انتظاراتی که از RED DEAD REDEMPTION 2 داریم
در سال 2010 عنوان Red Dead Redemption برای کنسولهای نسل هفتمی منتشر شد و توانست همانند اکثر بازیهای Rockstar به بهترین شکل ممکن عمل کند. در سال گذشته نیز شاهد معرفی Red Dead Redemption 2 بودیم که بیشک یکی از مورد انتظارترین عناوین سال 2018 به حساب میآید، هرچند که تا چندی پیش تقریبا هیچ تاریخ انتشاری برای این عنوان وجود نداشت و همین موضوع باعث ناراحتی طرفداران این عنوان شده بود اما بالاخره مشخص شد که این عنوان در تاریخ 26 اکتبر (مصادف با 4 آبان 1397) برای PS4 و Xbox One منتشر خواهد شد. همانطور که احتمالا میدانید متاسفانه تاکنون خبری از انتشار این عنوان برای PC منتشر نشده است اما از آنجایی که عنوان GTA V نیز با تاخیر نسبت به کنسول ها برای PC نیز عرضه شد، پس میتوان هنوز امید داشت که برای Red Dead Redemption 2 نیز چنین اتفاقی رخ دهد.
از آنجایی که هنوز اطلاعات خیلی زیادی از این عنوان در دسترس نیست قطعا همهی طرفداران بازی بی صبرانه منتظر انتشار اطلاعات و تریلری جدید از آن هستند، حال ما قصد داریم در این پست به یازده چیزی که از Red Dead Redemption 2 انتظار داریم، اشاره کنیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.
سیستم شوتینگ بهتر
به جزء عنوان Max Payne 3 که بیشک دارای المانهای خیلی خوبی در سیستم تیراندازی خود بود، در باقی عناوین راکاستار چندان شاهد سیستم شوتینگ خیلی کاملی نیستیم و به یک سیستم تیراندازی نسبتا ساده و آسان خلاصه شدهاند، حال در صورتی که سازندگان بازی از پیچیدگیها و ظرافتهای بیشتری برای طراحی این سیستم استفاده کنند و شاهد نشانهگیری، تیراندازی و در کل کنترل بهتر و دقیقتر و همچنین واقع گرایانهتری در این سیستم باشیم، قطعا میتواند بسیار جذاب و رضایت بخش باشد و به گیمر حس و حال بهتری را هنگام تیراندازی انتقال دهد.
بهبود و پیشرفت دوئلها
هرچند که دوئلهای نسخهی پیشین قطعا یکی از مکانیزمهای جالب بازی به حساب میآمدند اما Red Dead Redemption 2 همچنان باید در این زمینه بهتر عمل کند و در واقع احساسی را در گیمر پدید آورد که او را به چالش بکشد و فراتر از یک مینیگیم ساده باشد. برای رسیدن به این هدف سازندگان باید بیشتر بر روی دقت و عملکرد سریع گیمر تمرکز کنند تا از این طریق بتوانند تجربه عمیقتر و چالشبرانگیزتری از دوئلها را به مخاطب انتقال دهند.
آزادی عمل بیشتر در گیمپلی و روند بازی
روند بازیهای قبلی “راکاستار” با اینکه جهان باز هستند اما همچنان برای ماموریتها و مراحل به یک ساختار خطی خلاصه شدهاند و گیمربرای پیش بردن مراحل مجبور بود که اغلب از همان مواردی که بازی انتظار دارد استفاده کند و این مورد ممکن است چندان جالب بنظر نرسد، حال در صورتی که بازی به گیمر آزادی عمل بیشتری دهد و اجازه دهد به همان صورتی که دوست دارد مراحل را انجام دهد، قطعا میتواند خوشایندتر باشد، برای مثال در صورتی که شاهد حضور قابلیت مخفی کاری و تفاوت در روند و نتیجهی آن با مبارزات شلوغ و پر سر و صدا باشیم قطعا به سرگرم کنندهتر شدن و موفقیت بازی کمک زیادی میکند.
آزادی بیشتر در خصوص انتخاب نوع پوشش کارکتر بازی
در نسخهی پیشین شاهد آزادی بسیار محدودی در خصوص انتخاب نوع پوشش کارکتر بازی بودیم و عملا تنها میتوانستید به چند پوشش از پیش تعیین شده دست یابید، از آنجایی که در سری بازیهای Grand Theft Auto شاهد آزادی عمل بیش از حد برای تعیین نوع پوشش کارکتر بازی هستیم قطعا این سوال پیش میآید که چرا چنین چیزی در Red Dead Redemption وجود نداشت؟ در صورتی که شاهد ورود این سیستم دوست داشتنی به نسخه دوم این سری بازی نیز باشیم، قطعا میتواند خیلی هیجان انگیز باشد و این اجازه را به گیمر میدهد تا همانند تصورات خود که از شخصیتهای فیلمهای وسترن دارد کارکتر خود را شخصی سازی کند.
موسیقی و صداگذاری تاثیرگذارتر
قطعا یکی از نقاط قوت و تحسینبرانگیز Red Dead Redemption همان موسیقی داینامیک و پویایی بود که به خوبی با دیگر عناصر بازی ترکیب شده بود، پس قطعا انتظار داریم که دوباره سازندگان بازی هنر خود را به رخ بکشند و شاهد پیشرفتهای چشمگیر و هیجانانگیزی در موسیقی بازی باشیم. به طور کلی انتظار داریم که شاهد سیستم موسیقی انعطاف پذیر و گستردهای در بازی باشیم که ظرافت و تمامی لایههای آن به خوبی قابل احساس باشد و در هر سکانس به بهترین شکل ممکن عمل کند، برای مثال و درک بهتر این موضوع میتوان به سه گانهی “The Man With No Name” ساختهی “سرجو لئونه” اشاره کرد.
الهام گیری از GTA Online برای ارائهی یک بخش چند نفرهی مطلوب
در نسخهی پیشین بازی نیز شاهد یک بخش چند نفرهی خوب بودیم که شامل مبارزات گروهی، شکار سارقان و به صورت کلی مشارکت با دوستان در انجام برخی مراحل فرعی میشد، اما عنوان GTA V با ارائه GTA Online تقریبا تمام ساختارها را تغییر داد و طور کلی نشان داد که چقدر یک بخش چند نفره میتواند گسترده باشد، حال انتظار میرود که در Red Dead Redemption 2 نیز برخی از این المانهای موفق تکرار شوند که قطعا این امر میتواند به جذابتر شدن بازی کمک فراوانی کند، برای مثال فرض اینکه بتوانیم در بخش چند نفره به ساخت خانه و مزرعه شخصی خود بپردازیم، قطعا لذت بخش است!
مراحل فرعی بهتر
بیشک در کنار مراحل اصلی، مراحل فرعی نیز از اهمیت فراوانی برخوردار هستند و عناوینی مانند: The Witcher III: Wild Hunt و The Legend of Zelda: Breath of the Wild و همینطور The Elder Scrolls V: Skyrim به خوبی ثابت کردهاند که در این زمینه پیشرو هستند، پس در صورتی که سازندگان Red Dead Redemption 2 نیز چنین موفقیتی را برای بازی بخواهند بهتر است که در کنار مراحل اصلی بازی به مراحل فرعی نیز به بهترین شکل ممکن بپردازند، چرا که این امر علاوه بر سرگرم کنندهتر شدن بازی به موفقیت خود آن نیز کمک زیادی میکند.
قابلیت کنترل چند کارکتر
شخصیت اصلی بازی یعنی “آرتور مورگان” در Red Dead Redemption 2 به صورت مستقل و تنها عمل نخواهد کرد چرا که او یکی از اعضای گروه Van der Linde میباشد، متاسفانه در آخرین تریلر منتشر شده از بازی احساس میشد که آرتور مورگان تنها کارکتر قابل بازی است اما ما همچنان امیدواریم که بتوانیم در نقش دیگر اعضای گروه مانند: “بیل ویلمسون”، “خاویر اسکوئلا” و یا حتی “جان مارستون” به بازی بپردازیم، لازم به ذکر است که قابلیت بازی در نقش چند کارکتر در عنوان GTA V وجود داشت و یکی از نقاط برجسته آن بود، پس میتوان انتظار داشت که در Red Dead Redemption 2 نیز چنین سیستمی وجود داشته باشد.
حضور John Marston جوان
هنوز به صورت رسمی حضور “جان مارستون” در بازی تایید نشده است اما باتوجه به اطلاعاتی که از تریلر و تصاویر بازی بدست آمده، زمان وقوع داستان Red Dead Redemption 2 به قبل از نسخهی قبل بر میگردد، همانطور که در متن ذکر کردیم این نسخه بیشتر بر روی گروه Van der Linde که زمانی جان نیز عضو آن بود تمرکز دارد، پس قطعا اکثر طرفداران بازی انتظار دارند که دوباره با این کارکتر دوست داشتنی ملاقات کنند و بیشتر با او و همچنین روند شکل گیری شخصیتش آشنا شوند.
حضور بیشتر المانهای واقعی و رخدادهای تاریخی در بازی
یکی از نقاط مثبت و جالب سری بازیهای Assassin’s Creed استفاده از مکانهای واقعی و رخدادهای تاریخی است که همین امر به جذابتر و سرگرم کنندهتر شدن آن کمک شایانی کرده است، پس در صورتی که در عنوان Red Dead Redemption 2 نیز شاهد چنین چیزی باشیم قطعا میتواند بسیار مطلوب باشد، برای مثال حضور در مناطق معروف و زندانهای آن زمان و یا رویارویی با شخصیتها و جنایتکارانی مانند: Sundance Kid، Cherokee Bill و یا حتی Zip Wyatt بسیار هیجانانگیز خواهد بود.
دارا بودن یک داستان غنی و الهامگیری از بهترین فیلمهای وسترن
در اکثر آثار راکاستار شاهد پیچیدگی بیش از حد در داستان بازی نیستیم، برای مثال در سری Grand Theft Auto هرچند که داستان بازی دوست داشتنی است اما بیشتر شاهد تمرکز بر روی گیمپلی هستیم، پس در Red Dead Redemption 2 انتظار داریم که همانند یک فیلم سینمایی وسترن شاهد الهام گیری به بهترین و واقعگرایانهترین شکل ممکن از تمدن، اخلاق و رفتار، وابستگیها و به طور کلی تمامی عناصر وسترن باشیم و سازندگان بازی به خوبی از پس ایجاد چنین تم و ساختاری بر بیایند و با ارائه یک داستان غنیتر و حتی با بازگویی برخی رخدادها در مسیر موفقیت بازی به جلو گام بردارند.
هرچند که در مهارت و تواناییهای راکاستار شکی نیست اما در صورتی که سازندگان بازی بتوانند چنین انتظاراتی را برآورده کنند بیشک میتوان گفت با یک شاهکار طرف خواهیم بود