به گزارش پردیسگیم و به نقل از Gamepur، همین دیروز بود که اعلام شد تعدادی از خردهفروشیهای امریکای جنوبی و خاورمیانه به طرق نامعلومی به نسخههای زیادی از بازی Horizon Zero Dawn دسترسی پیدا کردهاند و آنها را به فروش رساندهاند. همین موضوع باعث شده افرادی بازی را دو هفته زودتر از بقیه تجربه کنند. بعضی از این افراد تجربهی خود از بازی را در فرومهایی مانند نئوگاف و Reddit به اشتراک گذاشتهاند که تعدادی از آنها را در زیر بررسی میکنیم.
یکی از کاربران در مورد این بازی میگوید: “بخش ابتدایی بازی به نوعی شبیه به قسمتی از بازی The Last of Us میباشد؛ قسمتی که با الی میخواستیم گوزنی را شکار کنیم و طبیعتی زیبا را مکاشفه کنیم. من عاشق این بازی هستم. فرقش این است که اِیلوی نسبت به الی بسیار چابکتر و مجهزتر هست و کارهای زیادی در دنیای بازی میتواند انجام دهد. در حال حاضر نیز این بازی مرا به یاد Red Dead Redemptioin میاندازد. بازی های یوبیسافت بعد از Assassin’s Creed 2 چندان نتوانستند توجه مرا به خود جلب کنند. در مورد این بازی همین حس را نیز داشتم، اما توانست نظرم را جلب کند. آیتمهای جمعکردنی و دشمنان در سرتاسر محیط بازی پراکنده شدهاند و تا به الان احساس بیهدف بودن این آیتمها و اشیاء در محیط بازی به من دست نداده.
داستان بازی به اندازهی کافی درگیر کننده میباشد و میخواهم که چیزهای بیشتری از آن بدانم. مراحل اصلی بازی در جهانی باز انجام میشوند. اثرات متقابل با محیط همانند TLOU و RDR اهدافی کاربردی دارد. شما باید با مبارزه با دشمنان و کشف منابع ضروری به ابزار، سلاحها و آیتمهای جدید دست پیدا کنید زیرا برای مقابله با دشمنان پیشرفتهتر بسیار مفید واقع خواهند شد. واقعیت این است که بیشتر انتظار یک داستان بینقص با جدیت بالا از این بازی را داشتم تا چرخش حول محور اکشن. ولی صداگذاری، اسکریپت و روایت بسیار خوب کار شدهاست و میتوانم شرایط اِیلوی را درک کنم.
کنترلها عالی هستند. HUD کمی شلوغ است (و البته کاربردی)؛ اما کاملا می توانید آن را شخصیسازی کنید پس نگران نباشید. من عاشق دنیای بازی هستم؛ بنظر میرسد بخوبی روی این موضوع فکر شدهاست. گرافیک بازی نیز در تمام موارد (به جز انیمیشن چهرهها) شبیه به Uncharted 4 هست.”
کاربری دیگری میگوید: “این بازی زیباست. کنترلها عالی هستند. داستان از ابتدا جالب هست. این بازی از تمام زرقوبرقی که بازیهای ناتیداگ دارند بهرهمند است. در حال حاضر به من شوک وارد شده! و از همین الان شخصیتها و دنیای بازی برایم پراهمیت جلوه میدهند. در مورد گیمپلی بازی؛ چند ساعت اولی که بخش ابتدایی دنیای بازی را تجربه کردم میتوانم به گل و گیاههایی که برای بازیابی سلامتی و ساخت انواع مواد بکار برد اشاره کنم. اساسا سیستم crafting بسیار عمیق بنظر میرسد و اگر در مقطعی از بازی به یک منبع نیاز داشتید، میتوانید با انجام ماموریتی جانبی به آن دست پیدا کنید. این موضوع واقعا تمیز و شستهرفته کار شده و در گرفتن آیتمها از روباتها برای ساخت تیر و … به من کمک کرد. در کل برای ساخت ادوات جنگی باید آیتمهای مربوطه را از رباتها و برای ساخت مواد دارویی باید آیتمها را از گیاهان دریافت کنید. البته این موضوع بیش از اندازه شما را مشغول نمیکند و سریع میتوانید آیتمها را بردارید و بروید.
همچنین تعدادی از ماموریتهای جانبی را انجام دادم که دارای استاندرادهای سبک جهانباز میباشد. البته هنوز هیچکدام از آنها را کامل نکردم چون شدیدا درگیر شکار کردن شدهام و عاشق این کار هستم. روباتها به دلیل رفتار و تعاملی که با هم دارند، به نوعی تداعیگر حیوانات واقعی هستند. اینکه بصورت مخفیانه به آنها نزدیک شویم هیجانانگیز است؛ اگر در این حین دیده شوید روباتها به خروش میافتند که در نهایت یا می توانید از معرکه فرار کنید یا با آنها درگیر شوید. تا به الان با 3 تا از آنها مبارزه کردهام که هر کدام دشوارتر از دیگری ست. اگر روی یکی از آنها در نبرد تمرکز کنید ممکن است دیگری از پشت بیاید و روی سرتان خراب شود. اگر یک ربات را بکشید و آیتمهای آن را جمعاوری نکنید ممکن است ربات دیگری بر لاشهاش بیاید و آیتمهایش را تصاحب کند. که نشانگر پویا بودن بازی است.
مبارزات خیلی خوب و روان هستند و شبیه به این است که دارید Tomb Raider جدید بازی میکنید. در بازی قابلیتهای زیادی وجود دارد از جمله آهسته کردن زمان، قابلیتهای مخفیکاری، اسکیلهایی برای جمع کردن آیتمها و … که درنهایت بسیار کاربردی هستند. ضربات melee وقتی که شارژ شود بسیار عالی عمل میکند. جاخالی دادن به ضربات دشمنان نیز بسیار سریع و روان هست. هنوز به داماندازها دست پیدا نکردم ولی باید آن را هم بعدا امتحان کنم. در حال حاضر دارم روی درجه سختی Very Hard بازی میکنم، برای همین بیشتر از المانهای مخفیکاری استفاده میکنم که آسانتر شود. هر 3 نوع رباتی را که تا به الان آنها را دیدهام میشود با Insta Kill نابود کرد و برای این کار باید بصورت مخفیانه به آنها نزدیک شوید و با ضربهای آنها را از پای دربیاورید. گرچه فکر نمیکنم این استراتژی تا همیشه جواب دهد ولی باعث شده تا الان زیاد از تیروکمان استفاده نکنم. اگر آیتمهای بیشتری میخواهید باید به رباتها شلیک کنید که این هم استراتژی خاص خود را میطلبد.
به لحاظ گرافیکی این بازی روی PS4 شگفتانگیز است. مشکلات عملکردی مانند آهسته شدن در بازی نمیبینم. موسیقی بازی عالی است و به سرعت از ریتم آهسته به تند تغییر میکند. انیمیشنها شاید در حد Uncharted 4 نباشد اما در کل اوکی است. طراحی هنری بازی هم به قدری خوب است که تا بحال چنین چیزی ندیدم.”
نقدها و نمرات این بازی چند روز دیگر منتشر میشوند و با وجود بازخوردهای مثبت بین کاربران و راضی بودن منتقدین از نسخه پیشنمایش، میتوان به موفقیت این بازی امیدوار بود.
پردیس گیم