کنفرانس خبری بن کوچرا در نمایشگاه TGC 2017 حول نحوه برگزاری یک کنفرانس خبری خوب و یک بازاریابی مناسب برای توسعه‌دهنده‌ها شکل گرفته بود. اینکه یک بازیساز بتواند به خوبی بازی خود را به ناشر یا مخاطب معرفی کند و دیدش برای این کار چگونه باشد، مهم‌ترین عاملی است که در این کنفرانس خبری در مورد آن صحبت شد. در ابتدا بن کوچرا، یکی از مسئولین پالی‌گان، درباره خود توضیح داد. وی در سایت پالی‌گان وظایف گوناگونی نظیر نویسندگی و ویراستاری ارشد را بر عهده دارد و نزدیک به ۱۳ سال است که در این رسانه مشغول فعالیت است.

در ادامه بن کوچرا در مورد استراتژی‌های مناسب این کار توضیحاتی داد؛ از جمله اینکه هدف برای ایجاد یک کنفرانس یا بازاریابی مناسب این است که به اشکال مختلف، مخاطب و گیمرها را به خود جذب کنید. همچنین در ادامه گفته شد که بسیاری از توسعه‌دهنده‌ها متاسفانه در این بخش ضعیف هستند. در ابتدا بن کوچرا اعلام کرد که همیشه باید بدانید که چرا شکست خورده‌اید و دلایل ناکامی خود را در نظر داشته باشید. شناخت تمامی نقاط ضعف و دلایل شکست، زمان‌بر است، ولی قطعا توجه به آن‌ها ارزشش را دارد؛ زیرا برای موفقیت در این راه تنها داشتن یک بازی خوب کافی نیست. یکی دیگر از عواملی که موفقیت شما را تضمین می‌کند، این است که گسترده فکر کنید. شما باید فکر خود را باز کنید تا راه‌های متفاوتی در ذهن شما شکل بگیرد و بتوانید آن‌ها را با سایرین در میان بگذارید. از طرفی فقط به این فکر نکنید که بازی من چقدر می‌فروشد یا چرا در فروش مناسب ناکام مانده است.

tgc 2017

یکی از مواردی که بن کوچرا روی آن تمرکز کرد، این بود که مدام به ناشران و پشتیبان‌ها نگویید که پول خود را به پای ما بریزید؛ زیرا اصلا دلیلی برای این کار وجود ندارد و در ابتدا شما باید مخاطب را به خود جذب کنید. از طرفی هیچ‌وقت نگویید که نقدها را بخوانید؛ بلکه یک داستان و سناریو برای کنفرانس و بازاریابی خود انتخاب کنید و به بهترین شکل، مخاطب یا ناشر را به خود جذب کنید. مردم تشنه‌ی این هستند تا داستانی زیبا را بشنوند. بن کوچرا با به نمایش گذاشتن یک اسلاید نشان داد که چرا نوشتن یک داستان و نوشته‌ی خوب واجب است:

  • همه آن‌ را می‌خوانند
  • اینکه ارائه‌ی همچین موردی از نظر خود نویسنده هم جذاب است
  • استفاده از این روش در واقع یک سرویس خوب برای خواننده‌ها است

همیشه ناشر و پشتیبان از شما می‌خواهند تا آن‌ها را متقاعد کنید. اگر در متقاعد کردن آن‌ها ناکام بمانید، آن‌ها نیز نمی‌توانند مردم را متقاعد کنند. بن کوچرا برای فهم بهتر این قضیه، یک ایمیل از سوی یک توسعه‌دهنده بازی موبایل را به نمایش گذاشت که با اجازه‌ی خود تیم سازنده نیز همراه بود. این ایمیل که برای بن کوچرا فرستاده شده بود، حاوی یک سری اطلاعات جزئی از بازی و یک فایل GIF بود. این گیف به خوبی دنیای بازی را به نمایش می‌گذاشت که حال‌وهوای بازی 2048 را داشت و پس از مشاهده این فایل، شدیدا دوست داشتید بازی را نصب و تجربه کنید. این نوع بازاریابی، نشان می‌دهد که چگونه باید عمل کنید.

tgc 2017

مورد مهم دیگر در نحوه بازاریابی شما، این است که چه زمانی به فکر این موارد می‌افتید. اگر نزدیک به زمان عرضه بازی خود، این کار را انجام دهید، قطعا با شکست روبه‌رو خواهید شد. همیشه باید از قبل از شروع پروسه ساخت، این کار را انجام دهید. از طرفی همیشه خود را در نقطه‌ی اول فرض کنید و یک هدف مشخص را انتخاب و برای رسیدن به آن تلاش کنید. همیشه زمانی که می‌خواهید با اشخاص مختلف و پشتیبان‌ها ارتباط برقرار کنید، به سراغ شخصی بروید که فکر می‌کنید بیشترین استقبال را از بازی شما انجام می‌دهد.

در آخر بن کوچرا به این موضوع اشاره کرد که بازی‌های خود را جذاب جلوه دهید. این موضوع با یک مثال از تریلر بازی Nuclear Throne به مخاطبان نشان داده شد. بازی جدای از نمایش کامل ویژگی‌ها، با یک موسیقی زیبا همراه بود که شما را به خود جذب می‌کرد. همچنین سعی کنید همیشه از موضوعات جذاب برای خبرهای خود استفاده کنید.

zoomg

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *