خانه سینما و تلویزیون 14 مورد از بهترین فیلم‌های هیولایی

14 مورد از بهترین فیلم‌های هیولایی

0

14 مورد از بهترین فیلم‌های هیولایی از دید متاکریتیک

“ترجمه‌ شده از وب‌سایت Gamespot با اندکی دخل و تصرف”

کدامیک از شما عزیزان عاشق تماشایِ بوجود آمدنِ دوستی میان هیولاهای غول‌پیکر و انسان‌ها هستید؟ تماشای تخریبِ یک شهر زیبا توسط یک موجودِ غول‌پیکر و توقف‌ناپذیر چطور؟ فرارسیدن زمان اکرانِ یکی از تازه‌ترین آثار این ژانر، یعنی Kong: Skull Island بهانه‌ای شد تا در مقاله‌ی پیشِ رو به معرفی 14 فیلم برتر هیولا محور از دیدِ منتقدین متاکریتیک بپردازیم. تنها شرط ما برای انتخاب این آثار وجود هیولاهای غول‌پیکر در فیلم بوده است و توجه داشته باشید که این بررسی تنها برای فیلم‌های تولید شده پس از سال 1990 انجام شده است.

حال بیایید در کنار یکدیگر، نیم‌نگاهی به آثار مذکور بیندازیم:

شماره‌ی 14

Trollhunter – 2010

امتیاز متاکریتیک : 61

Trollhunter اثریست در سبکِ found footage که روایتگر تحقیقاتِ گروهی از دانشجویان، برای کشف علت مرگ عجیب و مرموزِ خرس‌هاست. در میانه‌ی این مسیر، این دانشجویان با مردی شکارچی آشنا شده و پس از مدتی در‌می‌یابند که این مرد برای گذران زندگی (و به دستور دولت نروژ) به شکار موجوداتی به نام Troll می‌پردازد. برخی از این Trollها غول‌پیکر و برخی دیگر بسیار ترسناکند.

شماره‌ی 13

امتیاز متاکریتیک : 62

16 سال پس از ساخت Godzilla (سال 1998) بار دیگر این هیولای عظیم‌الجثه که به عنوانِ یکی از نماد‌های ماندگار صنعت سینما (در این سبک) شناخته می‌شود به روی پرده‌های سینما بازگشت. این حضور مجدد نمایشِ بسیار قوی‌تری نسبت به سال 1998 محسوب می‌شد و توانست نظر مثبت بسیاری از منتقدین (خصوصا در مقایسه با اثر پیشین) را به خود جلب کند.

شماره‌ی 12

امتیاز متاکریتیک : 62

Big Man Japan یکی از عجیب‌‌ترین فیلم‌های موجود در لیست‌ِ حال‌حاضر است (به‌هرحال ژاپن است دیگر!!). این اثر را می‌توان عنوانی مدرن در سبک Kaiju (فیلم‌هایی که معمولا در آن هیولاهای بزرگ به ارتش و شهر و غیره حمله‌ می‌کنند) دانست که زندگی فردی تنها (در شهر توکیو) را روایت می‌کند. مردی که برای حفاظت از کشورش در برابر هیولاها، به ابعادِ 100 فوت تغییرِ سایز پیدا می‌کند!!

شماره‌ی 11

امتیاز متاکریتیک : 63

“گرِث ادواردز”، کارگردان آثاری همچون Godzilla و Rogue One، در سال 2010 با کارگردانی این اثر، راویِ حمله‌ی هولناکِ موجوداتِ بیگانه به زمین و ماجراجویی‌های روزنامه‌نگاری شد که در تلاش برای رساندنِ یک توریستِ آمریکایی (از مکزیک) به مرز‌های ایالات متحده، لحظات دشواری را پشت سر گذاشت.

شماره‌ی 10

امتیاز متاکریتیک : 64

اثر سال 2013 “گیرمو دل تورو” در دنیایی به وقوع می‌پیوندد که موجوداتی غول‌پیکر به شهر‌های مختلف حمله کرده و انسان‌ها با هیولاهایی روبوتیک (که ساخته‌ی دست خودشان است) به مقابله با آن‌ها می‌پردازند.

شماره‌ی 9

امتیاز متاکریتیک : 64

روایتی دیگر در سبکِ Found Footage و به کارگردانی “مت ریوز” (کارگردان شناخته‌شده‌ی آثاری همچون Dawn of the Planet of the Apes و Let ME IN) که زندگی گروهی از دوستان، در شرایطی که موجودی بیگانه و غول‌پیکر شهر نیو‌یورک را مورد هجوم قرار داده، را به تصویر می‌کشد.

شماره‌ی 8

امتیاز متاکریتیک : 65

شهر کوچکی که قربانی وجود Graboidها شده و وحشت سراسر‌ آن را فرا گرفته است. موجوداتی کِرم‌مانند که زیرِ زمین و خاک در حفره‌هایی تونل‌مانند زندگی کرده و هر‌آنچه در سطحِ آنجا باشد را طعمه‌ی خود می‌کنند.

شماره‌ی 7

امتیاز متاکریتیک : 68

ریبوتِ سال 2016 گودزیلا به کارگردانی “هیدکی آنوُ”. هیولایی غول‌آسا و ترسناک به ناگاه ظاهر شده و ژاپن باید به فکرِ راه‌حلی برای رهایی از دست آن باشد.

شماره‌ی 6

امتیاز متاکریتیک : 68

دانشمندی موفق به کشف یک روش کلون‌سازیِ خاص برای احیای دایناسور‌ها شده و تصمیم می‌گیرد با حضورِ آن‌ها یک پارکِ تفریحیِ بی‌نظیر را برای عامه‌ی مردم احداث کند. اما پیش از بازگشاییِ پارک همه‌چیز از مسیرِ پیش‌بینی شده خارج می‌شود و با رهایی این دایناسور‌ها، بحران بزرگی بوجود می‌آید.

شماره‌ی 5

امتیاز متاکریتیک : 71

پسر جوانی موفق به پیدا کردنِ یه تخمِ عجیب شده و از آن نگهداری می‌کند. اما پس از باز‌شدنِ آن پسرک در کمال تعجب بجای یک پرنده (آنگونه که پیش‌تر انتظار داشت) با یک هیولای Loch Ness رو‌برو شده و میان این دو دوستی محکمی شکل می‌گیرد.

شماره‌ی 4

امتیاز متاکریتیک : 76

Connor پسرِ جوانیست که در زندگی با مشکلات خانوادگی و شخصی بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند، از آزار و دعواهای ناخواسته در مدرسه گرفته تا کمبودِ اعتماد به نفس و بیماریِ کشنده‌ی مادرش. در این میان آشنایی او با درختیِ هیولا‌گونه باعث رخ دادن اتفاقاتی شگفت‌انگیز و تغییرِمسیری غیرمنتظره در زندگی او می‌شود.

شماره‌ی 3

امتیاز متاکریتیک : 81

سال 2005 سالی بسیار هیجان‌انگیز برای هواداران این سبک فیلم به شمار‌ می‌آمد. “پیتر جکسون” کارگردانِ نامیِ سینما با اثری حماسی و بلند (3 ساعته) بنام KING KONG باردیگر نامِ خود را بر سر زبان‌ها انداخت و این فیلم، با بازیِ “نِیومی واتس” و “جک بلک”، به یکی از تحسین‌شده‌ترین و بهترین آثار تاریخِ سبکِ مورد نظر ما در این مقاله تبدیل شد.

شماره‌ی 2

امتیاز متاکریتیک : 85

بعنوان مترجم لازم می‌دانم لحظه‌ای از مسیرِ کلی مقاله‌ی اصلی خارج شده و این قسمت را از زبان خودم برای شما عزیزان توضیح بدهم. The Iron Giant نه تنها یکی از بهترین عناوینِ ساخته‌شده در این سبک، بلکه یکی از برترین و تاثیرگذارترین آثارِ به اصطلاحِ عامه “کارتونی”ایست که تابحال تولید شده است. بنده در دوران کودکی بیش از 30 بار (بی هیچ اغراقی) این اثر را از ابتدا تا انتها تماشا کرده‌ و این مقاله باعث شد بار‌دیگر به فکر مرور و تجدید خاطره‌ای دیگر با این اثر بی‌نظیر بیفتم. داستان آشنایی و دوستیِ پسری جوان با یه روبوتِ بیگانه و تلاش‌های این دو برای محافظت از یکدیگر (در برابر ارتش و انسان‌ها)، که در ادامه به پایانی بسیار غیرمنتظره و تاثیرگذار پیوند می‌خورد. نکته‌ی بسیار جالب که ممکن است بسیاری از هواداران از آن بی‌خبر باشند این است که صدای “وین دیزل” بعنوان صدای این روبوتِ دوست‌داشتنی و عظیم مورد‌استفاده قرار گرفته است.

شماره‌ی 1

امتیاز متاکریتیک : 85

هیولایی در دریاچه‌ی Han (شهر سئول) باعث ایجاد وحشتی روزافزون در میان مردم شده است. این هیولا دختری جوان را می‌رباید و خانوا‌ده‌ی این دختر در صدد یافتن راهی برای بازگرداندن او هستند. اگر از هواداران این سبک فیلم‌ها هستید، بهیچ عنوان تماشای این فیلم کُره‌ای را از دست ندهید.

پردیس گیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *