خانه ورزش اخبار ورزش منچستریونایتد ۲-۰ چلسی؛ شیاطین سرخ کورس قهرمانی را داغ کردند

منچستریونایتد ۲-۰ چلسی؛ شیاطین سرخ کورس قهرمانی را داغ کردند

0

منچستریونایتد بالاخره به روند ناکامی خود در بازی های اخیر مقابل چلسی پایان داد و با کسب برد خانگی مقابل صدرنشین، نه تنها شانس هایش را برای کسب سهمیه حفظ کرد بلکه رقابت قهرمانی لیگ جزیره را داغ تر کرد.

در آخرین بازی روز یکشنبه از هفته سی و سوم لیگ جزیره، منچستریونایتد در الدترافورد میزبان چلسی صدرنشین بود. قضاوت این مسابقه برعهده مدلی بود. در ترکیب هر دو تیم نکات قابل توجهی وجود داشت. زلاتان، کریک، مارسیال و مخیتاریان در ترکیب اصلی شیاطین سرخ حضور نداشتند و در آن سمت هم آلونسو و کورتوا به دلیل مصدومیت غایبین ترکیب چلسی بودند.

منچستریونایتد

ده خیا، والنسیا، بایی، روخو، دارمیان، فلینی، هررا، پوگبا، لینگارد، یانگ، رشفورد

نیمکت: رومرو، بلیند، فوزو منسا، شاو، کریک، مخیتاریان، زلاتان

چلسی

بگوویچ، آزپیلیکوئتا، کیهیل، لوئیز، موزس، کانته، ماتیچ، زوما، پدرو، کاستا، هازارد

نیمکت: ادواردو، آکه، تری، لوفتوس چیک، فابرگاس، ویلیان، باتشوایی

مورینیو با ترکیب متفاوتی که به زمین فرستاده بود، به نوعی کونته و تیمش را غافلگیر کرد و این غافلگیری از همان ابتدای بازی نمایان شد. یونایتد به ضدحملات و سرعت لینگارد و رشفورد در فضای پشت مدافعین چلسی دل بسته بود و خیلی زود به نتیجه رسید.

دقیقه ۷: توپگیری هررا در میانه میدان با پاس عالی او در عمق دفاع حریف همراه شد، رشفورد به خوبی تله آفساید را جا گذاشت و در موقعیتی تک به تک با یک ضربه تمام کننده، دروازه بگوویچ را باز کرد تا بازی ۱-۰ شود.

در ادامه بازی، یونایتد به خوبی بازیکنان هجومی حریف را کنترل کرد. دیگو کاستا بیشتر خودش را مشغول درگیری فیزیکی با بازیکنان دفاعی یونایتد کرده بود و هررا هم مسئولیت مراقبت از هازارد را برعهده داشت.

اگرچه در نیمه اول شاهد بازی پرسرعت و جذابی بودیم ولی کمتر موقعیت های خطرناک روی دروازه ها اتفاق افتاد. بازیکنان هجومی چلسی در یک سوم دفاعی یونایتد اسیر شده بودند و جز شوت کاستا که با اختلاف به بیرون رفت به موقعیت خاصی نرسیدند و در نیمه اول بدون آن که حتی یک شوت درون چارچوب داشته باشند به رختکن رفتند.

در آن سمت یونایتد که عقب نشسته بود و سعی داشت حریف را کنترل کند، روی سرعت بازیکنان هجومی خود به موقعیت های خوبی دست یافت. طی دو صحنه یانگ در پشت محوطه جریمه صاحب فرصت شوتزنی شد که در هر دو نوبت ضربات بی دقت او به بیرون رفت. در اواخر نیمه اول هم دفع توپ کیهیل، نزدیک بود باعث شود دروازه خودی فرو بریزد که این اتفاق نیفتاد.

با شروع نیمه دوم، منچستریونایتد همچون نیمه نخست به یک گل زودهنگام رسید تا کار برای میزبان آسان تر و برای چلسی سخت تر از قبل شود.

دقیقه ۴۹: بعد از یک کش و قوس، توپ در گوشه محوطه جریمه به یانگ رسید، سماجت کاپیتان یونایتد باعث شد توپ به هررا برسد، ضربه هافبک اسپانیایی یونایتد از فاصله ۲۰ یاردی روانه دروازه شد و بعد از برخورد به زوما منحرف و راهی گل شد.

بعد از این گل، یونایتد می توانست به گل سوم هم برسد، همکاری رشفورد و لینگارد تا آستانه گل سوم هم پیش رفت که ضربه لینگارد به بالای دروازه رفت. در ادامه هر دو مربی دست به تعویض هایی زدند. فابرگاس وارد زمین شد تا شرایط را در میانه زمین برای چلسی بهتر کند. دقایقی بعد هم کریک به جای لینگارد به زمین آمد.

چلسی با حضور فابرگاس و ویلیان شکل هجومی تری به خود گرفت، اما تلاش های بازیکنان تیم کونته از دو جناح بی فایده بود، کاستا در نیمه دوم محو شده بود و هازارد هم به خوبی در سمت راست خط دفاع یونایتد مهار شده بود. به جز چند حرکت از سمت چپ، میهمان نتوانست خطر آنچنانی روی دروازه یونایتد ایجاد کند.

در ان سمت رشفورد دونده و پرتلاش همچنان در ضدحملات خطرناک نشان می داد. اما مهاجم جوان یونایتد در زدن گل دیگری، ناکام ماند. او در نه دقیقه پایانی بازی جایش را به زلاتان داد.

بازی درگیرانه یونایتد باعث شد در چند دقیقه پایانی بازی، شاهد چندین خطا و کارت زرد باشیم. در نهایت مقاومت یونایتد در ادامه بازی به ثمر نشست و تیم مورینیو به یک پیروزی دلچسب دست یافت.

منچستریونایتد که هشت بازی بود در لیگ برتر مقابل چلسی به پیروزی نرسیده بود و در این فصل دو بار مقابل تیم کونته طعم تلخ شکست را چشیده بود، بالاخره چلسی را مغلوب ساخت تا همچنان امیدوار به کسب سهمیه بماند. در آن سمت چلسی در موعدی بد، سه امتیاز حساس را از دست داد تا اختلاف در صدر جدول لیگ برتر به ۴ امتیاز کاهش پیدا کند و تاتنهام امیدوارانه کارش را ادامه دهد.

آندر هررا که در بازی اخیر دو تیم در جام حذفی از زمین اخراج شده بود، با ۶۰ بار لمس توپ، خلق دو موقعیت، ۴۳ پاس صحیح، یک پاس گل و یک گل، بهترین بازیکن زمین لقب گرفت.

 

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *