بر اساس گزارشی از انجمن سرگرمی نرمافزار (Entertainment Software Association)، در طول سال ۲۰۱۶، بازیهای دیجیتالی ۳ برابر پولسازتر از نسخههای فیزیکی آنها در آمریکا بودند.
در آماری دقیقتر، گزارشهای NPD حاکی از فروش ۷۴ درصدی اشتراکها، بازیهای دیجیتالی، محتوای الحاقی، بازیهای موبایل و بازیهای شبکههای مجازی میباشد در حالی که بازیهایی که در جعبههای سنتی خود قرار دارند، تنها ۲۶ درصد این درآمدها را تشکیل میدهند. هر دو را با هم جمع بزنید و عدد به دست آماده چیزی حدود ۲۴٫۵ میلیارد میشود، البته بهعلاوه ۳٫۷ میلیارد از فروش قطعات سختافزاری و ۲٫۲ میلیارد دلار از دستگاههای واقعیت مجازی.
هرساله، بازیهای دیجیتالی مقدار فروش زیادی را به خود اختصاص میدهند؛ سهم آن از سال ۲۰۱۰ (که نسبت اقلام دیجیتالی به فیزیکی، ۳۱ به ۶۹ بود) رشد زیادی را به صورت سالانه تجربه میکند. در همین بازه زمانی، مقدار پولی که برای این اقلام خرج شده نیز افزایش یافته است.
طبق گزارش GamesIndustry، تقریبا ۵۰ درصد فروش بازیها و محصولات مربوط به آنها را نسخههای فیزیکی در انگلیس تشکیل میدهند.
مدیر ارشد بخش مالی EA، آقای Blake Jorgensen چندی پیش اعلام کرد: “باور دارم خرید بازیهای فیزیکی از خرده فروشیهای متنوع، به زودی به تاریخ بپیوندد.”
مثل تمام عرصههای دیگر، مصرف کنندگان همیشه راحتترین روش را انتخاب میکنند. فرض کنید میخواهید سوار ماشین خود شوید و چیزی را تهیه کنید، هوا به شدت نامطلوب است؛ اگر حق انتخاب این را داشته باشید که جنس مورد نظر را دانلود کنید، چه خواهید کرد؟ فکر میکنم تعداد زیادی از مردم روش دوم را انتخاب میکنند.
گیماِستاپ (GameStop)، یکی از بزرگترین خرده فروشهای بازیهای ویدیویی، برای دنیایی به سبک دیجیتال آماده میشود. سال پیش، این خرده فروش اعلام کرد ۵۰ درصد در آمد خود تا سال ۲۰۱۹ به آیتمهای دیجیتالی دیگری جدا از بازیهای فیزیکی پایبند خواهد بود.
در گوشهای از این گزارش موضوع جالبی به چشم میخورد، ۶۷ درصد از خانههای آمریکایی وسایل لازم برای اجرای بازیهای ویدیویی را در اختیار دارند، در حالی که میانگین سنی گیمرهای آمریکا ۳۵ سال است. هنوز کیفیت بصری بازیها نقش بهسزایی در میزان فروش آنها ایفا میکند به طوری که ۶۷ درصد از نظرسنجیها آن را مهمترین عامل برای خرید میسازد. البته ۶۵ درصد آرا به قیمت بازیها و ۵۹ درصد به داستانسرایی خوب رای دادند که مهمترین عوامل خرید بازیها را تشکیل میدهند.
این نظر سنجی از چهار هزار خانوار آمریکایی صورت گرفت ولی شخص رای دهنده، میتوانست حتی کوچکترین عضو خانواده باشد پس آمار کسب شده، آنقدرها هم دقیق نیست. نظرسنجی از سوی Ipsos انجام شد.
گیمفا