خانه ورزش اخبار ورزش سپاهان، سرآغاز و سرانجامی دراماتیک برای استقلال منصوریان

سپاهان، سرآغاز و سرانجامی دراماتیک برای استقلال منصوریان

0

استقلال با هدف کسب نایب قهرمانی لیگ به مصاف سپاهان می رود و نمی خواهد کارش به اما و اگر بکشد؛ از اینرو علی منصوریان و بازیکنان تیمش همه توان خود را به کار می گیرند تا در این دیدار پیروز شوند. از سوی دیگر، سپاهان که با روی کار آمدن کرانچار متحول شده و عالی نتیجه می گیرد، بسیار امیدوار است تا با کسب عنوان چهارمی، و در صورت قهرمانی تراکتورسازی در جام حذفی، سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند. بنابراین، بر خلاف بازی رفت، دیدار امروز برای هر دو تیم از حساسیت بالایی برخوردار خواهد بود. بازی رفت از جمله دیدارهای خاص برای استقلال، و به ویژه سرمربی این تیم، در این فصل بود و برای منصوریان حکم مرگ و زندگی را داشت.

استقلال در دور رفت در حالی به مصاف سپاهان عبدالله ویسی رفت که با هشت امتیاز کمتر از پرسپولیس صدرنشین، در رده هفتم بود؛ البته سپاهان نیز هم امتیاز با استقلال (۲۱ امتیاز) در رده هشتم قرار داشت اما فشارها روی علی منصوریان بسیار بیشتر از ویسی بود. پیش از این دیدار اخباری مبنی بر کنار گذاشتن منصوریان از هدایت استقلال در صورت عدم نتیجه گیری در این بازی به گوش می رسید. شکست برابر نفت تهران و کنار رفتن از رقابت های جام حذفی، آنهم در شرایطی که آبی پوشان در این دیدار با یک گل از شاگردان علی دایی پیش بودند، اوضاع تیم را بدتر کرد. اختلافات آشکار و پنهان کادر فنی با مهدی رحمتی هم از جمله حاشیه های پر سروصدا در اردوی استقلال بود. منصوریان با تحول اساسی در ترکیب تیم، دل به بازیکنان جوانی بست که در سایه نام ستاره های تیم فراموش شده بودند. آنچه که در این بازی بسیار جلب توجه می کرد، نیمکت نشینی مهدی رحمتی و حضور حسین حسینی به عنوان سنگربان استقلال در چارچوب دروازه بود. خسرو حیدری و رابسون برزیلی هم جایی در ترکیب بازیکنان منتخب علی منصور نداشتند. از سوی دیگر، منصوریان نفراتی را به میدان فرستاد که برخی از آنها در مجموع به اندازه ۹۰ دقیقه کامل بازی نکرده بودند.

آبی پوشان بر خلاف انتظار بازی بسیار زیبا و خوبی را به نمایش گذاشتند و حسین حسینی هم در درون دروازه با چند واکنش خوب اجازه نداد تا جای خالی رحمتی احساس شود. اما در فاصله پانزده دقیقه به پایان بازی جلال الدین علی محمدی دروازه استقلال را باز کرد تا رشته های منصوریان پنبه شود. هواداران سپاهان هم شعار خداحافظی علی منصوریان را سر دادند. آخرین دقایق حضور او روی نیمکت استقلال سخت اما امیدوارانه دنبال شد.

نقطه عطف و بازگشت استقلال به لیگ امسال، و البته لحظه تثبیت جایگاه علیرضا منصوریان به عنوان سرمربی استقلال، در دقیقه ۹۱ رقم خورد؛ کاوه رضایی از سمت راست توپی را به درون محوطه جریمه سپاهان ارسال کرد و بهنام برزای در فضای جلوی دروازه لی اولیویرا، در شرایطی نامتعادل با ضربه سر زیبا گل تساوی تیمش را به ثمر رساند و حکم ابقای منصوریان را امضا کرد. منصوریان در ادامه در استقلال ماند و تحولی عظیم در تیم محبوبش ایجاد کرد؛ شاید اگر گل برزای به ثمر نمی رسید، نه تنها استقلال نیم فصل دوم را با منصوریان ادامه نمی داد، بلکه پروژه جوانگرایی در استقلال هم نمره قبولی نمی گرفت. پر واضح است که پس از آن جوانگرایی هم به دست فراموشی سپرده می شد و امروز استقلال دیگر این همه بازیکن جوان و آینده دار در اختیار نداشت. و از همین بازی بود که آبی پوشان راه پیشرفت و موفقیت را پیدا کردند و در آسیا هم همین روند را پشت سر گذاشتند تا منصوریان  علیرغم نتایج بد و شروع بدتر در نیم فصل اول، یکی از مربیان کاملاً موفق لیگ شانزدهم شناخته شود.

حال باید دید آیا سپاهان باز هم برای استقلال خوش یمن خواهد بود؟ آیا جوانان علی منصور در راه رسیدن به نایب قهرمانی، سپاهان را از کسب سهمیه احتمالی در آسیا ناامید خواهند کرد یا باز هم داستان نایب قهرمانی های تراکتورسازی در لیگ برتر تکرار خواهد شد؟

عصر امروز، سوت پایان بازی استقلال و سپاهان پاسخ همه این سئوالات روشن خواهد شد.

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *