Call of Duty سرانجام قرار است چیز جدیدی را سال جاری با گیمپلی خود امتحان کند و استودیوی Sledgehammer Games میخواهد نوآوری اصلی خود را با War Mode در بخش چندنفره Call of Duty: World War 2 نشان دهد.
به گزارش پردیس گیم و به نقل از Gamingbolt، مایکل کاندری طی مصاحبه خود با Glixel در E3 2017، اعلام کرد هدف از ساخت War Mode برای بخش چندنفره، تاکید بر کار تیمی و استراتژی بوده است:
“ما سیر تکاملی Call of Duty را دیدهایم. بخشی از آن شامل سری Modern Warfare میشود که شما را در نقش یک سرباز رده اول قرار میدهد و سپس Advanced Warfare که باز هم در آن کنترل سربازی رده اول در آینده را داشتید و نتیجه این بود که شما سربازی فوقالعاده باشید.”
او در ادامه صحبتهای خود راجع به بخش چندنفره گفت:
“بخش چندنفره بازی مربوط به موفقیت فردی شما میشد و بیشتر راجع به این بود که چگونه رقابت کنید و بر بازی تسلط داشته باشید؛ حتی در حالتهای هدفدار هم که کار تیمی نیاز داشت، باز هم شما بهطور فردی به کار خود ادامه میدادید. اخیرا بازیکنان در بخش چندنفره Call of Duty تنها به “خودشان” اهمیت میدهند و فقط امتیاز، KD و عملکرد خودشان برایشان مهم است و دوست داشتند در Killcam نهایی نشان داده شوند. WWII کاملا خلاف این موضوع است. شما به عنوان یک مرد یا زن عادی وارد موقعیتی خواهید شد که واقعا به کار تیمی و کنار هم بودن گروهتان نیاز دارید. ایده ساخت War Mode، تقویت کار تیمی و استراتژی واقعی بود.”
چنین موردی جالب بهنظر میرسد و ظاهرا Sledgehammer انتقادات وارد بر این فرانچایز را شنیده و مواردی که بازیهای شوتر رقابتی مثل Battlefield در آن موفق بودهاند را بررسی کرده است. باید امیدوار باشیم War Mode دقیقا همچان چیزی شود که سازندگان انتظارش را دارند چراکه تغییر خوبی برای بخش چندنفره Call of Duty به حساب میآید.