با اینکه برخی نگران کم بودن تعداد عناوینی هستند که در روز عرضه‌ی Nintendo Switch برای این کنسول منتشر می‌شود، نمی‌توان انکار کرد که نینتندو حمایت تعداد قابل‌توحهی از ناشران و توسعه‌دهندگان Third-Party را برای پشتیبانی از این کنسول، جلب کرده است. هر چند، یکی از استودیوهای بزرگی که از لیست حامیان Nintendo Switch غایب بود، Kojima Productions است که هم‌اکنون مشغول ساخت عنوان Death Stranding به طور انحصاری برای PS4 می‌باشد. هواداران آقای “هیدئو کوجیما”(Hideo Kojima) باید بدانند که او نظرش را درباره‌ی Nintendo Switch را اعلام کرده است و با توجه به اشتیاق وی به این کنسول، می‌توان گفت که ممکن است روزی “کوجیما” برای آن بازی بسازد.

در صحبت با IGN، “کوجیما” گفت که ایده‌ی کلی Nintendo Switch – این امکان که یک بازی را بر روی تلویزیون بازی کنید و سپس از طریق یک کنسول قابل حمل، به تجربه‌ی بازی ادامه دهید – پیش از این در برخی از بازی‌هایی که او کمک کرد تا برای کنسول‌های Playstation توسعه داده شوند، وجود داشت. اگر یادتان باشد، عناوین استودیوی Kojima Productions که بر روی هر 2 کنسول PS Vita و PS3 در دسترس بودند، از قابلیتی به اسم Transfarring (واژه‌ای که توسط خود “کوجیما” و با ترکیب 2 واژه‌ی Sharing به معنای به اشتراک گذاشتن و Transferring به معنای انتقال دادن، ابداع شده بود) بهره می‌بردند که به بازیکنان این امکان را می‌داد تا سیوهای(Save) خود را از PS3 به PS Vita منتقل کنند تا در هر حال قادر به تجربه‌ی بازی باشند.

همچنین کوجیما سیستم هیبریدی Nintendo Switch را با جنبش دیجیتال در فیلم‌ها و تلویزیون مقایسه کرد که در آن خریداران نسخه‌ی فیزیکی یک فیلم، معمولا یک کد رایگان برای نسخه‌ی دیجیتالی نیز دریافت می‌کنند. این‌گونه، مردم قادر هستند در حالی که بر روی مبل نشسته‌اند، بر روی تلویزیون یک فیلم را شروع کنند و سپس از طریق موبایل یا تبلت خود و نسخه‌ی دیجیتالی که دانلود کرده‌اند، فیلم را ادامه دهند.

این حقیقت که می‌توانید یک بازی را در خانه‌ تجربه کنید و آن را به بیرون ببرید، رویای گیمرهاست.

با اینکه برخی نسبت به Nintendo Switch حس خوبی ندارند، “هیدئو کوجیما” فکر می‌کند که این کنسول قدم مهم بعدی برای آینده‌ی صنعت گیم است. وی گفت Switch ماقبل آینده‌ی گیمینگ است که همه‌چیز بر اساس سیستم‌های ابری کار می‌کند و بازیکنان قادر هستند که:”همه‌چیز را بر روی هر دستگاهی و در هر جایی بازی کنند.

به نظر می‌رسد “کوجیما” انتظارات بالایی از Nintendo Switch دارد و او در این مورد تنها نیست. بعضی از تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که این کنسول نسبت به Wii U عملکرد بهتری داشته باشد و طی مدت 4 سال 40 میلیون عدد بفروشد.

در صورتی که نینتندو بتواند با بازی‌های کافی و با کیفیت از Nintendo Switch پشتیبانی کند و توسعه‌دهندگان Third-Party بزرگ مانند “کوجیما” نیز برای آن بازی بسازند، این کنسول می‌تواند تأثیر عظیمی در صنعت گیم داشته باشد و خب، اگر Nintendo Switch به همان‌ اندازه که برخی انتظار دارند موفق عمل کند، دور از انتظار نیست که خالق Metal Gear Solid و Death Stranding در آینده برای این کنسول بازی بسازد.

پردیس گیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *