هدست واقعیت افزوده‌ Meta 2 بالاخره بعد از چند ماه کار بر روی نمونه‌ اولیه عرضه شد. این سیستم واقعیت افزوده با فراهم کردن یک میدان دید 90 درجه با رزولوشن بالا با اتصال به لپ‌تاپ، شروع به کار می‌کند.

این یعنی برای استفاد از هدست واقعیت افزوده‌ Meta 2 امکان حرکت و جابه‌جا کردن لپ‌تاپ وجود خواهد داشت.هدست واقعیت افزوده‌ Meta 2

هدست واقعیت افزوده‌ Meta 2 و ارائه‌ تصاویر هولوگرافیک سه بعدی

این هدست فعلا برای توسعه دهندگان عرضه شده است و با ارائه‌ تصاویر هولوگرافیک سه بعدی، فضایی با اجسام دیجیتال ایجاد می‌کند که می‌توان با دست آنها را لمس کرد و حتی داخل این اجسام را دید!

هدست واقعیت افزوده‌ Meta 2 در حدود 1000 دلار قیمت دارد و یکی از رقبای قدرتمند برای هولولنز 3000 دلاری مایکروسافت و مجیک لیپ محسوب می‌شود.

هدست واقعیت افزوده‌ Meta 2

ویژگی‌هایی از جمله لمس اجسام دیجیتالی از جمله مکعبی که از مکعب‌های کوچکتر ساخته شده است و حتی بررسی مغز انسان بدون نیاز به کنترلر و با استفاده از دست، از شاخصه‌های این هدست واقعیت افزوده هستند.

تفاوت هدست واقعیت افزوده‌ Meta 2 با سایر رقبای بازار

به گفته‌ی Pamplin مسئول ارشد فروش Meta، هدف مایکروسافت از تولید هولولنز به دست گرفتن بازار است، مجیک لیپ قصد ساخت دنیایی به سبک داستان‌های هری پاتر را دارد؛ اما Meta می‌خواهد با قرار دادن یک لایه‌ دیجیتالی بر روی پدیده‌های دنیای واقعی، تجربه‌ خالص واقعیت افزوده را ارائه دهد.

هدست واقعیت افزوده‌ Meta 2

همین هدف باعث پیش فروش بالای این هدست در مقایسه با سایر رقبا شده است. هدست Meta 2 ماه آینده در CES 2017 رونمایی خواهد شد.

مشاهده تصاویر سه بعدی مغز و فعالیت‌های عصبی، مشاهده‌ قطعات داخلی خودرو و مشاهده‌ نقشه‌های گوگل، از قابلیت‌های ابتدایی Meta 2 محسوب می‌شوند.

هدست واقعیت افزوده‌ Meta 2 با این رنج قیمت قادر به ارائه‌ ویژگی‌هایی خواهد بود که رقبای پیشین امکان انجام آن را نداشته‌اند.

استفاده از این هدست در طراحی خودرو و کاربردهای بالقوه‌ دیگر در صورتی امکان‌پذیر خواهد بود که اپلیکیشن‌های قابل قبولی برای آن طراحی شود؛ به همین دلیل کیت این محصول فعلا در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفته است.

هدست واقعیت افزوده‌ Meta 2

کمپانی Meta که در لیست 500 کمپانی برتر فورچون قرار دارد، نه فقط با سایر هدست‌های واقعیت افزوده رقابت خواهد کرد بلکه صفحه نمایش‌های سنتی دو بعدی نیز به رقبای این کمپانی تبدیل خواهند شد.

Pamplin می‌گوید هر صفحه نمایشی در دنیا رقیب ما محسوب می‌شود. چالش ما در حال حاضر تبدیل Meta 2 به هدستی است که کاربران با استفاده از آن حاضر نباشند دوباره به عقب برگردند!

منبع HotAppNews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *