خانه ورزش اخبار ورزش فرگوسن: منچستریونایتد باید روی قهرمانی در لیگ اروپا تمرکز کند

فرگوسن: منچستریونایتد باید روی قهرمانی در لیگ اروپا تمرکز کند

0

منچستریونایتد که فصل قبل در مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا با شکست مقابل لیورپول از گردونه رقابت ها حذف شد، در این فصل با غلبه بر روستوف توانست به یک چهارم نهایی برسد و حالا کار سختی برای حضور در مرحله نیمه نهایی پیش رو ندارد و بسیاری شیاطین سرخ را بخت اول قهرمانی در لیگ اروپا می دانند. فرگوسن سرمربی سابق یونایتد در مورد قهرمانی این تیم در لیگ اروپا چنین گفته است:

مسئله مهم این است که تا به حال به قهرمانی در لیگ اروپا نرسیده ایم. نه لیگ اروپا و نه جام یوفا. اکنون فرصت خوبی پیش روی یونایتد است، نمی گویم باید قطعاً قهرمان شوند ولی بخت خیلی خوبی دارند و قهرمانی در این جام، سهمیه لیگ قهرمانان را به همراه دارد، پس محرک خوبی برای یونایتد وجود دارد. ضمن این که سویا هم در این جام حضور ندارد.

به هر حال بردن جام، اهمیت دارد. درست است به اندازه لیگ قهرمانان باارزش نیست، ولی باز هم یک جام اروپایی محسوب می شود و در صورت قهرمانی، راهی لیگ قهرمانان اروپا می شوید پس انگیزه خوبی برای فتح جام پیش روی یونایتد است. ضمن این که تاریخچه باشگاه غنی تر می شود، این جام در کنار لیگ قهرمانان اروپا، جام برندگان اروپا و سایر جام ها قرار می گیرد. ما به دنبال این هستیم که پر افتخارترین تیم در انگلیس شویم.

لستر و یونایتد تنها تیم های انگلیسی هستند که در رقابت های اروپایی این فصل هنوز حاضر هستند. فرگوسن در مورد ناکامی تیم های انگلیسی در فصول اخیر چنین می گوید:

البته که سخت است. اما به نظرم موفقیت، دوره ای اتفاق می افتد. دهه ۷۰ بایرن مونیخ و آژاکس، دهه ۸۰ لیورپول، دهه ۹۰ میلان. و سپس انگلیس دوره خوبی را پشت سر گذاشت، ما در چهار سال سه بار به فینال لیگ قهرمانان رسیدیم. اکنون اسپانیایی ها فرمانروایی می کنند. اما این سوال را می توان در مورد بایرن مونیخ هم مطرح کرد، همین طور در مورد این که چرا تیم های ایتالیایی و یا فرانسوی قهرمان نمی شوند؟

به هر حال اکنون دوره، دوره اسپانیایی ها است، ولی لیونل مسی و رونالدو از دوران جوانی فاصله گرفته اند، اگر جایگزینی برای آن ها وجود نداشته باشد، این دوره تغییر خواهد کرد و حکمرانی به دست تیم های دیگری می افتد.

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *