سامسونگ بعد از مسائل مرتبط با نوت 7 تمام تلاش خود را برای ارائه یک تجربه بی‌نقص بکار بست اما هیچ گوشی هوشمندی بی‌مشکل نیست. قبلا هم در هات اپ نیوز، نقاط ضعف گلکسی S8 را باهم بررسی نمودیم و حالا در این مطلب مشکلات شایع گلکسی S8 و S8 پلاس و راه حل‌های کاربردی رفع آنها را زیر ذره‌بین قرار خواهیم داد.

مشکلات شایع گلکسی S8 و S8 پلاس

مشکل صدای گلکسی S8 و S8 پلاس

اخیرا کاربران در فوروم سامسونگ مشکلات صدای گلکسی S8 و S8 پلاس را گزارش کرده‌اند. این کاربران از قطع شدن صدای اس 8 یا اس 8 پلاس به هنگام گوش کردن موسیقی، تماشای ویدئو و بازی کردن شکایت کرده‌اند.

تا آنجا که مشخص است، این مشکل فقط بر صدای خروجی از اسپیکرها تاثیر می‌گذارد و بر صدای هدفون‌ها تاثیری ندارد.

مشکلات شایع گلکسی S8 و S8 پلاس

کاربران حدس می‌زنند علت اصلی این مشکل قطع شدن اتصال سیم است و به همین دلیل با کمی فشار در قسمت بالای اسپیکرها، صدا به حالت عادی باز خواهد گشت.

ظاهرا گلکسی اس 8 بعد از لرزیدن‌ها یا تکان‌های شدید نیز به همین مشکل دچار خواهد شد. اگر این موضوع درست باشد، در نهایت باید گفت علت اصلی مشکلات صدای گلکسی اس 8 یک نقص سخت افزاری است و به همین دلیل نباید انتظار داشت با یک آپدیت نرم افزاری حل شود.

راه حل رفع مشکلات صدای گلکسی اس 8

مشکلات شایع گلکسی S8 و S8 پلاس

سامسونگ در پاسخ به شکایت کاربران اعلام کرد هیچ اپلیکیشن یا نرم افزاری برای رفع مشکل صدای گلکسی S8 و S8 پلاس وجود ندارد.

به پیشنهاد سامسونگ بهتر است گوشی خود را به مدت 1 تا 2 ساعت در حالت safe mode قرار دهید و میزان استفاده از صدا را ردیابی کنید. ظاهرا این توصیه نیز به حل مشکل صدای گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس کمکی نکرده است.

کاربر دیگری به این موضوع اشاره می‌کند که هر دو گوشی گلکسی S7 و S7 Edge نیز مشکلات مشابهی از نظر صدا دارند و بهتر است برای رفع آن این راه حل را امتحان کنید:

گزینه Developer Options یا گزینه‌های توسعه دهندگان را بر روی گلکسی S8 خود فعال کنید. برای انجام این کار به Developer Options بروید، بر روی قسمت Media رفته و به وضعیت Prevent USB audio routing on تغییر حالت بدهید.

این راه حل توانسته است مشکل صدای گلکسی اس 7 را حل کند و احتمالا اختلالات صوتی را که یکی از مشکلات شایع گلکسی S8 و S8 پلاس است را نیز حل خواهد کرد.

مشکلات شایع گلکسی S8 و S8 پلاس

شما همچنین می‌توانید برای تست کردن صدای اسپیکرها در گلکسی S8 و S8 پلاس در قسمت شماره‌گیر گوشی، کد #*0#* را شماره‌گیری کنید.

مشکل راه‌اندازی مجدد گلکسی S8 و S8 پلاس

تعدادی از کاربران در طول چند هفته اخیر از مشکل ری‌استارت شدن‌های مکرر گلکسی S8 و S8 پلاس شکایت داشته‌اند. یکی از راه حل‌های سریع برای رفع این مشکل، ریست فکتوری است.

حتی با وجود این راه حل نیز مشکل بعد از چند ساعت همچنان پابرجا بوده است. بعضی از کاربران گزارش کرده‌اند بعد از ری‌بوت کردن برای حل این مشکل، گوشی بطور کلی دیگر روشن نشده است!

سامسونگ در این مورد اظهار نظری نکرده است اما احتمالا کارت حافظه علت اصلی ری‌استارت شدن‌های مکرر گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس است.

مشکلات شایع گلکسی S8 و S8 پلاس

به گزارش بعضی از کاربران بعد از ری‌استارت شدن گوشی، نوتیفیکیشن Transfer files to SD card ظاهر شده است، در حالیکه به گزارش بعضی دیگر حتی با وجود منتقل کردن یا حذف کردن تمام اپلیکیشن‌ها از روی کارت حافظه، همچنان شاهد ری‌استارت شدن گوشی خود بوده‌اند.

سامسونگ گوشی تعدادی از مشتریانی که با این مشکل مواجه شده بودند را برای تعمیر، تعویض یا بازگشت وجه تحویل گرفته است.

این کمپانی هنوز هم در مورد مشکل ری‌استارت شدن گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس اظهار نظری نکرده است. ری‌استارت شدن‌های مکرر، نقص بزرگی است و بعد از مدتی به هر اسمارتفونی آسیب خواهد زد و آن‌را از کار خواهد انداخت.

باید امیدوار بود یک آپدیت نرم افزاری این نقص را برطرف کند، اما با وجود سکوت سامسونگ احتمالا باید منتظر بدتر از اینها بود! توجه داشته باشید این مشکل از مهم‌ترین مشکلات شایع گلکسی S8 و S8 پلاس می‌باشد!

مشکلات صفحه نمایش گلکسی S8 و S8 پلاس

یکی از عوامل پُرفروش بودن گلکسی S8 و S8 پلاس صفحه نمایش سوپر آمولد آنها است که به هر دو گوشی، خاصیت نمایش رنگ دقیق را می‌بخشد. فراموش هم نکنید به گفته DisplayMate، صفحه نمایش گلکسی S8 بهترین صفحه نمایش بازار لقب گرفته است.

مشکلات شایع گلکسی S8 و S8 پلاس

از نخستین مشکلات گلکسی S8 و S8 پلاس، ته رنگ قرمز صفحه نمایش است که این ته رنگ قرمز توازن رنگی صفحه نمایش را به هم ریخته بود.

به گفته یکی از کاربران Reddit، این مشکل به دلیل محدودیت پنل‌های OLED سامسونگ ایجاد شده است. از جنبه تکنیکی‌تر باید گفت، مشکل ته رنگ قرمز صفحه نمایش به دلیل استفاده از سیلیکون پلی کریستال دمای پایین بجای ماده‌ای همچون ایندیم گالیوم زینک اکسید است.

مشکلات شایع گلکسی S8 و S8 پلاس

سامسونگ برای رفع این مشکل یک آپدیت نرم افزاری منتشر کرد که تعادل رنگ گوشی را تنظیم می‌کند.

به گفته این کمپانی، آپدیت ارائه شده برای رفع مشکل ته رنگ قرمز، توانایی تنظیمات رنگ را طبق سلیقه کاربر ارتقا می‌بخشد؛ بنابراین بعد از دریافت این آپدیت، گزینه‌های بیشتری برای شخصی سازی رنگ صفحه نمایش خواهید داشت.

البته توجه داشته باشید اثر بخشی این آپدیت نرم افزاری در رفع ته رنگ قرمز همچنان دقیقا مشخص نیست.

مشکلات دکمه هوم گلکسی S8

کاربران دیگری از مشکلات دکمه هوم گلکسی اس 8 شکایت داشته‌اند. ظاهرا بعد از قفل کردن، گوشی شروع به لرزیدن می‌کند و صفحه نمایش روشن و در نهایت قفل باز می‌شود.

این مشکل هم در حالت استفاده از کلمه عبور و هم به هنگام استفاده از اسکنر اثر انگشت، بلافاصله بعد از قفل کردن و یا با کمی تاخیر رخ داده است.مشکلات شایع گلکسی S8 و S8 پلاس

کاربران در فوروم XDA در مورد این موضوع بحث کرده‌اند و اینطور که مشخص است این مشکل حتی وقتی اپلیکیشن‌ها غیرفعال شده‌اند و به هنگام حذف کردن کلمات عبور هم رخ داده است.

این مشکل در اثر تنظیمات حساسیت دکمه هوم ایجاد شده است. گلکسی S8 فاقد دکمه هوم فیزیکی است؛ بنابراین مشکل دکمه هوم فقط با یک آپدیت نرم افزاری حل خواهد شد.

در حال حاضر مشکل دکمه هوم فقط مختص گوشی‌های گلکسی S8 است.

مشکل قطع و وصل شدن وای‌فای گلکسی S8

تعدادی از کاربران از قطع و وصل شدن‌های اتصال وای‌فای گلکسی اس 8 شکایت داشته‌اند. برای رفع این مشکل پیشنهاد شده از فرکانس‌های مختلف وای‌فای استفاده کنید اما مشکل همچنان در سیگنال‌های 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز پابرجاست.

این مشکل توسط کاربران گلکسی S7 هم گزارش شده بود. بعضی پیشنهاد می‌کنند کش یا همان حافظه پنهان را پاک کنید و حتی بعضی دیگر هاردریست را پیشنهاد می‌کنند.مشکلات شایع گلکسی S8 و S8 پلاس

پاک کردن کش برای بعضی جواب داده است اما برای کاربران دیگر تاثیری نداشته است.

مشکلات وای‌فای توسط سامسونگ و اپراتورهای مختلف تایید شده است و آپدیتی برای رفع آن در دست کار است. این آپدیت توسط سامسونگ ارائه خواهد شد.

مشکلات اتصال بلوتوث  گلکسی S8 و S8 پلاس

ظاهرا کاربران زیادی به مشکل اتصال بلوتوث گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس دچار شده‌اند. وقتی این گوشی به اسپیکرها و هدست‎های بلوتوث متصل می‌شود، صدا قطع می‌شود.

کاربران دیگری گزارش کرده‌اند به هنگام گوش کردن موسیقی از طریق اسپیکرهای بلوتوث، اتصال بلوتوث قطع می‌شود.

سامسونگ مشکل بلوتوث گلکسی S8 و S8 پلاس را تایید کرده است و نخست در امارات متحده عربی آپدیتی برای رفع این مشکل منتشر کرد که بزودی بصورت جهانی نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.

 مشکل اسکنر اثر انگشت گلکسی S8 و حس نکردن انگشت

یکی از مشکلات شایع گلکسی S8 و S8 پلاس اسکنر اثر انگشت است و تاکنون دردسرهای زیادی ایجاد کرده است. مشکل اصلی در حال حاضر این است که اسکنر اثر انگشت همیشه قادر به تشخیص حرکات انگشت یا ثبت اثر انگشت نیست.

بعضی از کاربران گزارش کرده‌اند که سنسور اثر انگشت کلا از کار افتاده است و قادر به تشخیص اثر انگشت‌های ذخیره شده برای بازکردن قفل گلکسی اس 8 نیست.

مشکلات شایع گلکسی S8 و S8 پلاس

یکی از راه حل‌های سریع حل این مشکل ریبوت کردن است اما این راه حل هم موقتی بوده است.

کاربران بعد از صحبت با بخش پشتیبانی سامسونگ گزارش کرده‌اند این مشکل، نرم افزاری است و با یک آپدیت حل خواهد شد.

تشخیص چهره گلکسی S8 کار نمی‌کند

کاربران گلکسی S8 و S8 پلاس گزارش کرده‌اند بعد از دریافت آپدیت اواخر آوریل، قابلیت تشخیص چهره از کار افتاده است.

صرف نظر از اینکه چندبار برای استفاده از تشخیص چهره اقدام کرده باشید، این قابلیت پاسخگو نخواهد بود.

مشکلات شایع گلکسی S8 و S8 پلاس

برای حل این مشکل راهکارهای همیشگی همچون پاک کردن کش، ریبوت کردن و مطمئن شدن از این موضوع که همه اپلیکیشن‌ها بروزرسانی شده‌اند، پیشنهاد شده است که هیچکدام جواب نداده‌اند.

سامسونگ در مورد مشکل تشخیص چهره اظهار نظری نکرده است اما به نظر می‌رسد یک مشکل نرم افزاری باشد.

مشکل روشن نشدن لبه‌های گلکسی S8

روشن نشدن لبه‌های مدل Edge دلایل مختلفی دارد. لبه‌ها در عمل باید به هنگام دریافت پیام یا تماس، روشن شوند. همچنین باید قادر به کنترل کُدهای رنگی برای بیش از پنج مخاطب باشند.

بعضی از کاربران گزارش کرده‌اند که روشنایی لبه‌ها با تماس یا اپلیکیشن کار نمی‌کند و امکان تعیین رنگ برای مخاطبان وجود ندارد.

مشکلات شایع گلکسی S8 و S8 پلاس

گاهی دیده شده است که روشنایی لبه‌ها فقط با اپلیکیشن پیامرسان سامسونگ جواب می‌دهد و به سایر اپلیکیشن‌ها پاسخگو نیست که این موضوع هم هنوز تایید نشده است.

نخستین راه حل رفع این مشکل رفتن به قسمت Settings > Display > Edge screen و سپس ضربه زدن و نگه داشتن Edge Lighting تا جایی است که ممطمئن شوید بر روی Always on تنظیم شده است.

سپس بر روی Manage notifications ضربه بزنید. نوتیفیکیشن‌ها بصورت پیش‌فرض خاموش می‌شوند بنابراین نیاز دارید آنها را بصورت جداگانه روشن کنید.

مشکل دیگری که کاربران گزارش کرده‌اند روشن شدن لبه‌ها به هنگام روشن شدن صفحه نمایش اما از کار افتادن به هنگام خاموش بودن صفحه نمایش بوده است.

مشکلات شایع گلکسی S8 و S8 پلاس

یک راه حل ساده برای حل این مشکل خاموش کردن keep screen turned off در قسمت تنظیمات صفحه نمایش است. برای انجام این کار به Settings > Display  بروید و پایین بیایید تا به قسمت Keep screen turned off برسید و تغییر وضعیت دهید تا خاموش شود.

این راه حل مشکل همه را حل نکرده است و سامسونگ در حال کار کردن بر روی آن است.

به خاطر داشته باشید برای اینکه از قابلیت روشنایی لبه‌ها بهره ببرید باید گوشی را به پُشت بر روی سطوح قرار دهید.

سامسونگ Pay باعث فریز شدن گوشی می‌شود

یکی دیگر از مشکلات شایع گلکسی S8 و S8 پلاس ایجاد اختلال سامسونگ‌پی در عملکرد گوشی است.

ظاهرا سامسونگ‌پی دارای باگی است که منجر به فریز شدن گوشی شما می‌شود. این مشکل بیشتر به هنگام کشیدن دست برای باز کردن قفل نمایان می‌شود و سامسونگ‌پی تلاش می‌کند کارت مورد نظر شما را نمایش دهد.

مشکلات شایع گلکسی S8 و S8 پلاس

همین موضوع باعث فریز شدن گوشی می‌شود. برای حل این مشکل باید منتظر بمانید تا گوشی به حالت عادی بازگردد یا یک سافت‌ریست نیاز است.

حذف نصب و نصب مجدد سامسونگ‌پی نیز به حل این مشکل کمکی نکرده است. ریشه این مشکل تداخل کشیدن دست برای باز کردن گوشی و تلاش نادرست سامسونگ‌پی برای تقاضای اتصال است که با هم ترکیب و باعث بروز این مشکل می‌شوند.

به گزارش کاربران در فوروم سامسونگ، حذف کارت انتخاب شده مورد علاقه شما باعث رفع این مشکل خواهد شد که البته محدودیتی در استفاده از سامسونگ‌پی محسوب می‌شود.

صفحه زمینه infinity گلکسی S8 کار نمی‌کند

اگر تصویر زمینه‌های infinity بر روی صفحه نمایش، صفحه قفل و صفحه نمایش همیشه روشن جواب نمی‌دهند با یک راه حل ساده این مشکل را برطرف کنید.

مشکلات شایع گلکسی S8 و S8 پلاس

به Settings > Lock screen و سپس security بروید و بر روی صفحه نمایش Always on ضربه بزنید. فرمت ساعت مورد نظر خود را انتخاب کنید و در منوی جدید، سبک، رنگ و پُشت زمینه ساعت را انتخاب کنید.

بر روی Background ضربه بزنید و مطمئن شوید None را انتخاب کرده‌اید. با انجام این کار تصویر زمینه‌های بی‌نهایت فعال می‌شوند و بر روی همه صفحه نمایش‌های گوشی به نمایش در‌می‌آیند.

اپلیکیشن My Knox در گلکسی S8 کار نمی‌کند

اپلیکیشن My Knox یک شیوه امنیتی برای جدا کردن ایمیل‌ها و پیام‌های کاری و شخصی است.

چندین کاربر تلاش کرده‌اند اپلیکیشن My Knox را بر روی گلکسی S8 دانلود کنند اما با پیام این اپلیکیشن با گوشی شما سازگار نیست مواجه شده‌اند.

برای حل این مشکل باید گفت اپلیکیشن My Knox با گوشی‌های 2017 سازگار نیست و یک Secure Folder بجای آن ارائه خواهد شد.

متوقف شدن شارژ وایرلس گلکسی S8

یکی از مشکلات شایع گلکسی S8 و S8 پلاس متوقف شدن شارژ وایرلس و چشمک‌زدن نشانگر charging paused بوده است.

کاربران در مورد عدم سازگاری داک‌ها و پدهایی که برای گلکسی S6 و گلکسی S7 کنترل می‌شوند با گلکسی اس 8 نیز شکایت‌هایی داشته‌اند.

مشکلات شایع گلکسی S8 و S8 پلاس

اگر چه خود کابل با پد سازگاری دارد اما مقصر اصلی آداپتور است. کاربران در فوروم سامسونگ در مورد اینکه کدام ترکیب‌ها سازگاری بیشتری دارند صحبت کرده‌اند اما فرمول خاصی وجود ندارد.

در حقیقت بعضی از آداپتورها، پدهای شارژ وایرلس را پشتیبانی می‌کنند و در ایستگاه سامسونگ شارژ سریع را انجام می‌دهند و بعضی دیگر این قابلیت را ندارند.

به هر حال بهترین توصیه این است که فقط پدهای شارژ وایرلس و داک‌های مخصوص گلکسی S8 را استفاده کنید.

سنسور عنبیه کار نمی‌کند، بعدا تلاش کنید

گزارشات متعددی در مورد خطاهای سنسور عنبیه چشم گلکسی S8 و S8 پلاس وجود داشته است. این مشکلات بیشتر به هنگام باز کردن قفل گوشی، سامسونگ‌پی یا Secure Folder بروز کرده‌اند.

مشکلات شایع گلکسی S8 و S8 پلاس

در این موارد پیام The iris sensor is not responding. Try again later نمایش داده می‌شود.

سامسونگ در مورد این موضوع آگاه است. بیشتر کاربران ری‌استارت کردن را پیشنهاد می‌کنند اما مشکل بعد از ساعاتی دوباره بازمی‌گردد.

نوتیفیکیشن صدای پیام‌ها بر روی گلکسی S8 و S8 پلاس کار نمی‌کند

اگر نوتیفیکیشن صدای پیام را دریافت نمی‌کند و پیام‌ها بی‌صدا شده‌اند با امتحان مراحل زیر مشکل را حل کنید:

به Settings > Apps > Messages > Notifications بروید و مطمئن شوید این قسمت بر روی Allowed تنظیم شده است.

اگر تنظیمات این قسمت بهم خورده باشد، هیچکدام از تنظیمات نوتیفیکیشن درست عمل نخواهند کرد. اگر مشکل حل نشد، با بکآپ‌گیری از داده‌ها، یک هاردریست انجام دهید.

هات اپ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *