خانه ظاهرا درحال فروپاشی است. کاغذ دیواریها و نقاشیها رنگشان رفته و پوست پوست شده، قسمتهایی از دیوارهای خشک خانه تخریب شدهاند، تکههایی از اجساد حیواناتی عجیب در کنار دیوارهای درِ پشتی بر روی زمین ریخته شده و غذایهای فاسد در آشپزخانه خانه به چشم میخورند.
همانطور که دارید در اطراف قدم میزنید آیتمهایی را در گوشه و کنار خانه پیدا میکنید که یکی از آنها یک نوار ویدیویی است. با قرار دادن نوار ویدئو در دستگاه پخشکنندهای که در اتاق نشیمن قرار دارد، شما به یک فوند فوتیج (تصاویر کشف شده) منتقل میشوید. داخل ویدئو سه مرد را نشان میدهد که برای ضبط یک نمایش تلویزیونی دارند نزدیک همان خانه متروکهای میشوند که شما در آن به هوش آمدید. طبیعتا وقتی که آنها وارد خانه میشوند شرایط اصلا به شکل خوبی پیش نمیرود و نوار ویدئو درحالی خاتمه پیدا میکند که جسد یکی از آن سه نفر پیدا شده و سپس تصویر دوربین (فوتیج) قطع میشود.
اسرار
مطمئنا آدم جنگلیهای مخفی ترسناکی در این خانه حضور دارند، اما فراموش نکنید که هزاران رمز و راز کشف نشده دیگر هم در آن وجود دارد.
شبح دختر – در طول پخش نوار ویدئو، احتمال این وجود دارد که با روح یک دختر در چندین نقطه از خانه مواجه شوید. این مواجهه خیلی زود اتفاق میافتد، ولی بدون شک او در خانه حضور دارد و نظارهگر قهرمانهای نگونبختی است که در حال بررسی خانه هستند. آن دختر کیست؟ از کجا آمده؟ هنوز نمیدانیم، اما به هر حال به نظر میرسد که عناصری از پدیدههای ماورالطبیعه و اسرارآمیز در رزیدنت ایول ۷ حضور دارد. البته نگران نباشید، طبق گفته سازندگان بازی بیشتر بازی به زامبی مربوط میشود و داستان آن به داستان ارواح تبدیل نشده است.
تماسهای تلفنی – بعد از اینکه راهپله متحرک را فعال کنید و به طبقه بالا یعنی سوم بروید، تلفن زنگ میخورد. تلفن را که جواب دهید، صدای زنی را میشنوید که پیامی مرموز را به شما میرساند. سه نوع پیام متفاوت وجود دارد که بازیکن میتواند آن را دریافت کند:
-
میدونم تو کی هستی. خاطرات بیانگر حقیقت هستن. اجازه نده که ظواهر فریبت بده.
-
میدونم تو کی هستی. این قدرت رو داری که انتخاب کنی. اما نتیجه اون انتخاب ممکنه چیزی نباشه که انتظارش رو داری.
-
میدونم تو کسی هستی. آخرش باید خداحافظی کنی. ولی واسه این کار آمادهای؟
طبق نظریههای موجود باور بر این است که این پیامها به محتوای داخل خود دمو اشاره دارند؛ یعنی خاطرات بازیهای گذشتهای که انجام دادهاید و این توانایی که چه پایانی را در دمو انتخاب کنید، مفهوم نهایی تکمیل کردن کامل دمو، و کنار گذاشتن آن تا وقتی که محتوای جدیدی برای اکتشاف وجود داشته باشد. اندکی اغراقآمیز به نظر میرسد، اما کسی چه میداند؟
عکس – در اتاق زیر شیروانی، بر روی میز کنار تلفن عکسی قرار دارد که در آن هلیکوپتری را نشان میدهد درحالی که نماد شرکت آمبرلا بر روی آن نقاشی شده است. در پشت عکس پیام کوتاهی نوشته شده است: «آیا آنها از داخل هلیکوپتر ما را نگاه میکنند؟» تلاش برای دیدن هلیکوپتر در آسمان دمو نیز بیثمر بوده است. بنابراین میتواند تنها تاییدی باشد بر اینکه شرکت آمبرلا بار دیگر به گونهای در بازی حضور دارد.
بافتها (تکسچرها) – تعداد کمی بافت به ظاهر مرموز داخل خانه وجود دارد که یکی از آنها خراش روی سطح قفسه چوبی کتاب است که شبیه به یک پیکان رو به بالا است. یکی دیگر از آنها بافت چهار ستاره است که بر روی کف آشپزخانه دیده میشود. ممکن است این بافتها صرفا بافتهایی کاملا تصادفی در محیط باشند که هواداران به آنها معنی عمیق دادهاند، اما افرادی نظریهپردازی کردهاند که این چهار ستاره ممکن است اشاره به چهار شخصیت اصلی نسخه اول در گروه استارز یعنی جیل، کریس، بری و ربکا داشته باشد. جهت نوک پیکان بر روی قفسه کتاب رو به سقف خانه است، اما به نظر چیزی در آنجا وجود ندارد که بشود با آن تعامل برقرار کرد.
مانکنها – سه مانکن ترسناک در اتاق زیرشیروانی قرار دارند که زمانی که برای اولین بار آنها را میبینید پشتشان به شماست. بعد از فشار دادن دکمه راهپلهی متحرک جهتشان برعکس شده و مانکن چهارم هم از ناکجاآباد در پشت شما ظاهر میشود. حضور این مانکنها جزء برای ترساندن شما هدف خاص دیگری ندارد.
عروسکهای افسونگر – در یکی از اتاقهای طبقه همکف، هفت عروسک افسونگر خام وجود دارد که به سقف آویزان شدهاند. مضمون شماره هفت در کل دمو حضور دارد؛ هفت مکان درخانه وجود دارد که شبح دختر در آنجا ظاهر میشود، یک ۷ ناخوانا در جعبه زیر تلویزیون نیز وجود دارد و همینطور این هفت عروسک که احتمالا به خودی خود چیز مهمی نباشد، مگر اینکه آن را به عنوان بازی ربط دهیم.
با این حال به نظر میرسد که این هفت عروسک نقششان بیشتر از آن چیزی باشد که بخواهند صرفا شما را مانند مانکنها بترسانند. یکی از کاربران وبسایت ردیت با نظریهپردازی سعی داشته که تماسهای تلفنی مرموز را به مراسم مذهبی لوئیزیانا وودو ربط دهد. قطعا اندکی دور انتظار به نظر میرسد، اما این نظریه آنقدر جذاب هست که بشود حداقل یک مرتبه آن را خواند:
این گزیدهای از صفحه ویکیپدیای مراسم مذهبی لوئیزیانا وودو هست. بیشترش رو خودت نوشته بودی، ولی یه چیزی هست که خیلی جذبم کرد.
«مراسم وودو چهار مرحله دارد، که همه آنها با آهنگهایی شناخته میشوند که در این مراحل خوانده میشود: آماده سازی، نیایش، تسخیر و وداع. از این آهنگها برای باز کردن دروازهای میان جهان خدایان و انسانها استفاده میشود و از ارواح دعوت میکنند تا در شخص رسوخ کند.
خیلی خب، این ایدههای منه… سه تا تماس تلفنی و تلاش برای فرار کردن از خانه و چهار مرحله برای انجام مراسم مذهبی وودو که با آهنگ اجرا میشه به نظر باهم جور در میان.
«خاطرات بیانگر حقیقت هستن. اجازه نده که ظواهر فریبت بده.» احتمالا در مورد تسخیر حرف میزنه؟
«آخرش باید خداحافظی کنی. ولی واسه این کار آمادهای؟» در مورد آمادهسازی حرف میزنه؟ اینکه برای خداحافظی با کسی آماده بشی؟
«این قدرت رو داری که انتخاب کنی. اما نتیجه اون انتخاب ممکنه چیزی نباشه که انتظارش رو داری.» در مورد نیایش حرف میزنه؟ احتمالا فراخوانی شخصی یا چیزی برای کمک و یا به عنوان یه قدرت.
آخری وداع هست، حالا بخاطر اینکه فقط سه تا پیام تلفنی داریم ( بعد از هر سهتاش میمیرید)، وداع ممکنه به معنی «فرار از خانه» به کمک کلید در جلویی باشه.»
ساعت آغازین – بنابراین ساعت آغازین دقیقا به چه معنایی میتواند باشد؟ ما این واقعیت را میدانیم که دمو ارتباط مستقیمی با رزیدنت ایول ۷۷ ندارد و به خودش متکی است. ولی آیا ممکن است که این پیشمقدمهای باشد که منجر به وقایع رزیدنت اویل اصلی (۱۹۹۶) شود؟ و یا به این دلیل ساعت آغازین نام گرفته که اولین تجربهای است که از بازی داشتهایم؟
نظریهپردازیهای داستانی
گرچه اطلاعات زیادی در دمو در دسترس نیست، اما همچنان نظریهها و حدسیاتی پیرامون آن وجود دارد. برخی افراد نظریهپردازی کردهاند که این دمو قبل از آغاز رسمی رزیدنت اویل اصلی اتفاق میافتد، در حالی که تعدادی دیگر آن را ادامهای بر اتفاقات نسخه ۶ میدانند. در اینجا تعدادی از نظریههای داستانی را به طور خلاصه بیان میکنیم که بیشتر از همه شناخته شده هستند.
رزیدنت ایول ۷ تماما به جریانات خانواده مرتبط است: ممکن است این نسخه به طور کامل بر روی خانوادهتمرکز کرده باشد، سازمانی مخفی که به نسخههای قبلی رزیدنت اویل بخصوص نسخه ۶۶ مرتبط است. اسم بردن از «خانواده» چیزی است که دائما در خود بازی و تبلیغات آن دیدهایم، با این حال دشوار است که بخواهیم دقیقا بگوییم این جریانات در نسخه جدید چطور با یکدیگر پیوند خوردهاند.
آغازی ساده و بیریا: ممکن است که حوادث رزیدنت اویل ۷ به خیلی خیلی عقبتر یعنی کوههای آرکلی خارج از شهر راکوون بازگردد، جایی که همه چیز از آنجا آغاز شد. اما دقیقا مشخص نیست که محیط و آب و هوای اطراف خانه با کوههای آرکلی مطابقت داشته باشد یا نه.
خانه زیبا (Sweet Home): رزیدنت اویل ۷ از آنجایی که عناصر متعددی را از بازی ترسناک خانه زیبا قرض گرفته، حتی ممکن است خیلی عمیقتر از آن چیزی که تصور میکنیم به ریشه و اصلش بازگردد. بازی خانه زیبا عنوانی است که رزیدنت اویل الهام زیادی از آن گرفته است. دموی ساعت آغازین بر روی سه شخص از یک تیم فیلمسازی تمرکز دارد، درست مانند بازی خانه زیبا که در آن یک تیم مستندساز به دنبال نقاشی یک هنرمند معروف هستند. بازی خانه زیبا در مورد یک شبح کینهتوز و سوگوار بود که شخصیت اصلی را در خانهاش اسیر کرده است، در دموی رزیدنت اویل ۷ نیز پدیده ماورالطبیعه در قالب شبح یک دختر بچه حضور دارد، گرچه هرگز نمیتوان با او تعامل برقرار کرد. داستان خانه زیبا پیرامون خانوادهای است که طی اتفاقات وحشتناکی از هم پاشیده میشوند، زمانی که مادر خانواده در یک آتشسوزی پسربچهاش را از دست میدهد و در آخر برای اینکه پسربچه مردهاش همبازی داشته باشد بچههای دیگرش را هم بخاطر او به قتل میرساند.
داستان دموی رزیدنت اویل ۷ خیلی به داستان خانه زیبا شباهت ندارد، اما در برخی موارد تشابهاتی وجود دارد. زمان پخش نوار ویدئو به محض اینکه شما وارد خانه میشوید یکی از اعضای گروه فیلمساز بیان میکند که خانواده ساکن آن خانه سه سال پیش ناپدید شدهاند و احتمال میدهند که جنایتی رخ داده باشد. همچنین اسمی از پسر خانواده به نام «لوکاس» به میان میآید و از او به عنوان شخصی «بد ذات» یاد میشود. جزئیات بیشتری از خانواده بیکر موجود نیست، اما قطعا در بازی اصلی بیشتر در مورد آنها خواهیم فهمید.
منبع دنیای بازی