خانه ورزش اخبار ورزش چلسی ۱-۰ منچستریونایتد؛ آبی های لندن با شکست یونایتد ده نفره به نیمه نهایی رفتند

چلسی ۱-۰ منچستریونایتد؛ آبی های لندن با شکست یونایتد ده نفره به نیمه نهایی رفتند

0

تیم کونته بار دیگر موفق شد ژوزه مورینیو را در بازگشت به استمفوردبریج ناکام بگذارد، البته شیاطین سرخ نسبت به بازی قبلی، در خط دفاع عملکرد بسیار بهتری داشتند ولی یونایتد که حدود ۶۰ دقیقه را با ده نفر در زمین بازی کرد، در نهایت نتوانست مقاومت کند و با تک گل کانته، از جام حذفی کنار رفت.

در آخرین بازی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی انگلیس، دوشنبه شب چلسی در ورزشگاه خانگی خود میزبان منچستریونایتد بود. قضاوت این بازی برعهده مایکل الیور بود. مورینیو برای این مسابقه چند تغییر در ترکیب تیمش ایجاد کرده بود.

چلسی

 کورتوا، آزپیلکوئتا، لوئیز، کیهیل، موزس، کانته، ماتیچ، آلونسو، ویلیان، کاستا، هازارد

نیمکت: بگوویچ، تری، زوما، چالوباه، فابرگاس، پدرو، باتشوایی

منچستریونایتد

ده خیا، والنسیا، جونز، اسمالینگ، روخو، دارمیان، هررا، پوگبا، یانگ، مخیتاریان، رشفورد

نیمکت: رومرو، بایی، بلیند، کریک، فلینی، لینگارد، ماتا

دو تیم در شرایط کاملاً متفاوتی پای به زمین بازی گذاشتند، یونایتد پنج شنبه سفری طولانی به روسیه داشت و پنج شنبه این هفته نیز باید بار دیگر به میدان برود، اما چلسی هفته گذشته فقط یک مسابقه در لیگ برتر داشت و هفت روز فرصت داشت تا خود را آماده این بازی کند. در نهایت از میان ۴ مهاجم یونایتد، تنها رشفورد به این بازی رسید و رونی و مارسیال به دلیل مصدومیت در بازی حاضر نبودند و زلاتان هم به دلیل محرومیت غایب بود.

هر دو تیم در ابتدای مسابقه با احتیاط بازی را شروع کردند و لایه های دفاعی زیاد دو تیم، مانع از خلق موقعیت جدی گلزنی در اوایل بازی شد. در ابتدا مسابقه تنها شوت مخیتاریان و هازارد خطرساز شد. در ادامه چلسی که میل بیشتری به حمله کردن داشت، می توانست توسط کیهیل به گل برتری برسد که ضربه او به خوبی توسط ده خیا مهار شد.

اما نقطه عطف بازی در دقیقه ۳۵ رقم خورد. مایکل الیور طی تصمیمی بحث برانگیز اندر هررا را به خاطر خطا روی ادن هازارد در میانه زمین، اخراج کرد. این دومین کارت او بود. کارت اول هررا، ۱۵ دقیقه قبل تر به او نشان داده شده بود.

در نهایت نیمه اول در حالی با تساوی ۰-۰ پایان یافت که شاهد موقعیت زیادی روی دروازه دو تیم نبودیم و اخراج هررا حتی باعث درگیری لفظی دو مربی نیز شد.

با شروع نیمه دوم، چلسی که می خواست از برتری عددی خود بهره ببرد، عرصه را بر یونایتد تنگ تر کرد و بالاخره توانست مزد برتری خود را روی توپ و میدان بگیرد و به گل برتری برسد.

دقیقه ۵۱: مقاومت یونایتد بالاخره شکسته شد، کانته که در بازی رفت دو تیم در لیگ برتر هم موفق به گلزنی شده بود، بار دیگر مقابل تیم مورینیو گلزنی کرد. شوت با دقت کانته از فاصله ۲۵ یاردی به گوشه دروازه رفت و چلسی پیش افتاد.

بعد از این گل، چلسی که به خواسته اش رسیده بود، به خوبی کنترل بازی را در دست گرفت تا علاوه بر خلق موقعیت برای گلزنی، از ایجاد فرصت توسط تیم حریف جلوگیری کند. اما رشفورد دقایقی بعد بهترین فرصت یونایتد را در کل بازی به دست آورد، اما حرکت دیدنی و سریع او در نهایت با دفع خوب کورتوا همراه شد تا دروازه چلسی بسته بماند.

اما آبی های لندن هم موقعیت های خوبی برای گلزنی داشتند. ضربه سر کاستا به بیرون رفت، شوت دیدنی ویلیان هم می توانست به گل تبدیل شود که با اختلافی اندک راهی اوت شد.

در ۱۰ دقیقه پایانی بازی هر دو تیم تعویض هایی داشتند و یونایتد هم کمی جلوتر آمد و به یک فرصت رسید که ضربه پوگبا راهی اوت شد، در آن سمت هم دو واکنش خوب از ده خیا، مانع گلزنی دوباره چلسی شد.

در نهایت این بازی با پیروزی دوباره چلسی مقابل یونایتد پایان یافت. چلسی در مرحله نیمه نهایی به مصاف تاتنهام می رود.

 

 

دانلود خلاصه بازی چلسی ۱-۰ منچستریونایتد

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *