هاجیمه تاباتا و تیمش در حال ساخت نسخه نسل بعدی Final Fantasy
Hajime Tabata، کسی که به دنبال ساخت Final Fantasy 15 بود، یک مرد واقعا پرکار و پر فعالیت که حتی پیش تر یک نسخه چند نفره برای پلتفرم های PC و Mobile، و همینطور یک نسخه فرعی برای هدست های واقعیت مجازی VR ساخته بود.با این حال، او به نظر میرسه که این روزها او همراه با تیم کوچک خود مشغول توسعهی نسخه نسل بعدی (Next-Gen) بازی Final Fantasy هستند.
بازی Final Fantasy 15 جدیدترین نسخه در سری بازی های Final Fantasy شناخته میشه که سال گذشته برای کنسول ها عرضه شد؛ یک Final Fantasy خوب همراه با یک دنیای گسترده و باز برای اکتشاف و همینطور شخصیت های جذاب که باعث شد در سال 2016 در فهرست عناوین پرفروش قرار بگیره.نسخه نسل بعدی بازی Final Fantasy که Tabata تیمی رو عازم توسعهی این بازی کرده، نه تنها برای کنسول های نسل آینده در دسترسه، بلکه این بازی همچنان با موتور Luminous Engine (همان موتوری که در ساخت FFXV استفاده شده بود) ساخته خواهد شد.با این حال و با توجه به مسائل فنی، تیم توسعه دهنده قطعاً از تجربه خود در Final Fantasy 15 برای ساخت نسخه نسل بعدی استفاده خواهد کرد.
به عنوان مثال، تیم قادر نبود که قابلیت آفرود رو به خودرو Regalia در بازی اضافه کنه و همچنین خبری از مکانیک های آزاد رانندگی در بازی نبود و یا برخی تغییراتی که از دنیای باز به گیم پلی خطی در نیمه اول و دوم بازی رخ میداد.در هر صورت، امیدوارم که همه تجربه هایی که سازندگان در ساخت Final Fantasy 15 بدست آوردن، در ساخت نسخه نسل بعدی استفاده کنند تا شاهد تجربه ای بهتر هم به لحاظ گیم پلی و هم به لحاظ داستانی باشیم.
همچنین Hajime Tabata اخیراً در گفتگوی خود با MCV در رابطه با نسخه PC بازی Final Fantasy 15 گفته بود که پورت نسخه رایانه های شخصی به مراتب بسیار راحت تر از نسخه های کنسولیه، و با توجه به همکاری هایی که با شرکت Nvidia در استفاده از تکنولوژی های پیشرفته انجام شده، این بازی به شکل عالی بر روی این پلتفرم اجرا خواهد شد و دست بازیکنان رو برای اجرای بازی با بهترین کیفیت ممکن و البته سیستم های High-End باز خواهد گذاشت.