15 سری بازی Xbox که لایق بازگشت هستند “قسمت دوم”
“به قلم Donny Tarin از GamesRadar”
اکنون در شرایطی هستیم که مایکروسافت چشمانداز مناسبی از لحاظ بازیهای انحصاری ندارد اما حقیقت این است که این شرکت باید به خود باور داشته باشد و با نگاهی به گذشته، متوجه پتانسیل عظیم بازیها و سریبازیهای قدیمیاش شود.
بگذارید به E3 فلشبک بزنیم، جایی که مایکروسافت انتشار دنباله/بازسازی Phantom Dust را تایید کرد. همانطور که ممکن است خبر داشته باشید، این بازی مبارزهای فراموش شده مراحل توسعه را بخوبی طی کرده و احتمالا در نیمه دوم سال 2017 منتشر میشود. اما این موضوع به حقیقت کوچک و جذابی در مورد تاریخ مایکروسافت اشاره میکند، Xbox Original که اولین کنسول مایکروسافت بود، خانه تعداد زیادی از بازیهای کاملا فراموش شده است که در صورت بازیابی مجدد پتانسیل فراوانی دارند.
ناشناخته بودن این عناوین به آنها فرصت و فضایی همچون آیپیهای جدید ولی با وجود جامعه طرفداران را میدهد. اکنون شاید بهترین فرصت برای مایکروسافت است که برای تقویت مجموعه بازیهای انحصاری Xbox One و Xbox Scorpio به جای نگاه کردن به استدیوهای ترد پارتی، نگاهی به گذشته خود داشته باشد.
در این مقاله به 15 سریبازی که لایق بازگشت هستند، اشاره خواهیم کرد و توجه داشته باشید که مالکیت بسیاری از این عناوین در اختیار مایکروسافت نیست اما طبیعتا این شرکت ثروتمند میتواند بار دیگر مجوز عرضه انحصاری آنها را بدست آورد.
هفته گذشته با قسمت اول مقاله همراه شما بودیم و اکنون از شما دعوت میکنیم قسمت دوم مقاله را مطالعه نمایید …
Enclave
اگر شما با اولین بازی استودیوی Starbreeze آشنا نیستید، میتوانید به دارک سولزی سریعتر و یا به نوعی بلادبورن فکر کنید! این اکشن نقشآفرینی سوم شخص و فانتزی به شکل فوقالعادهای سخت بود و اتمسفر کمنظیری را ارائه میداد. اگر قرار باشد ادامه این بازی ساخته شود، حتما باید اجازه داد تا خود Starbreeze آنرا خلق کند و از نظر من این بازی پتانسیل فوقالعادهای برای بازگشت دارد.
Gunvalkyrie
Gunvalkyrie بازی فان و باحالی بود. یک بازی داستانی شبه تاریخی که جریان آن در دنیایی میگذشت که هنوز امپراطوری کلاسیک بریتانیا تدوام داشت. یک شوتر سرعتی چالش برانگیز و شبیه تمامی شوترهای شایسته که توانست طرفداران زیادی برای خود دست و پا کند. سبک بازی همانند سیستم کنترل آن غیرمعمول بود (درحقیقت طوری طراحی شده بود تا مناسب یک کنترلر و جویاستیک تفنگی باشد). در این سبک مهارت جستجو و پیدا کردن، بدون پاداش نبود و با اینکه سازندگان یک بازی شوتر را ارائه داده بودند اما بازی عناصر قوی از اکتشاف و ماجراجویی نیز داشت. به تمام اینها یک قهرمان جذاب را هم اضافه کنید! من از هماکنون میتوانم ببینم که ساخت بازسازی Gunvalkyrie یک اثر موفق خواهد شد.
MechAssault
بسیای از بازیهای رباتی همانند Steel Battalion با آن کنترلر داشبوردی و گیجکنندهاش، تمرکزشان بر این است تا احساس خلبان بودن بر یک ربات را بازسازی کنند. از سوی دیگر MechAssault یک شوتر ارکیدی است که اتفاقاتش در درون یک ربات به وقوع میپیوندد. دویدن در اطراف، لگدکوب کردن ساختمانها و سربازان پیاده و درهمان حال تبدیل کردن دشمنان بزرگتر به تکههای آهنی درحال دود توسط موشکهای ردیاب، بسیار لذتبخش است. بازسازی MechAssault با کمی خلاقیت و تنوع بیشتر میتواند گزینه بسیار خوبی برای مایکروسافت باشد.
Links
زمانی مایکروسافت تعداد زیادی از عناوین ورزشی را تحت عنوان XSN یا شبکه ورزشی ایکسباکس توسعه میداد، ولی زمان زیادی از آن دوران میگذرد. احتمالا به این خاطر که ترویج بازیهای EA و 2K راحتتر از ساخت بازیهای خودشان بود …. و این مایه تاسف است زیرا بسیاری از آن عناوین بازیهای خوبی بودند و سری گلف آن بنام Links هم در میان بهترینها بود. زمان عجیبی بود، باشگاه گلف مایکروسافت بدون هیچ ردی غرق و ناپدید گردید و با فاصله بسیار کم سری PGA بازی گلف EA بازگشت. درهر صورت رقابت همیشه مورد استقبال قرار میگیرد. آوردن عناصر مدرن به بازیهای قدیمی و اصیل ممکن است باعث پیروزی شود.
Otogi
Otogi و دنبالههایش نکاتی در خود داشتند: یک، توسط شرکت خوش سلیقه From Software (خالق دارک سولز) توسعه یافته بودند. دو؛ این بازیها گیمپلی جذاب و اکشنی را ارائه میکردند ( همانند بازی DmC)؛ و سه داستان فانتزی تاریکی به تلفیق با اسطورهشناسی ژاپنی داشتند که مورد پسند طرفداران بود. هم اکنون در ایکسباکس وان کمبود بازی اکشن کاملا مشخص است چه برسد به هر بازی ژاپنی سرعتی بابِ روز (منظورم بازیهای خوب است). یک سری همانند این با سبکی تثبیت شده و هوادارنی علاقمند میتواند بطور بالقوه موفق شود.
Phantom Crash
دومین بازی رباتی این لیست جایگاهش را با تمرکز بر چیزهای متفاوتی نسبت به بازیهای این سبک کسب کرده است. Phantom Crash یک بازی رباتی مخفیکاری است. این بازی ایدههای جالبی داشت مثلا وسایل نقلیه شما هم شکننده بودند و هم مجهز به تعدادی ابزارهای مخفیکاری، همانند پوشش استتاری فعال که به شما اجازه میداد تا در گوشهای دور از دید پهلو گرفته و در انتظار شارژ مجدد سلاحهای خود بمانید. نکته اینجاست که حریفان شما هم چنین قابلیی داشتند و این موضوع زوایای تاکتیکی هم به این بازی میداد. شما از نظر سلاح بر دشمنان برتری نداشتید، بلکه میتوانستید با حرکات خود آنها را جا بگذارید. این بازی کم و بیش در میدان انقلابی سبک MOBA هم جای میگیرد که این روزها جای مناسبی برای موفقیت آنی می باشد.
Quantum Redshift
Quantum Redshift نسخه موثر مایکروسافت برای بازی Wipeout میباشد: گیمپلی با سرعتی دیوانهوار، مسابقه ماشین سواری تخیلی با ماشینهای ضد جاذبه که هنوز هم یکی از عناوین خوب ایکسباکس اوریجینال میباشد. توسعه دهندگان آن تلاش کردند تا کمی از تغییرات مد نظر خود را در آن اعمال کرده و با اضافه کردن شخصیتهای واقعی کمی روح به شرح ماوقع آن بیافزایند. با در نظر گرفتن این نکته که نه نینتندو و نه سونی قصد باز گرداندند مسابقات ریسینگ تخیلی خود را ندارند، الان بهترین زمان استفاده از این فرصت و ارائه کردن آن چیزی است که هوادارن خواهان آن هستند.
دوستان به پایان این مقاله رسیدیم. در پایان دیدگاه شما در مورد بازیهای ذکر شده چیست؟ شما با ایده کدامیک از این عناوین بیشتر حال کردید و دوست دارید بازآفرینی کدامیک را بر روی Xbox One و Xbox Scorpio ببینید؟
در همین رابطه:
15 سری بازی Xbox که لایق بازگشت هستند “قسمت اول”