God of War یکی از مهمترین آیپیهای سونی در نسل کنسولهای PS2 و PS3 بوده است که بسیار مورد تمجید واقع شده و کل سری بیش از ۲۰ میلیون کپی فروخته است.
البته، با در نظر نگرفتن نسخه بازسازیشدهی God of War III، کنسول Playstation 4 هیچ نسخهای از این بازیها را به خود ندید. Santa Monica قصد تغییر این رویه با یک بازی جدید در ۲۰۱۸ دارد که شامل کریتوس پیر است که در جهانی از خدایان اسکاندیناوی به همراه پسرش آتروس زندگی میکند.
در E3 2017، ویدیوی جدیدی از بازی منتشر شد که مقداری از مبارزات و محیط را به ما نشان میداد. به گزارش پردیسگیم و به نقل از Wccftech، وبسایت Polygon با کارگردان بازی کوری بارلاگ(Cory Barlog) مصاحبهای کرده است. یکی از نکات کلیدی این مصاحبه، توضیح بارلاگ از طراحی دنیای بازی است که در حقیقت جهانباز نبوده اما به صورتی طراحی شده که کشف و اکتشافات در آن به بازیکن جایزه بدهد.
البته مشخص است که تمام بازیها نیاز نیست که به صورت جهانباز ساخته شوند اما خوب است که بدانیم امکان این وجود دارد که مقداری در God of War توانایی گردش و اکتشاف را داریم.
God of War در نیمه اول سال 2018 برای PS4 و PS4 Pro منتشر میشود. در کنفرانس Sony در E3 2017 تریلری زیبا از بازی به نمایش گذاشته شد و همچنین دلیل استفاده Kratos از یک تبر هم مورد بحث قرار گرفت. همچنین کوری بارلوگ اخیرا در مصاحبهای گفته است که تصور کردن کریتوس به عنوان یک پدر برای او و تیمش سخت بوده است.