاتگانها را انجام دهید.
با جایگزین کردن شاتگانها، اکنون شما شاتگان مورد نیازتان را دارید. شاتگانی که در ادامه بازی در مواقع بسیاری به کمکتان میآید.
۵- به دست آوردن سه سر سگ
ماموریت اصلی شما در Main House پیدا کردن سه مجسمه فلزی سر سگ است تا بتوانید در اصلی خانه را باز کنید و به فضای باز بیرون راه پیدا کنید.
اولین سر سگی که میتوانید پیدا کنید سر سگ سفید است. در Mail Hall به طرف ساعت بروید و آونگ را از روی آن دربیاورید. سپس به همان جایی برگردید که بازی شروع شد و در Living Room به طرف ساعت بروید و آونگ را در این ساعت بگذارید. با این کار سر سگ سفید بیرون میآید.
دومین سر سگ ، سر سگ آبی است. به طبقه بالا بروید و وارد در سمت چپ شوید.از سمت راست بروید و از در راست وارد Recreation Room شوید. کتابی که در نزدیکی آنجا روی میز است را بردارید و آن را بچرخانید تا بتوانید با زدن دکمه آن را باز کنید. با بازکردن کتاب ، سر سگ آبی را در آنجا پیدا میکنید.
پیدا کردن دو سر سگ اولی تا حدودی آسان بود.اما برای پیدا کردن سر سگ سوم شما ابتدا باید Processing Area را پیدا کرده باشید. وارد شدن به این منطقه در مورد ۳ توضیح داده شده است. بعد از وارد شدن به این منطقه باید راه رفتن به Dissection Room را پیدا کنید تا سر سگ سوم را بیابید.
۶- حل معمای Incinerator Room و به دست آوردن کلید Dissection Room
در این اتاق با شش محفظه جسد مواجهه میشوید. این یک معماست که کلید آن در یکی از نوشتههایی است که در این منطقه وجود دارد. شما باید دو محفظه را باز کنید تا محفظه اول باز شود و کلید را به دست آورید. محفظه اول آن است که روی آن اسم Tamara نوشته شده و محفظه دوم آن است که روی آن یک دست خونی است.به صورت خلاصه درِ آخر و درِ سوم از سمت چپ را باز کنید.
در اول باز میشود. خشاب خود را عوض کنید و مطمئن شوید که به مقدار کافی گلوله و میزان سلامتی دارید. با بازکردن در ، یک جانور که از جانوارنی که تا به حال دیدید قویتر است ظاهر میشود. بعد از کشتن این جانور کلید را بردارید. اکنون میتوانید به Dissection Room بروید اما شدیدا پیشنهاد میشود پیش از این کار میزان سلامتی و معجون سلامتی کافی داشته باشید.
۷- پیدا کردن سر سگ سوم در Dissection Room و نبرد مرده خانه
با رفتن به این منطقه میتوانید سر سگ سوم را آویزان پیدا کنید و بردارید. اما با این کار یک کاتسین نمایش داده میشود که جک شما را به پایین پرتاب میکند. اکنون زمان نبرد دوم با جک است.
همانند آن نبردی که در گاراژ با جک داشتیم این بار نیز یک راه حل در نبرد وجود دارد. در این جا مهمات خود را هدر ندهید چرا که چندان تاثیرگذار نیستند. تمرکز خود را روی فرار و زنده ماندن و زمان بندی درست بگذارید. چشم از جک برندارید و حرکات او را رصد کنید. مردههای بستهبندی شده و آویزانی که در محیط است را به طرف جک پرتاب کنید تا او را برای ثانیههایی متوقف کنید. این کار را مخصوصا زمانی که جک در حال حمله است انجام دهید. این کار را برای یک مدت انجام دهید و در نهایت جک عصبانی میشود و فَنس را میشکند و یک اسلحه گازانبری بزرگ را برمیدارد.او را به طرف دیگر منطقه ببرید و در زمان مناسب اره برقی را از همان مکان بردارید.
این اسلحه به شما امکان میدهد تا بتوانید حمله کنید.همان استراتژی ذکر شده را ادامه دهید. در زمانهای مناسب RT (در نسخه وان) را فشار دهید و او را اره کنید. با تقریبا ۲ بار اره کردن در دفعه سوم کله او را از بالا به پایین اره میکنید و جک شروع به تکثیر شدن در قسمت سر میکند. این همان زمان حیاتی است. در اینجا با فشار دادن LT و RT به همان قسمت بیرون آمده آسیب بزنید.چندبار این کار را انجام دهید و در نهایت او از پا درمیآید.زمانی که جک را از پا درآوردید به سمت در بروید و با اره برقی مانع را برش دهید.
۸- ساختن اسلحه شعله افکن (Flamethrower)
پس از باز کردن در با سه سر سگ شما به محوطه بیرون راه پیدا میکنید و بعد از گردش در محوطه وارد بخش Old House بازی میشوید.لازم به ذکر است که در تریلری که در محوطه وجود دارد تعدادی اسلحه است که با استفاده از سکههای عتیقهای که در بازی به دست آوردهاید میتوانید آنها را باز کنید. اما مهمترین اسلحه بعدی بازی بعد از شاتگان شعلهافکن است که با ورود به Old house میتوانید آن را بدست آورید. در Old House حشرات بزرگی هستند که به شما حمله میکنند.هدف از بدست آوردن شعلهافکن در ابتدای ورود به این منطقه نیز همین است تا بتوانید با این حشرات مقابله کنید.سعی نکنید که با گلولههای خود از پس حشرات بربیایید که هدر دادن مهمات است. در Guest Room یک لانه حشرات در سمت چپ است. با نشستن به سمت راست بروید و عبور کنید و در را باز کنید.
به آخر راهرو بروید و وارد در سمت راست شوید. در این اتاق که Dining Room باشد وارد در طرف شمال شوید که به محوطه بیرون راه دارد.به طرف جلو و سپس سمت راست بروید و تا آخر طی مسیر کنید.در آخر مسیر به Water Station میرسید. در این اتاق Burner Nozzle را بردارید که اولین تکه مورد نیاز شما برای ساخت شعلهافکن است.
از همان راهی که آمدید برگردید و از در Dining Room که خارج شدید مستقیم بروید. در میز سمت چپ نقشه Old House را بردارید. سپس به محوطه بیرون بروید. در سمت راست میتوانید Burner Grip را پیدا کنید. این مورد را با Burner Nozzle ترکیب کنید و اکنون شما یک شعله افکن دارید. اگر به طرف کلبه آن طرف بروید کوله پشتیای را میتوانید پیدا کنید که مقدار حمل وسایل شما را افزایش میدهد.
۹- پیدا کردن مجسمه سنگی
به مانند آن چه که در نوار میا دیدیم باید با استفاده از یک مجسمه سنگی در مخفی به آن سمت Old House را باز کنید. به سمت Guest Room بروید و سپس به Living Room بروید. در اینجا دو لانه حشره وجود دارد. آنها را نابود کنید و مهمات کشوها را بردارید و سپس به راهی که پشت لانه حشرات بود بروید. در اینجا که زیرزمین باشد به حصار سمت راست بروید تا یک کات سین را ببینید.سپس مجسمه سنگی را از روی میز بردارید.بعد از این مرحله شما باید به گالری بروید و مجسمه سنگی را روی محل خود بگذارید و با چرخاندن آن شکل عنکبوت را دربیاورید(مانند آنچه با در مخفی Main House انجام دادید). اما در حین رفتن به گالری به یک مرتبه مارگاریت سد راه شما میشود. اما مارگاریت به مانند آن چه در نوار میا دیدیم بین گالری و Dining Room راه میرود.بنابراین دوباره پشت جعبه پنهان شوید و منتظر شوید تا مارگارت به Dining Room برود و سپس راه برای شما باز میشود تا به گالری بروید و معمای مجسمه را حل کنید.
۱۰- پیدا کردن میله لنگ (Crank)
زمانی که از راه باریک عبور کردید و به آن سمت Old House رفتید بدون کلید کلاغ(Crow Key) نمیتوانید به طبقه بالا بروید. به جای آن به زیرزمین بروید و به آخر آن رفته تا بتوانید میله لنگ را پیدا کنید. با استفاده از این میله لنگ میتوانید یک پلی که بین این طرف و ورودی Old House است بالا بیاورید.
۱۱- پیدا کردن کلید کلاغ (Crow key)
با میله لنگی که به دست آوردهاید به سمت در شمالی Dining Room بروید یعنی همان منطقهای که Burner Nozzle را پیدا کردید. در طرف دیگر این منطقه یک پل وجود دارد. با استفاده از میله لنگ پل را بالا بیاورید و به اتاق روبرو بروید و کلید کلاغ را در آنجا میتوانید پیدا کنید.
۱۲- اولین رویارویی با مارگاریت
قبل از استفاده از کلید کلاغ برای رفتن به طبقه دوم از میزان سلامتی و میزان سوخت آتش خود برای شعله افکن اطمینان کسب کنید. زمانی که به آن طرف Old House رفتید تا با استفاده از کلید کلاغ در طبقه بالا را باز کنید مارگاریت مانع شما میشود و شما را داخل چاله میاندازد. استراتژی که شما در اینجا باید به کار بگیرید این است که زمانی که مارگاریت حشراتش را به سمت شما میفرستد باید شعلهافکن را در مسیر خود مارگارت و حشرات بگیرید تا هم حشرات را نابود کنید و هم به مارگاریت آسیب بزنید. پس از انجام این کار برای ۳-۴ بار ، مارگاریت به درون چاله میافتد و شما میتوانید از نردبان به بالا بروید.سپس وارد در روبرو شوید.
۱۳-پیدا کردن اسلحه نارنجکانداز (Grenade Launcher)
هم قبل و هم بعد از نبرد با مارگاریت میتوانید این اسلحه را پیدا کنید. این اسلحه در Main House و در جنوب Drawing Room که با کلید کلاغ باز میکنید پیدا میشود. این اسلحه بسیار قدرتمند است که در نبردهای نفسگیر به کمکتان میآید.
۱۴- نبرد با مارگاریت
پس از رفتن به طبقه بالای Old House متوجه میشوید که برای باز کردن در دیگر آن نیاز به فانوسی دارید که مارگاریت در دست دارد بنابراین باید به دنبال او بروید. اگر به چالهای که او را انداختید بروید میبینید که او فرار میکند. او را تعقیب کنید و این تعقیب شما را به آن طرف قسمت محوطه میبرد. قبل از ورود به خانه سمت راست ابتدا در ورودی سمت چپ را باز کنید و به تریلر بروید و با سکههای خود اسلحهها را آپگرید کنید و یا به Old House بروید و درهایی که با کلید کلاغ باز میشوند را باز کنید تا مهمات و معجونهای کافی پیدا کنید. بعد از اینکه آماده شدید به سمت آن خانهای که ذکر شد بروید.زمانی که وارد خانه بشوید یک چاله در زیر وجود دارد. هنوز وارد این چاله نشوید و مواردی که در خانه وجود دارد را جمعآوری کنید. تمام این گلخانه منطقه جنگ شما با مارگارت است. تا زمانی که در این طبقه هستید مارگارت ظاهر نمیشود اما زمانی که از نردبان بالا رفتید مارگاریت ظاهر میشود.با شلیک به سرش او فرار میکند
در استراتژی نبرد با مارگاریت ابتدا باید به شکم او شلیک کنید. در زمانهایی که او ایستاده است به شکم او شلیک کنید که باعث میشود چهار دست و پا فرار کند.
مارگاریت در این وضعیت نیز میتواند به شما حمله کنید اما طوری بچرخید که روی مارگارت به شما نباشد و آن منطقه حساس او نمایان باشد تا بتوانید به آن ضربه بزنید. در این زمان او ناپدید میشود. احتمالا او را میتوانید روی لانههای حشراتی که در خانه هستند پیدا کنید. وقتی او را پیدا کردید به همان منطقه حساس او شلیک کنید. اگر هم دوست ندارید این کار را بکنید فقط صبر کنید تا او روی دو پا بهایستد و سپس به آن منطقه شلیک کنید. این همان استراتژی نبرد با مارگاریت است. او را پیدا کنید،به منطقه حساسش شلیک کنید و این کار را تکرار کنید. تقریبا شبیه بازی قایم موشک خودمان است که او پنهان میشود و کار شما این است که پیداش کنید و به او صدمه بزنید. در نهایت او روی زمین مینشیند و تبدیل به خاک میشود و نابود میشود و شما میتوانید فانوس را بدست بیاورید.
۱۵- پیدا کردن کلید مار (Snake Key)
بعد از این که لوکاس با شما صحبت میکند به شما جای این کلید را نشان میدهد.به سمت B1 Processing Area بروید که در سمت شمال شرق Main House است. به مرده خانه و سپس Dissection Room بروید. جسد را از سمت روبرو بررسی کنید و کلید مار را دربیاورید.
۱۶- پیدا کردن کارت آبی
لوکاس به شما وظیفه پیدا کردن دو کارت میدهد تا بتوانید به در کنار تریلر بروید و میا و زویی را از دستش نجات دهید. به سمت اتاق بچهها در طبقه بالای Main House بروید که با کلید مار باز میشود. در میز وسط یک لامپ قرار دارد. آن را بچرخانید و دکمهای که در زیرش است نمایان میشود. با زدن این دکمه یک نردبان پایین میافتد. به بالا بروید و از قفسه نوار Happy Birthday Cake را بردارید. در آن طرف اتاق یک معمای سایهای دیگر وجود دارد. مجسمه را بچرخوانید تا شبیه شکل آن شود و در مخفی باز گردد تا بتوانید کارت آبی را بدست آورید.
۱۷- پیدا کردن کارت قرمز
به در سمت راست بالای پلههای Main House بروید و با کلید مار آن را باز کنید. با یک اتاق مواجه میشوید که تختی روبروی شماست و یک ساعت در کنار تخت. یک نوشته در کنار تخت وجود دارد که میگوید«همان زمانی که بقیه ساعتها نشان میدهد». این یعنی باید ببینید که بقیه ساعتهای خانه چه زمانی را نشان میدهند که ساعت ۱۰:۱۵ را نشان میدهند. ساعت را روی این زمان تنظیم کنید. با این کار تخت به کنار میرود و راه زیرین باز میشود. با استفاده از این راه به Workshop میتوانید بروید. در اینجا کلید قرمز را از روی میز بردارید. در این زمان شما کلیدهای آبی و قرمز را روی در کنار تریلر بگذارید تا آن را بتوانید باز کنید. پس از بازکردن تمام درهای خانه با کلیدهای عقرب،کلاغ و مار دیگر نیازی به آنها ندارید و میتوانید آنها را دور بیاندازید. بعد از این که از در رد شدید و به مرحله مقابله با لوکاس رفتید دیگر نمیتوانید به این مناطق بازی برگردید بنابراین هرچه که نیاز دارید را از قبل جمعآوری کنید.
۱۸- معمای نوار Happy Birthday Party
زمانی که وارد اتاق جشن شدید به سمت چپ و ورودی راست بروید. با یک کیک مواجه میشوید و لوکاس میگوید که باید شمع روشن را روی کیک بگذارید. اما در این ورودی دوشهایی وجود دارد که از عبور شمع روشن شما جلوگیری میکند. به طرف توالت بروید و یک تلسکوپ را از درون آن بیرون بکشید. با دیدن داخل تلسکوپ میبینید که کثیفی آن اجازه دیدن نمیدهد. به سمت دوشهایی که ذکر شد بروید و در آنجا داخل تلسکوپ را نگاه کنید تا کثیفی آن پاک شود. سپس به سمت صفحه نمایشها نگاه کنید تا رمز قفل محفضهای که در اتاق کیک وجود دارد را بدست بیاورید. با باز کردن این محفضه یک عروسک کاهی را پیدا میکنید.
اجاق گاز را روشن کنید و این عروسک کاهی را روی شمعک اجاق بگیرید. با این کار یک انگشت برای دلقک مصنوعی پیدا کردهاید. شمع را روشن کنید و به سمت در کنار صفحه نمایشها بروید و با استفاده از شمع مانع روی دستگیره را بسوزانید. در راهروی پشت در به دنبال یک بادکنک زرد باشید. بعد از به دست آوردن این بادکنک آن را به طرف لوله خراب گاز که در وسط است قرار دهید. با ترکیدن این بادکنک شما قلم را بدست آوردهاید. در نهایت به سمت اتاق کیک بروید و بشکه را بررسی کنید تا کلید پیچان را پیدا کنید. در اینجا شما هر سه وسیله مورد نیاز برای روشن کردن دلقک مصنوعی را دارید. دلقک را به راه بیاندازید.
دلقک روی دست شما کلمه «Looser» را حک میکند. این همان رمز در قفل شده است. این کلمه را وارد کنید تا در برایتان باز شود و داخل اتاق دستگیره سوپاپ را بردارید.
از دستگیره سوپاپ در سوپاپ روبروی کیک استفاده کنید تا جریان آب را قطع کنید. در نهایت شمع را روی گاز بگیرید و روشن کنید و روی کیک بگذارید.
۱۹- معمای اتاق جشن
بعد از اینکه وارد منطقه لوکاس شدید باید رمز عبور دری که در آنجا وجود دارد را پیدا کنید و سپس میتوانید وارد این اتاق شوید که قبلا در نوار Happy Birthday Party دیده بودیم. راه حل آن هم دقیقا همان است با این تفاوت که نباید دستگیره بشکه موجود در اتاق کیک را بیرون بکشید تا اتاق در آتش شعلهور شود. بلکه از همان ابتدا با چیزی که در نوار HBP دیدید به سمت در قفل شده بروید و رمز را با کد «Looser» وارد کنید و دستگیره سوپاپ را بردارید و به مانند قبل عمل کنید تا بتوانید به مرحله بعد بروید و میا و زویی را نجات دهید.
۲۰- نبرد سوم با جک
زیاد نگران این باسفایت نباشید چرا که به اندازهای که به نظر میرسد ترسناک نیست. این جانور روی همه جای بدن خود چشمهای نارنجی رنگ دارد. استراتژی شما نیز این است که به این چشمها شلیک کنید و تک تکشان را نابود کنید. از آنجایی که این جانور سریع حرکت میکند پیشنهاد من به شما این است که از شاتگان در زمانهایی که نزدیک هستید و از نارنجکانداز در زمانهایی که فاصله دارید استفاده کنید. اگر به زمانی رسیدید که دیگر هیچ چشم نارنجی نمیبینید پس احتمالا آن چشمهای نارنجی زیر شکمش را نابود نکردهاید.زمانی که جانور به طبقه بالا میرود زیر شکمش را نگاه کنید تا بتوانید نقاط نارنجی باقیمانده را نابود کنید.
۲۱- انتخاب میا یا زویی؟
بعد از نبرد سوم با جک شما یک سِروم بیشتر در اختیار ندارید و تنها میتوانید میا یا زویی را درمان کنید.این را در نظر داشته باشید که از نظر داستانی و روایت و گیمپلی هیچ تفاوتی با این دو انتخاب احساس نخواهید کرد و تنها یک تفاوت کوچک در پایان را خواهید دید.
۲۲- پیدا کردن فیوز در طبقه F1 کشتی شکسته
برای بالا رفتن از طبقههای کشتی نیاز به این فیوز دارید تا در ورودی به پلهها را باز کنید. به اتاق کنار پلهها بروید. فیوز در اینجایی که در شکل مشخص شده است.
۲۳- پیدا کردن کلید کاپیتان
کاپیتان کشتی در اتاق خود و در قفسه قفل شده خود یک مسلسل گذاشته است. برای پیدا کردن کلید کاپیتان نیاز به یک خورنده (Corrosive) دارید تا درِ مورد نظر را برای شما باز کند. به محدوده 2F کشتی بروید. به سمت غرب بروید و وارد Guest Room شوید. در اینجا خورنده را بردارید.در نظر داشته باشید که اینجا منطقه امن این طبقه نیز میباشد. یعنی موجودات زمانی که نزدیک اینجا باشید به شما حمله نمیکنند. در این طبقه در قفل جنوبی را با خورنده باز کنید. کلید کاپیتان را در کشوی میز میتوانید پیدا کنید.
۲۴- حل معمای تابلوها
با حل این معما میتوانید سه خورنده به دست بیاورید. به صورت خلاصه روش حل این معما به این صورت است:
– تابلو سمت چپ را بچرخانید به صورتی که لکه صورتی بالا سمت چپ باشد.
– تابلو سمت وسط را بچرخانید به صورتی که قسمت سبز بالا باشد
– تابلو سمت راست را بچرخانید به صوتری که جاده به طرف پایین باشد.
۲۵- راه انداختن آسانسور
برای راه انداختن آساسنور نیاز به یک کابل و یک فیوز دارید. برای فیوز که از همانی استفاده کنید که برای باز کردن در پلهها استفاده کردید. برای به دست آوردن کابل باید به اتاق دکتر یا منطقه Sick bay بروید. در مرحله اول به منطقه 3F کشتی بروید. برای این کار به آسانسور رفته و به طرف بالا بپرید. به سمت راست و به اتاق کنترل بروید. از خورنده برای بازکردن در برای پیشروی به منطقه بعدی استفاده کنید. در سمت چپ آن باز نمیشود. بنابراین راهرو را دور بزنید و به سمت Shower Room بروید. به در بعدی بروید تا به Sick Bay راه پیدا کنید. دشمنان را نابود کنید. در نهایت به طرف دستگاهی که در گوشه Sick Bay است بروید و کابل آن را بیرون بکشید. اکنون شما دارای کابل و فیوز هستید و میتوانید آسانسور را راه بیاندازید تا به طبقه پایینتر بروید و اتان را نجات دهید. البته قبل از آن پیشنهاد میشود به خوبی طبقات را بگردید و هرچیزی نیاز دارید جمعآوری نمایید.
۲۶- نبرد نهایی با اِوِلین (Eveline)
پس از آن که خانه را جستجو کردید جنگ شما با اِوِلین رخ میدهد. در اینجا اِوِلین با قدرت خود شما را به عقب پرتاب میکند. شما باید به جلو رفتنان ادامه دهید و در زمانهایی که اِوِلین شدت قدرت خودش را افزایش میدهد دکمه LB یا دکمهای که دستهایتان را جلوی صورت میآورد بگیرید تا از پرتاب شدن خودتان جلوگیری کنید. این کار را ۳-۴ بار انجام دهید تا به او برسید. بعد از این مرحله یک کاتسین نمایش داده میشود و غول آخر بازی نمایان میشود. اما اینجا هم کار شما سخت نیست.تنها کاری که باید بکنید این است که تمام مهماتی که دارید را روی صورت آن خالی کنید و نگذارید که صورتش را نزدیک کند و شما را ببلعد. بعد از این کار به بیرون از خانه پرتاب میشوید. در هر زمانی که میتوانید به سمت سر او شلیک کنید و در نهایت با شلیک با یک اسلحه قویتر که برایتان انداخته میشود به راحتی او را از پا درمیاورید.
پردیس گیم