گفته های هیدئو کوجیما در مورد طراحی کاراکتر و واقع گرایی در ساخت بازی
هیدئو کوجیما بی شک یکی از بهترین بازی سازهای تاریخ گیمینگه، اون یه سابقه پربار از مجموعه Metal Gear Solid داره که به راحتی این موردو ثابت میکنه، اخیرا این مرد بزرگ یک مقاله راجع به تفاوت بازی سازی و فیلم سازی نوشت و توضیحات سازنده ای در این مورد داد، اما به تازگی این مرد خلاق مقاله ای راجع به ساخت شخصیت پردازی نوشته که در ادامه میتونین اون رو مشاهده و مطالعه بکنین، آقای هیدئو کوجیما سر صحبت با توضیح درباره تکنولوژی دیجیتال باز میکنن:
از نظر من تکنولوژی دیجیتال باید در راستای انتقال پیام داستان یا فیلمنامه استفاده بشه و تجربه ای ناب رو برای گیمر یا بیننده رقم بزنه، تکنولوژی مورد استفاده در سینما میتونه دنیای گیم رو رشد بده، این تکنولوژی میتونه در راستای معرفی کاراکتر داستان تاثیر به سزایی بذاره و از سمبل ها مفهوم و اخلاق شخصیت رو به فرد برسونه، اما الان با قابلیت عکس برداری 3 بُعدی شما میتونین یه اسکن عالی و متحرک از بازیگر یا بازیگران بازی و فیلمتون داشته باشین.
نکته صحبت های آقای کوجیما اینه که بازی های و بازی سازی داره رو به واقعیت میره و در واقع این مورد یه نکته ضروری محسوب میشه، آقای کوجیما درباره اینکه چطوری از این تکنولوژی برای ساخت بازی جدیدشون یعنی Death Stranding بهره میبرن توضیح میدن:
در پروژه فعلی من یعنی Death Stranding ما سعی کردیم شخصیت هایی واقعی و بی مثل و مانند داشته باشیم، برای همین از بازیگران توانایی همچون Norman Reedus و Mads Mikelsen بهره میبریم، بازسازی اون ها در یک قالب دیجیتال و قابلیت کنترلشون به عنوان یک شخصیت، یک توانایی منحصر به فرد محسوب میشه و این عنوان رو به سوی واقع گرایانه بودن پیش میبره.
با توجه به صحبت های آقای کوجیما باید گفت حس واقعی بودن یک قالب مجازی یکی از علایق ایشون جهت ساخت یه بازی محسوب میشه، این کارگردان خلاق حس واقعی و ملموس بودن رو بیشتر از هرچیز دیگه ای در بازی های خودش قرار میده و یکی از مواردی که بهشون اهمیت میده اینه که گیمر بتونه با تک تک اشیای محیط ارتباط برقرار کنه و خودش رو در اون محیط قرار بده، در آخر آقای کوجیما درباره واقعیت مجازی (VR) صحبت هایی کردن:
واقعیت مجازی، با بدون فریم بودن و داشتن یک نمای 360 درجه به بیننده اجازه میده تا یک تجربه واقعی از اتفاقات و داستان رو داشته باشه، بیننده از دنیای واقعی خارج میشه و کسی رو در اطراف خودش نمیبینه، میدون های جنگ و اتفاقاتی که توی محیط رخ میده باعث میشه تا بیننده با اتمسفر و محیط بازی شاخ به شاخ بشه و خودش رو در دنیایی فراتر از یه جای معمولی قرار میده، برخلاف فیلم ها، گیمرها میتونن روی هم تاثیراتی بذارن، یک گیمر با واقیت مجازی، برای خودش این توانایی رو ایجاد میکنه تا جهانی که توش قرار داره رو به مبارزه بطلبه.
با توجه به صحبت های انجام شده باید گفت هیدئو کوجیما علاقه زیادی به ساخت بازی Death Stranding به صورت واقع گرایانه دارن، بازی Death Stranding جدیدترین عنوان آقای کوجیما هست که در سبک اکشن قرار داره و هیچ اطلاعات جدیدی از اون منتشر نشده، تاریخ انتشار این بازی نامعلومه اما انتظار میره تا در سال 2019 و در پلتفرم PS4 بتونیم این عنوان رو تجربه کنیم.