نسل هشتم بازی های ویدئویی، بدون شک بازی های بسیار بزرگی با خود همراه داشته است، با این همه اما، سبک ریسینگ در این نسل، هنوز نتوانسته موفقیتی که در نسل قبلی داشته را تکرار کند. در نسل هفتم بازی های متنوع و متفاوتی در این سبک منتشر شدند و توانستند دل طرفداران مسابقات رانندگی را شاد کنند. نکته مهم اینجاست که در نسل هفتم، به طور تقریبی تمامی پلتفرم ها بازی های ریسینگ انحصاری بسیار خوبی داشتند، از موفقیت بی مثال سری فورتزا در کنسول مایکروسافت گرفته تا انتشار بی نظیر ششمین نسخه از سری گرن توریسمو، این موفقیت همچنین در میان بازی های ریسینگ ارکید هم وجود داشت و کار تا جایی پیشرفت که بازی های جدید و بسیار نوآورانه ای در این سبک ساخته شدند. اما این موضوع در نسل هشتم به طور دقیقی تکرار نشد. درست است که سونی نسل هشتم را با عنوانی انحصاری در سبک ریسینگ آغاز کرد، اما جدال دو کنسول قدرتمند نسل هشتمی، در سبک ریسینگ بدون شک در چند سال گذشته به نفع مایکروسافت و سری قدرتمند فورتزا، چه در سبک شبیه سازی و چه در سبک آرکید به پایان رسیده است. اما جدا از سری فورتزا، یکی از عناوین عجیب ریسینگ در نسل هشتم، بی شک عنوان مورد انتظار Project Cars بود که با ارائه کیفیت بصری قابل تحسین و همچنین گیم پلی شبیه سازی دوست داشتنی، توانست نظر طرفداران سبک ریسینگ جلب کرده و جای خالی عنوانی درخور در پلتفرم رایانه های شخصی را پر کند. کیفیت بصری بسیار جذاب این بازی روی رایانه های قدرتمند و گیم پلی شبیه ساز زیبا و پر جزئیات باعث شد که اولین شماره از سری Project Cars به سرعت در میان طرفداران شناخته شده شود. Project Cars با موفقیت بی نظیرش توانست نظر مثبت مخاطبان و همچنین منتقدان را جلب کند. نقدهای مثبت از این بازی، در کنار گرافیک شگفت آور Project Cars نمره بسیار خوب ۸۳ را در سایت متاکریتیک برای این بازی به ثبت رساند. به دنبال چنین موفقیتی در نسل هشتم، سازندگان Project Cars در استدیو Slightly Mad به فکر توسعه نسخه دوم بازی افتادند تا بار دیگر موفقیت خود را تکرار کرده و همچنین پا به رقابتی جدی تر در نسل هشتم بگذارند. نسلی که تا اینجای کار، در سبک ریسینگ بدون شک، برنده ای جز مایکروسافت و عنوان جذاب فورتزا نداشته است. با این حال، توجه بسیار زیاد سازندگان به جزئیات و همچنین توجه ویژه آن ها به پلتفرمی مظلوم مثل رایانه های شخصی، می تواند وزنه های این رقابت را به سمت بازی زیبایشان روانه سازند. برای رسیدن به این مقصود، سازندگان انجمنی را راه اندازی کرده و کمک های مالی بسیاری برای بازی جدیدشان دریافت کردند. در قبال این کمک ها سازندگان Project Cars 2 در Slightly Mad Studios کسانی که در راه ساخت بازی به ان ها کمک کرده بودند را در جریان تمامی اخبار ساخت بازی قرار داده و همچنین از نظرات ان ها برای بهبود نسخه دوم بهره بردند.
به نظر میرسد که این کار زیبا و تحسین برانگیز از سوی توسعه دهندگان Project Cars 2 چندان هم بی ثمر نبوده و شماره دوم از این سری، علاوه بر بهبود کیفیت بصری حیرت اورش، حالا در همه زمینه ها پیشرفتی چشمگیر داشته و به عنوان رقیبی جدی برای سری پرطرفدار فورتزا و همچنین گرن توریسمو به شمار میآید. در کنار این رقابت، عدم انحصاری بودن چنین عنوان بزرگی، و توجه ویژه سازندگان به نسخه رایانه های شخصی، برتری خاصی را برایشان به ارمغان اورده است. توجه بسیار به جزئیات در شماره اول، حالا با گسترشی عظیم مواجه شده و از سوی دیگر، کمک گرفتن از نظرات مخاطبان، باعث شده که تجربه های اولیه از Project Cars 2 شبیه به یک معجزه باشد. این بازی چنان در سبک شبیه سازی ریسینگ پیشرفت کرده که در صورت کامل بودن و عدم وجود نقص های ساده در انتشار اولیه، می تواند رقیبی قدرتمند و قدر برای عناوین ریسینگ انحصاری هر دو کنسول به شما بیاید.
شاید نام این عنوان را با گرافیک چشم نواز و تصاویر حیرت اورش به یاد بیاورید، اما Project Cars علاوه بر گرافیکی خیره کننده و جذاب، توانسته بود با ارائه گیم پلی جذاب و نزدیک به واقعیتش، نظر طرفداران را جلب کند. توجه بسیار زیاد توسعه دهندگان به شرایط خاص پیست ها مسیر ها، شبیه سازی دقیق ماشین ها و همچنین رعایت کردن مهم ترین مولفه هایی که در یک مسابقه اتوموبیل رانی وجود دارد. باعث شده بود که گیم پلی Project Cars همانند گرافیک زیبایش، به شدت نزدیک به واقعیت باشد.
بی شک یک بازی ریسینگ موفق، باید در بخش رانندگی و شبیه سازی وضعیت دقیق رانندگان در یک مسابقه موفق باشد. رسیدن به این مقصود بدون وجود سیستم رانندگی درست و حسابی، شناخت ماشین ها، شبیه سازی دقیق ان ها و همچنین رعایت شرایط حاکم بر مسیر میسر نیست. و موفقیت Project Cars نشان می دهد که توسعه دهندگان در رسیدن به یک گیم پلی با ثبات موفق بوده اند. آن ها با نهایت دقت موفق شدند که یک بازی بسیار زیبا و دقیق در سبک ریسیگ خلق کنند که شباهت بسیاری به واقعیت دارد.
اما سازندگان این بازی در استدیو Slightly Mad به کیفیت بازی قبلی بسنده نکرده و قصد پیشرفت داشته اند، درست همانطور که از سازندگان یک عنوان زیبا انتظار می رود. یک بازی ریسینگ شبیه سازی بدون ماشین های لایسنس شده و دقیق هیچ است. از این جهت، سازندگان Project Cars 2 به فکر افزایش دادن تعداد ماشین های حاضر در بازی افتاده اند. چندی پیش بود که خبر لایسنس شدن خودرو های بسیاری از کمپانی فراری برای Project Cars 2 به گوشمان رسید. این خبر خوب با ارائه اخباری دیگر کامل شد که تعداد خودرو های حاضر در Project Cars 2 را نشان می داد. طبق اطالاعات منتشر شده توسط سازندگان، Project Cars 2 تعداد بیش از ۱۸۰ خودرو از شرکت های مختلف خواهد داشت که بسیاری از ان ها جدید ترین خوردوهای ساخته شده هستند. در لیست بلند بالای این بازی، خوردوهایی مانند فراری انزو، لافراری، آستون مارتین ونتیج جی تی ۱۲ و بسیاری دیگر به چشم می خورد. شاید عدد ۱۸۰ چندان بزرگ نباشد. اما باید توجه کنیم که سازندگان Project Cars 2 به هیچ عنوان قصد کم کاری ندارد. به همین جهت آن ها برای شبیه سازی ماشین ها، به طور دقیق سراغ هر ۱۸۰ خودرو رفته و آن ها را به طور کاملاً دقیق در بازی شبیه سازی کرده اند. این شبیه سازی تا جایی پیش رفته که صدای موتور، نوع حرکت و حتی نمای داخلی خوردو ها با نمونه اصلی کمترین تفاوتی نخواهد داشت. سازندگان برای ارائه تجربه ای واقعی تر، دست به تست کردن ماشین ها زده و سعی کرده اند که نمونه های قرار داده شده در بازی، درست همانند نسخه واقعی به نظر برسند. این موضوع در کنار گرافیک چشم نواز Project Cars 2، می تواند نوید دهنده خودروهایی باشد که در هیچ بازی دیگری نظیرشان را نخواهید دید. اما کار سازندگان بازی در استدیو Slightly Mad به همین جا ختم نمیشود. در Project Cars 2، طبق گفته سازندگان ۱۲۰ مسیر وجود خواهد داشت. این ۱۲۰ مسیر متنوع از سراسر جهان انتخاب شده و مسیرهای مشهور جهان را شامل می شوند. از میان این مسیرها می توانیم به Azure Coast در اروپا (با ۵ حالت متفاوت)، LONG BEACH STREET CIRCUIT در امریکای شمالی و RUAPUNA PARK (با ۵ حالت متفاوت) در استرالیا شاره کنیم. اما موضوع مهم این است که سازندگان برای ساخت این مسیرها به هیچ عنوان کوتاهی نکرده اند، طبق گفته های کسانی که موفق به تجربه بازی شده اند، مسیرهای حاضر در Project Cars 2 به طرز دقیق و غیرقابل باوری نزدیک به نسخه واقعی هستند. این مهم قطعاً بدون تست دقیق مسیرها و همچنین قدرت گرافیکی بالای بازی ممکن نمی شد. پیرو این موضوع سازندگان برای هرچه واقعی تر شدن بازی، دست به خلق سیستم آب و هوایی پویا تری زده اند. این سیستم علاوه بر تغییرات آب و هوایی، حالا فصول مختلف و همچنین شرایط آب و هوایی منطقهای را هم شامل می شود. به طور دقیق تر باید گفت که حالا آب و هوای پویای Project Cars 2 می تواند طبق منطقه ای که مسیر مسابقه در آن قرار دارد واکنش نشان دهد. به عنوان مثال در مسیر اروپایی NÜRBURGRING NORDSCHLEIFE که بسیار طولانی است. آب و هوا بر طبق منطقه ای که از ان گذر می کنید متغیر خواهد بود. در قسمتی از مسیر شاهد بارش باران شدید و رگبار خواهیم بود، در حالی که چند مایل جلوتر شاهد آب و هوای خشک و گرمی هستیم که آسفالت را چسبناک می کند. این سیستم اب و هوایی جدید در جاده های طولانی بدون شک باعث می شود که روند مسابقات بسیار متنوع به نظر برسد. با توجه به وجود المان های کاملاً واقعی در گیم پلی Project Cars 2، تغییرات منطقه ای اب و هوایی در کنار اب و هوای پویای بازی و تاثیرات بسیار ان ها بر روی مسیر مسابقه، حالا باعث می شود که در طول یک مسابقه خاص، مجبور باشید که چند روش مختلف را برای پیشبردن انتخاب کنید. در حقیقت حالا باید برای هرچیزی در مسابقات اماده باشید. چرا که Project Cars 2 دقیقاً همانند بازی قبلی، اشتباهات را با تنبیه سختی پاسخ خواهد دارد.
اما در کنار آب و هوای بسیار پویای و دوست داشتنی بازی، سازندگان برای خلق گیم پلی پویاتر و جذاب تر، سیستم های خاصی را برای راهنمایی و کمک به رانندگی بهتر در بازی قرار داده اند. سیستم های دستیار رانندگی در Project Cars 2 به طور کامل قابل شخصی سازی هستند، به این معنا که شما می توانید دستیارهای مختلف را در منوی شکیل بازی خاموش و یا فعال کنید. طبق گفته های کسانی که بازی را تجربه کرده اند، دستیار های بازی می توانند گیم پلی Project Cars 2 را تبدیل به یک بازی زیبا و جذاب کنند و یا در مقابل می توانند کاری کنند که حس کنید در یک پیست واقعی در حال راندن یک خوردو واقعی هستید. این دستیارها با وجود سیستم های مربوط به هر ماشین شبیه سازی شده اند. به معنای دقیق تر، شما می توانید کاری کنید که دستیارهای رانندگی، طبق ماشینی که سوار ان شده اید عمل کنند. بر اساس این سیستم، اگر در حال راندن یک ماشین از دهه ۷۰ میلادی باشید، دسترسی به ترمزهای ABS و سیستم راهبری جدید به طور کامل قطع خواهد شد و در مقابل، یک ماشین جدید، امکانات و دستیارهای بیشتری در اختیارتان خواهد گذاست. در واقع سازندگان در قسمت شبیه سازی خودروها، از ویژگی های حرکتی و مکانیکی هم فراتر رفته و تمامی امکانات موجود در یک ماشین را شبیه سازی کرده اند. این سیستم جذاب و جدید، باعث می شود که رانندگی با هر اتوموبیلی در بازی، درست همانند نسخه واقعی به نظر برسد، وجود یا عدم وجود ترمرهای ضد قفل، فرمان هیدرولیک، دستیارهای تنظیم وزن در زمان پیچیدن و مواردی دیگر از این دست، می تواند تاثیرات بسیاری در رانندگی شما و در نهایت نتیجه یک مسابقه داشته باشد. از سوی دیگر اما بازی علاوه بر این سیستم، امکان خاموش کردن هرنوع دستیاری را در بازی به شما می دهد، در این حالت، رانندگی کردن با هرخودرویی منحصر به فرد خواهد ماند، اما راندن هر متر، شبیه به چالشی عظیم خواهد بود. به طوری که اگر توانایی های یک راننده حرفه ای را نداشته باشید، به سرعت خودتان را در حالی خواهید یافت که ماشین را حول محور یک دایره می چرخانید. اما سازندگان علاوه بر ارائه شرایط لازم برای حرفه ای ها، سیستم هایی را هم برای تازه کار ها در نظر گرفته اند، با روشن کردن تمامی دستیارها، قطعاً بازی روندی ساده تر خواهد گرفت تا تازه کارها بتوانند با کسب تجربه و سپس و ایجاد تغییر در دستیارهای رانندگی، قوصی رو به پیشرفت را طی کرده و تبدیل به راننده های بهتری شوند. با این همه اما باید به یاد داشته باشیم که Project Cars 2 همانند نسخه قبلی، بازی دشوار و سخت گیری است. هیچ اشتباهی در مسیر بدون تنبیه باقی نمی ماند و بازی به هیچ عنوان اجازه جبران کردن به شما نخواهد داد. Project Cars 2 به هیچ عنوان بازی ساده ای نیست، چرا که سعی دارد شرایط واقعی موجود در یک مسیر مسابقه را به طور کامل در بازی شبیه سازی کند، به همین دلیل در Project Cars 2 دست همانند یک مسیر مسابقه، هیچ بخششی درکار نیست. پس سعی کنید اشتباه نکنید.
اما جدا از ماشین ها و آب و هوا، سازندگان دستی به سر و گوش منوهای پیچیده، درگیر کننده و عذاب اور نسخه اول کشیده اند، آن ها سیستم مربوط به منوها را به طور کامل از نو طراحی کرده و رابط کابری بسیار بهینه تری را ساخته اند، حالا دسترسی به بخش های مختلف بازی بسیار اسان تر شده است. به عنوان مثال، شروع یک مسابقه سریع، حالا با ورود به یک بخش و به سادگی و با سرعت قابل دسترس است. همچنین برای ارائه بخش آنلاین بهتر، سازندگان سیستم matchmaking بازی را بهینه کرده و Project Cars 2 را در مسیری هدایت کرده اند که در بخش انلاین به استانداردهای یک ورزش الکترونیکی نزدیک شود. در همین راستا، حالا امکان مسابقاتی بین کلاسی محیا شده است. در این حالت، شما می توانید ۴ کلاس مختلف اتوموبیل را برای شرکت در یک مسابقه خاص انتخاب کنید، به عنوان مثال می توانید، با یک پورشه در کنار یک مینی کوپر و یک ماشین از فرمول سی مسابقه بدهید. همچنین اگر حوصله داشتید، می توانید در مسابقات بیست و چهار ساعته شرکت کرده و صبر و تحملتان را ازمایش کنید.
در راستای بهتر کردن تجربه مسابقات، توسعه دهندگان Project Cars 2 در استدیو Slightly Mad هوش مصنوعی بازی را به طور کامل بازسازی کرده اند. اگر به یاد داشته باشید، هوش مصنوعی بازی در نسخه قبلی، به شدت جسورانه و خطرناک عمل می کرد، به طور دقیق تر رانندگان هوش مصنوعی در نسخه قبلی، سعی داشتند به هر قیمتی که شده در جایگاه اول قرار بگیرند. اما در شماره وم، سازندگان سعی کرده اند که هوشی طراحی کنند که پایان دادن به یک مسابقه را به عنوان لازمه اول شدن درک کند. به همین دلیل حالا رقیبانتان دقت بیشتری به خرج داده و محتاطانه تر رانندگی خواهند کرد. همچین حالا هوش مصنوعی بازی قابل شخصی سازی است. به این معنا که هوش مصنوعی به دو بخش جسارت و مهارت تقسیم می شود که هر دو بخش از دو درجه سختی برخورداند. با کمتر کردن جسارت رانندگان با دقت تر شده و کمتر ریسک می کنند و با کاهش درجه مهارت، توانایی ان ها در رانندگی کاهش خواهد یافت. با این حال اما Project Cars 2 یک بازی چالش برانگیز باقی خواهد ماند چرا گه گیم پلی مربوط به بخش رانندگی به شدت شبیه به واقعیت طراحی شده است و حتی با وجود فعال بودن تمامی دستیارها همچنان چالش برانگیز خواهد ماند. در کنار این موضوع، تفاوت بسیار زیاد هر ماشین با دیگری، جزئیات مهم در رانندگی، شرایط متفاوت و متغیر مسیرها و همچنین توانایی های خاص رقبا هر بار چالش های جدیدی را برایتان ایجاد خواهند کرد.
به عنوان مثال تصور کنید در مسیر Brands Hatch در حال رانندگی هستید، روند طی کردن این مسیر با هریک از ۱۸۰ ماشین بازی متفاوت خواهد بود، چرا که سازندگان برای ساخت هر خودرو سنگ تمام گذاشته اند و از این جهت، هر ماشین قلق و سبک مخصوص به خود را خواهد داشت. نکته جالب اینجاست که عادت کردن به نوع راندن هر خودرو به مدت زمانی طولانی نیاز دارد. در کنار ۱۸۰ خودرو، آب و هوا، فصل و ساعات مختلف شبانه روز برروی سطح مسیر، عملکرد ماشین و در انتها برروی تایر ها اثر گذار هستند، بنابراین چندین و چند حالت متفاوت در طول یک مسیر ثابت وجود خواهد داشت و این موضوع زیبا علاوه بر ایجاد چالش های عظیم، تنوع بسیاری هم به بازی می بخشد. لازم است ذکر کنم که اگر در فرایند گرم کردن ماشین و تایر ها در دور اول اشتباه کنید، باید عملکرد نامناسب لاستیک هایتان را برای مدتی طولانی در مسیر تحمل کنید. جزئیات بازی به قدری بالاست که گرم نشدن درست تایرها هم می تواند سرنوشت یک مسابقه را تغییر دهد. همچنین در کنار تایرها و آب و هوا باید به موانع و عوارض خارج از مسیرها هم توجه کرد. توسعه دهندگان Project Cars 2 در طراحی مسیرها، درست همانند یک مسیر واقعی، عوارض و موانع کنار جاده را طراحی کرده و تاثیرات آن ها برروی ماشین ها را مطالعه و سپس به طور دقیق در بازی شبیه سازی کرده اند. با وجود این شرایط، خارج شدن از مسیر اصلی و جاده، می تواند عواقب جبران ناپذیری مانند چرخیدن در یک محور ثابت را به همراه داشته باشد.
اما تمامی تغییرات اعمال شده در گیم پلی بدون طراحی یک سیستم فیزیک کاملاً جدید امکان پذیر نبود، به همین دلیل، سازندگان دست به طراحی سیستم فیزیکی کاملاً جدیدی برای بازی زدند که با نام LiveTrack 3.0 زدند. این سیستم به ان ها اجازه می دهد تاثیرات شرایط متفاوت آب و هوایی، زمانی و دیگر عوامل موجود در یک مسابقه اتوموبیل رانی را برروی مسیرها به طول دقیق اعمال کنند. به معنای دیگر، فیزیک جدید مسیرها به بازی اجازه می دهد که بدون دغدغه، شرایطی واقعی را بسته به عوامل متفاوت تاثیر گذار، در پیست ها پیاده سازی کند. همچنین سیستم فیزیک جدید حرکات تایرها در مسیر و تاثیر شرایط بر ان ها را هم به طور دقیق تری شبیه سازی کرده و فیزیک کلی ماشین ها را در حرکت شبیه سازی می کند.
به طور کلی باید گفت که سازندگان Project Cars 2 در استدیو Slightly Mad تمام تلاششان را به کار گرفته اند تا ضعف های اندک موجود در نسخه قبلی را رفع کنند و در همین حین حرکتی مشخص رو به جلو داشته باشند. طراحی دقیق بیش از ۱۸۰ اتوموبیل از ۳۴ شرکت خوردور سازی مختلف، آن هم به طور کاملاً دقیق و با همکاری نزدیک شرکت های سازنده، طراحی بیش از ۱۲۰ مسیر مسابقه که هریک به طور دقیق و مشابه نسخه واقعی طراحی شده اند در کنار سیستم فیزیک دقیق مسیرها، آب و هوای پویا و محلی، گذر زمان و تاثیرات آن و در آخر، بهبود سیستم رانندگی و هوش مصنوعی، Project Cars 2 را تبدیل به یک بازی مورد انتظار در بخش گیم پلی می کند. Project Cars 2 بی شک یکی از بازی هایی است که می تواند گیم پلی سری فورتزا و گرن توریسمو، به عنوان عناوین شبیه سازی ریسینگ به چالش بکشد.
اما با وجود همه پیشرفت ها، Project Cars 2 بی شک در بخش گرافیک و جلوه های بصری عنوانی درخشان و مورد انتظار است. عنوانی که می تواند استانداردهای نسل هشتمی را جا به جا کرده و دچار تحولی عظیم کند. نسخه رایانه های شخصی این بازی، با پشتیبانی از سه نمایشگر ۴K توانایی ارائه وضوح تصویری برابر با ۱۲K را در کنار پشتیبانی از واقعیت مجازی فراهم می کند. در کنار این کیفیت بی نظیر و حیرت اور، طراحی ماشین و جزئیات آن ها به قدری دقیق و زیباست که بعضی از تصاویر منتشر شده از بازی کاملاً واقعی به نظر می رسند. بی شک نسخه رایانه های شخصی Project Cars 2 از نظر بصری برتری های شگفت اوری در مقابل نسخه های کنسولی خواهد داشت. جزئیات بافت ها و وضوح تصویر بسیاری بیشتر، در کنار ارائه جلوه های بصری حیرت اور برای نمایش اب و هوای متغیر Project Cars 2 را تبدیل به عنوانی می کند که در زمینه بصری یکه تاز است. در کنار نسخه رایانه های شخصی که کیفیتی رویا گونه دارد، Project Cars 2 بر روی کنسول های PSPro و XBOX X با نرخ ثابت ۶۰ فریم در ثانیه و با کیفیت ۴K اجرا خواهد شد. نرخ فریم ثابت بازی در کنار کیفیت بصری خارق العاده، و همچنین جزئیات بسیار بسیار زیاد خوردوها و مسیرها، قدرت عظیم Slightly Mad Studios در زمینه گرافیک را به رخ همه خواهد کشید. طراحی دقیق ماشین ها، نمای داخلی حیرت اور که از آب و هوای متغیر تاثیر گرفته در کنار نورپردازی بی نظیر Project Cars 2 قطعاً از عوامل موفقیت این عنوان مورد انتظار خواهند بود.
Project Cars 2 بدون هیچ شکی، عنوانی درخور توجه و مهم است. عنوانی که با جسارتی باور نکردنی وارد عرصه رقابتی شده که قهرمانان کارکشته و باتجربهای در آن حضور دارند. درست است که دود از کنده بلند می شود، اما یادتان باشد که گاهی این جوان تر ها هستند که با نوآوری و دانش جدیدشان، عرصه رقابت را برای رقبای با تجربه تنگ می کنند. کیفیت کرافیکی برتر Project Cars 2 در مقابل رقبای دیگرش، در کنار گیم پلی بسیار واقعی و دقیق و همچنین، ارائه شدن بازی با کیفیتی به مراتب بیشتر (بخوانید فک برانداز) برای رایانههای شخصی، اگر تضمین کننده موفقیت Project Cars 2 نباشند، تضمین کننده رقابتی هستند که باعث قوی تر شدن هر سه عنوان ریسینگ شبیه سازی در سه ماهه انتهایی سال ۲۰۱۷ خواهد شد. رقابتی که با داغ تر شدن و افزوده شدن شرکت کنندگان، بدون شک به نفع بازی کننده ها و عاشقان سبک ریسینگ شبیه سازی تمام خواهد شد. سبکی که در نسل هشت (که حالا در میانهاش هستیم) به حقش نرسیده و حالا با طوفانی بزرگ و سهمگین، قصد دارد بازار را تکان دهد. Project Cars 2 در تاریخ ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۷ مصادف با ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ برای کنسول های PlayStation 4 , Xbox One و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد. لازم به ذکر است که طبق گفته سازندگان، نسخه رایانههای شخصی این عنوان، دارای بیشترین کیفیت بصری خواهد بود.