خانه ورزش اخبار ورزش سال ۹۵ استقلال چگونه گذشت/ شروع تلخ، پایان شیرین

سال ۹۵ استقلال چگونه گذشت/ شروع تلخ، پایان شیرین

0

تیم استقلال تهران، در سومین بازی خود از دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، روز گذشته در تهران موفق شد لوکوموتیو ازبکستان را با دو گل مغلوب کند تا با ۶ امتیاز و به عنوان صدرنشین گروه اول، دور رفت رقابت‌ها را تمام کرده باشد.

آبی پوشان همچنین در لیگ برتر نیز در چند هفته اخیر بسیار خوب و درخشان نتیجه گرفته بودند و به غیر از یک تساوی در برابر سیاه جامگان، در دو ماه اخیر در تمام دیدارهای خود به پیروزی رسیده‌اند. استقلال در ۱۱ بازی آخر خود در سال ۹۵ که شامل ۷ بازی در لیگ برتر و ۴ بازی در لیگ قهرمانان آسیا، می‌شود، به رکورد قابل توجه ۸ برد، یک باخت و دو تساوی رسیده است (پیروزی مقابل السد در ضربات پنالتی، طبق قوانین در آمار نتیجه مساوی محسوب می‌شود) و بیش از ۹۰ درصد از امتیازات ممکن را در این دو رقابت مختلف کسب کرده است.

البته نباید از کنار این مساله به سادگی گذشت که استقلال در سال ۹۵ روزهای پر فراز و نشیب بسیاری را پشت سر گذاشت. آبی‌پوشان در ابتدای سال شروع ناامید کننده‌ای داشتند و در حالی که شانس اصلی قهرمانی در لیگ برتر بودند، در پایان به مقام سوم لیگ پانزدهم رسیدند، آنها همچنین در فینال جام حذفی شکست تلخی را برابر ذوب آهن تجربه کردند تا ناکامی‌شان تکمیل شده باشد.

استقلال سال ۹۵ را با مساوی مقابل استقلال خوزستان در اهواز آغاز کرد، سپس در تهران برابر سپاهان بحران زده متوقف شد و در نهایت دربی ۸۲ را با شکست تلخ و ناامید کننده ۴-۲ به پایان رساند. اگرچه تیم پرویز مظلومی در ادامه دوباره به کورس قهرمانی بازگشت اما شکست در تهران مقابل تراکتورسازی تمام رویاهای آبی‌ها را برباد داد و لیگی که مدت‌ها صدرنشینش بودند، با رتبه سوم برای مظلومی و تیمش خاتمه یافت تا با شکست در فینال جام حذفی نیز استقلال یک فصل بدون جام دیگر را سپری کرده باشد.

در شروع فصل جدید لیگ برتر نیز استقلال همچنان روزهای پرتلاطمی را تجربه می‌کرد، مشکلات مدیریتی و جواب ندادن مناسب مهره‌های جدید تیم در کنار نتایج تقریباً ضعیف باعث شده بود علیرضا منصوریان تا آستانه برکناری از سمت خود پیش برود. اوضاع وقتی برای استقلال بدتر شد که این تیم در میان ناباوری و به دلیل حکم انضباطی فیفا از فعالیت در نقل و انتقالات زمستانی نیز محروم شد. اتفاقی که به نظر تیر آخر بر پیکر تیم زخم خورده علیرضا منصوریان بود اما سرمربی جوان استقلال با اعتماد به بازیکنان جوانش و به اتکای حمایت هواداران استقلال، مانند ققنوس از میان آتش پرواز کرد و در دو ماه پایانی سال نتایجی را گرفت که کمتر کسی تصور آن را می‌کرد.

آبی پوشان دقیقاً از ابتدای ماه یازدهم سال و از بازی برابر صنعت نفت در آبادان، پیروزی‌های چشمگیر و سه گله خود را آغاز کردند و پس از سه پیروزی برابر صنعت نفت، پیکان و ماشین سازی، به دیدار برابر السد قطر و سپس دربی ۸۴ رسیدند. آبی پوشان ابتدا در شبی رویایی ژاوی و هم‌تیمی‌های پولدارش در السد را با درخشش مهدی رحمتی در ضربات پنالتی مغلوب کردند و به مرحله گروهی لیگ قهرمانان رسیدند و سپس پای به میدان بزرگ شهرآورد گذاشتند.

جایی که کمتر کسی تصور پیروزی آنها را می‌کرد اما جوانان استقلال دست به شاهکار بزرگی زدند و موفق شدند پرسپولیس برانکو را که در فصل جاری تمام رکوردها را زیر پا گذاشته است، با نتیجه ۳-۲ مغلوب کنند تا هم طلسم ۵ ساله نبردن استقلال در دربی را شکسته باشند و هم وعده ابتدای فصل منصوریان در خصوص پیروزی در دربی را عملی کرده باشند. اوج گیری استقلال بعد از دربی هم ادامه داشت و آنها حتی با وجود شکست در نخستین بازی خود در دور گروهی لیگ قهرمانان، همچنان به روند خوب خود ادامه ادامه دادند و در انتها نیز روز گذشته با پیروزی ۲-۰ برابر لوکوموتیو ازبکستان، سال ۹۵ را به بهترین شکل ممکن به پایان رساندند.

اگرچه استقلال در پایان سال ۹۵، امیدی به قهرمانی در لیگ برتر ندارد و جام حذفی را نیز از  دست داده تا باز هم مانند چهار سال گذشته یک فصل بدون جام را پشت سر گذاشته باشد اما حالا در این روزها که تا اواسط فروردین ماه سال پیش رو، استقلال در هیچ دیداری به میدان نخواهد رفت، هواداران این تیم به واسطه روزهای خوش سپری شده در دو ماه پایانی سال ۹۵، امید بسیار زیادی به سال جدید و همچنین فصل جدید فوتبال ایران در سال بعد دارند. آنها حالا به خوبی می‌دانند که سرمربی جوان استقلال و شاگردان جوانش توانایی شکست هر تیمی را دارند و بدون تردید با تقویت شدن مناسب در نقل و انتقالات تابستان، استقلال در سال ۹۶ روزهای به مراتب بهتری را هم پیش رو خواهد داشت و این تنها مستلزم آن خواهد بود که مشکلات مالی بی‌پایان استقلال و حواشی ناشی از عدم مدیریت مناسب در این باشگاه، به زودی به پایان برسد تا روزهای درخشان پیش روی یکی از بانشاط‌ترین استقلال‌های تاریخ، با کج سلیقگی‌ها از بین نرود.

 

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *